AdSenseBanner

Δευτέρα, 18 Οκτωβρίου 2010

"Μέχρι το τέλος του έτους ο ΕΟΤ δεν θα χρωστάει στα διεθνή ΜΜΕ"


Η Ελλάδα όλα αυτά τα χρόνια “έτρεχε” τουριστικά από µόνη της, αποδεικνύοντας φέτος την πραγµατική δυναµική της µε την κρίση», ήταν οι πρώτες κουβέντες του κ. Νικόλα Κανελλόπουλου, προέδρου του ΕΟΤ, στην ερώτηση αν το brand-name της χώρας µας εξακολουθεί να «πουλάει» στο εξωτερικό.

Ο επικεφαλής του Οργανισµού εµφανίστηκε αποφασισµένος να αλλάξει άρδην το πρόσωπο όχι µόνο του ΕΟΤ αλλά και της γενικότερης εικόνας της Ελλάδας στην παγκόσµια τουριστική βιοµηχανία, κλείνοντας οικονοµικές «πληγές»του παρελθόντος που κόστισαν στον Οργανισµό και το ελληνικό ∆ηµόσιο δεκάδες εκατοµµύρια ευρώ.

Η φετινή τουριστική σεζόν ήταν οµολογουµένως δύσκολη. Πώς κινούνται οι εκτιµήσεις σας για τη «βαριά βιοµηχανία» της χώρας µας και ποιοι στόχοι επιτεύχθηκαν;

Φέτος ήταν µια πραγµατικά δύσκολη χρονιά για τον τουρισµό µας, ο οποίος υπέστη πολλαπλά πλήγµατα. Τα στοιχεία µας µέχρι στιγµής δείχνουν οριακή αύξηση στις αφίξεις-διανυκτερεύσεις, γεγονός που δείχνει ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να συγκινεί ως προορισµός, ενώ στο εισόδηµα εκτιµούµε ότι θα κλείσει η χρονιά µε µείωση 7%, αισθητά µικρότερη από τις αρχικές εκτιµήσεις.

Ως ΕΟΤ διασφαλίσαµε σε µεγάλο βαθµό την αποκατάσταση και διαφύλαξη της εικόνας του προορισµού µας µε συντονισµένες δράσεις, ενώ η ίδια η αγορά προσαρµόστηκε στην ασταθή οικονοµική συγκυρία, προσφέροντας τιµές που βρίσκονται σε αναλογία µε την αξία των προσφερόµενων υπηρεσιών.

Με γνώµονα ότι και τα επόµενα χρόνια θα είναι δύσκολα για την ελληνική οικονοµία, ποια στρατηγική θα ακολουθήσει ο ΕΟΤ για να ενισχύσει τον τουρισµό, τόσο τον εσωτερικό όσο και τον εισερχόµενο;

Η στρατηγική και η λογική του ΕΟΤ έχει αλλάξει απόλυτα. Πλέον καταρτίζουµε συγκεκριµένο σχέδιο marketing ανά γεωγραφικό προορισµό, ώστε να εφαρµόσουµε ειδική πολιτική που θα ικανοποιεί τις τουριστικές ανάγκες συγκεκριµένων λαών. Έτσι, µπορούµε να αναφέρουµε ενδεικτικά ότι «χωρίσαµε» γεωγραφικά την Ευρώπη σε Σκανδιναβία, Αγγλία, Γερµανία και Κεντρική Ευρώπη και Ρωσία και όµορες χώρες, ώστε να εφαρµόσουµε στοχευµένη στρατηγική για καθέναν από αυτούς τους προορισµούς.

Και φυσικά ένας µεγάλος στόχος είναι η Κίνα που πιστεύουµε ότι είναι η αγορά του µέλλοντος. Επιπλέον, αυτή την περίοδο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισµού και Τουρισµού επεξεργάζεται την κατάρτιση ενός µακροπρόθεσµου στρατηγικού σχεδιασµού σε επίπεδο ανάπτυξης υποδοµών, οριοθέτησης της χωροταξίας, διασφάλισης ποιότητας και δυναµικής προβολής του τουριστικού προϊόντος.

Από την τουριστική αγορά εκφράστηκε η δυσφορία για την περικοπή των προωθητικών ενεργειών της τουριστικής Ελλάδας στο εξωτερικό, αναγνωρίζοντας, ωστόσο, τις οικονοµικές δυσκολίες που υπάρχουν.

Όλα αυτά τα χρόνια οι διαφηµιστικές καµπάνιες που εφήρµοσε ο ΕΟΤ ήταν χωρίς αντίκρισµα. Λεφτά πεταµένα από το παράθυρο στον αέρα, χωρίς στόχευση, χωρίς αποτέλεσµα.

Η φετινή χρονιά µάς ανάγκασε να ξεπεράσουµε τα προφανή και να προστρέξουµε σε νέες προωθητικές δράσεις, µέσα από τις οποίες επιτύχαµε καλύτερα αποτελέσµατα σε σχέση µε τις πολυδάπανες καµπάνιες που, τα προηγούµενα χρόνια, επιβάρυναν τον Έλληνα φορολογούµενο µε πάρα πολλά εκατοµµύρια ευρώ.

Για παράδειγµα, αντί να ακριβοπληρώνουµε νέες µελέτες για το εξωτερικό, επικαιροποιήσαµε και επιτέλους ανασύραµε υπάρχουσες µελέτες. Επίσης, αντί να ξοδέψουµε σε πολυδάπανες έντυπες καταχωρήσεις στα διεθνή µέσα, προβήκαµε µε µικρό κόστος σε φιλοξενία εκατοντάδων ξένων δηµοσιογράφων σε «ταξίδια εξοικείωσης», οι οποίοι περιέγραψαν στα άρθρα τους τη δική τους ελληνική εµπειρία, υλοποιώντας µε τον πιο πρόσφορο και άµεσο τρόπο τη διαφήµιση της χώρας µας. Και αποδείχτηκε ότι εν πολλοίς η διαφήµιση δεν είναι µόνο θέµα χρηµάτων.

Επίσης, από τον επόµενο µήνα θα λειτουργήσει ειδικό τµήµα ενηµέρωσης των ξένων ΜΜΕ, που θα προωθεί πληροφορίες και ειδήσεις για τον ελληνικό τουρισµό.

Μεγάλος λόγος έχει γίνει και για τις οφειλές του Οργανισµού από τις καµπάνιες προώθησης της χώρας µας στο εξωτερικό. Σε ποια φάση βρίσκεται η τακτοποίησή τους;

Το χρέος του ΕΟΤ στα µεγάλα διεθνή µέσα, όπως το CNN, το BBC, το περιοδικό «Focus» κ.λπ., υπερέβαινε τα 120 εκατ. ευρώ, µε αποτέλεσµα να επιτείνεται η αναξιοπιστία της χώρας. Εξ ου και το σχετικό πρωτοσέλιδο του γερµανικού περιοδικού. Ήδη έχουν τακτοποιηθεί οι οφειλές µας στα µεγαλύτερα ΜΜΕ του εξωτερικού και µέχρι το τέλος του έτους θα έχουν ρυθµιστεί πλήρως.

Βέβαια κι εδώ επιδιώξαμε ανταποδοτικά οφέλη. ∆ιαπραγµατευτήκαµε και καταφέραµε εκπτώσεις σε πολλά από τα χρέη µας, ενώ σε πολλές περιπτώσεις µάς χορηγήθηκε και δωρεάν χρόνος για επιπλέον προβολή. Η συνέπεια και η διαφάνεια θα αποτελέσουν τον κινητήριο µοχλό µας που θα µας επανεγκαταστήσει στην τουριστική διαφηµιστική αγορά.

Εντέλει, διαπιστώσατε κρούσµατα αδιαφάνειας και σπατάλης;

∆υστυχώς, το πόρισµα των Ελεγκτών ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης επιβεβαίωσε ότι ο ΕΟΤ επιβαρύνθηκε µε χρέος πλέον των 76 εκατ. ευρώ εκτός του εγκεκριµένου προϋπολογισµού, ενώ κατέγραψε σωρεία παρανόµων διαδικασιών και αποφάσεων. Έτσι, µειώσαµε τις δαπάνες του Οργανισµού κατά 55% µε γνώµονά µας τη διαφάνεια, τη νοµιµότητα και τον σεβασµό στη διαχείριση του δηµόσιου χρήµατος.

Παρουσία στο εξωτερικό

Ποιο το σχέδιο του ΕΟΤ για τα γραφεία του στο εξωτερικό; Έχει γίνει πολύς λόγος για την αναστολή λειτουργίας κάποιων.

Έχουµε αποφασίσει να αναδιοργανώσουµε περί το 1/3 των γραφείων µας και από τη µονοδιάστατη λογική του φορέα ενηµέρωσης τουριστών µε µοναδική υπηρεσία τη διανοµή φυλλαδίων, να καταστούν γραφεία marketing που θα έχουν ρόλο στην προώθηση του τουρισµού. Για παράδειγµα, έχουµε ένα γραφείο στη Σαγκάη και ένα στο Πεκίνο, αλλά τέσσερα στη Γερµανία!

Επιδιώκουµε τα γραφεία µας στο εξωτερικό να µας φέρνουν τουρίστες, να µας ενηµερώνουν για τις αγορές, να είναι η φωνή µας στο εξωτερικό, να διοργανώνουν στοχευµένα events και να προωθούν αποτελεσµατικά τη διαφηµιστική µας προβολή.

Έµφαση σίγουρα θα δοθεί στην Άπω Ανατολή.

Σίγουρα,συνολικά οι χώρες-µέλη του BRIC (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα) θα βρεθούν στο επίκεντρο της ανάπτυξης τα επόµενα χρόνια και εµείς θα επιδιώξουµε την επαφή µε αυτές τις νέες αγορές, χωρίς φυσικά να ατονήσουν οι προσπάθειές µας στους παραδοσιακούς µας προορισµούς. Ήδη τα πρώτα αποτελέσµατα των δράσεών µας στη Ρωσία είναι εµφανή, µε µια πρωτόγνωρη αύξηση των αφίξεων.

πηγή: www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails