AdSenseBanner

Τρίτη, 6 Απριλίου 2010

Να επανασυσταθεί το Yπουργείο Τουρισμού άμεσα...


Μείωση της κατά κεφαλήν τουριστικής δαπάνης, με αρνητικό αποτέλεσμα για τα συνολικά έσοδα, προβλέπει για τη φετινή σεζόν ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Νίκος Αγγελόπουλος σε συνέντευξή του στην «Κ». Ο κ. Αγγελόπουλος, εν όψει της ομιλίας του πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου στη Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου στις 21 Απριλίου, ζητεί την επαναφορά του ανεξάρτητου υπουργείου Τουρισμού με αυξημένες αρμοδιότητες σε σχέση με το παρελθόν και τον συντονισμό όλων των συναρμόδιων με τον τουρισμό υπουργείων από όργανο ή πρόσωπο ευθέως υπαγόμενο στον πρωθυπουργό.

Προτεραιότητες:

- Τι περιμένετε να ακούσετε από τον πρωθυπουργό κατά την τοποθέτησή του για τον ελληνικό τουρισμό στη Γενική Συνέλευση του ΣΕΤΕ στις 21 Απριλίου;

- Ιεραρχώντας τα δομικά προβλήματα του τουρισμού, που απαιτούν πρωθυπουργικές αποφάσεις, σημειώνω την επαναφορά του θεσμού ανεξάρτητου υπουργείου Τουρισμού με αυξημένες αρμοδιότητες σε σχέση με το παρελθόν, αλλά και θεσμοθέτηση του συντονισμού όλων των συναρμόδιων με τον τουρισμό υπουργείων από όργανο ή πρόσωπο ευθέως υπαγόμενο στον πρωθυπουργό. Είναι προφανές ότι οι συναρμοδιότητες, ακόμη και με υπουργείο με διευρυμένες αρμοδιότητες, είναι μία πραγματικότητα συνδεδεμένη στενά με το αντικείμενο του τουρισμού και, συνεπώς, απαιτείται κεντρικός συντονισμός. Επίσης, υπογραμμίζω την ουσιαστική ένταξη του τουρισμού στις απόλυτες αναπτυξιακές προτεραιότητες της κυβέρνησης. Αν αυτό γίνει πράξη, τότε τα συναρμόδια υπουργεία θα υποχρεωθούν να ακολουθήσουν αυτήν την κεντρική στρατηγική επιλογή, που θα κάνει τον τουρισμό ανταγωνιστικό, ελκυστικό και κυρίως μοχλό ταχείας και ουσιαστικής ανάπτυξης της οικονομίας μας.

- Πώς εκτιμάται ότι θα εξελιχθεί η φετινή τουριστική σεζόν από το εξωτερικό σε επίπεδο κίνησης και εσόδων και πώς ο εσωτερικός τουρισμός;

- Η παγκόσμια οικονομική κρίση και η ακολουθούμενη τα τελευταία χρόνια τακτική καθυστερημένου κλεισίματος των διακοπών των Ευρωπαίων πολιτών έχουν διαμορφώσει μία θολή εικόνα, που δεν επιτρέπει να γίνουν ασφαλείς προβλέψεις. Αυτό που ίσως μπορούμε να προβλέψουμε είναι η περαιτέρω μείωση της κατά κεφαλήν ανά τουρίστα δαπάνης, με αποτέλεσμα αρνητικό για τα συνολικά έσοδα. Ας μην ξεχνάμε ότι, μεταξύ των άλλων, τα μείζονα οικονομικά προβλήματα της χώρας και η επείγουσα ανάγκη επίλυσής τους δεν βοήθησαν στην έγκαιρη λήψη των αναγκαίων μέτρων προώθησης του τουρισμού.

- Είστε ικανοποιημένος από τη συστέγαση υπό κοινό υπουργικό θώκο των τομέων τουρισμού και πολιτισμού;

- Ένας θεμελιώδης οικονομικός τομέας δεν είναι δυνατόν να στεγάζεται πολιτικά ακόμη και υπό την πιο ικανή πολιτική ηγεσία, όταν αυτή συμπεριλαμβάνει τρεις άλλους ισχυρούς τομείς, κάθε άλλο παρά οικονομικούς. Είναι μία αφύσικη σύζευξη, όχι γιατί ο τουρισμός δεν συνδέεται και με τον πολιτισμό, αλλά γιατί συνδέεται, μάλιστα σε κάποια θέματα εντονότερα, και με πολλούς άλλους τομείς (μεταφορές, υποδομές, περιβάλλον, παιδεία, εξωτερική πολιτική κλπ.) που επηρεάζουν αποφασιστικά το τελικό αποτέλεσμα στα έσοδα, στην απασχόληση και στην περιφερειακή ανάπτυξη. Η καθαρή λύση σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα απαιτεί άμεση λύση για το καλό της οικονομίας μας συνολικά.

Προβολή - διαφήμιση

- Τι πρέπει να γίνει σε επίπεδο τουριστικής προβολής της χώρας στο εξωτερικό και στο εσωτερικό και ποιο ύψος κονδυλίων πιστεύετε ότι θα πρέπει να διατίθεται, ετησίως, γι' αυτόν τον σκοπό;

- Αυτό που πρέπει να γίνει πριν απ' όλα είναι η δημιουργία οργάνου αποκλειστικά για την προβολή και τη διαφήμιση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, κατά το επιτυχημένο μοντέλο άλλων χωρών, όπως για παράδειγμα της Γαλλίας και της Μ. Βρετανίας. Η συμμετοχή τεχνοκρατών μαζί με εκπροσώπους του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα είναι αναγκαία προϋπόθεση επιτυχίας. Σε κάθε περίπτωση, η προβολή της χώρας δεν μπορεί να είναι αντικείμενο, με ετήσια συχνότητα, αυτοσχεδιασμού της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας του τουρισμού που, εκτός που ακολουθεί ραγδαίο ρυθμό εναλλαγής, θεωρεί, σε πολλές περιπτώσεις, ότι μπορεί μέσα από αυτήν την κατ' εξοχήν τεχνοκρατική διαδικασία να βγάλει την προσωπική του αισθητική αλλά και να προωθήσει το πολιτικό της μέλλον, διαθέτοντας τελείως υποκειμενικά και αναποτελεσματικά τα όποια διαθέσιμα κεφάλαια. Σχετικά με την κατεύθυνση των διαθέσιμων κεφαλαίων, θεωρώ χρέος μου να τονίσω για πολλοστή φορά ότι η διαφήμιση στο εσωτερικό γίνεται επαρκέστατα και με επιτυχία από δύο θαυμάσιες εκπομπές της τηλεόρασης καθώς και, επικουρικά, από παρεμβάσεις των νομαρχιών. Όταν λέμε προβολή της χώρας πρέπει να εννοούμε αποκλειστικά στο εξωτερικό. Εκεί οι τεχνοκράτες πρέπει να έχουν τον λόγο για το πώς, πού, πότε, πόσο.

- Ποια τιμολογιακή πολιτική θα ακολουθήσουν οι τουριστικές επιχειρήσεις φέτος απέναντι στους Έλληνες τουρίστες εν μέσω οικονομικής κρίσης;

- Η πολιτική των τουριστικών επιχειρήσεων δεν μπορεί να έχει κριτήρια ιθαγένειας, αλλά αυστηρά τεχνοκρατικά και αντικειμενικά. Οι υπερβολές κάθε είδους, ποιοτικές και τιμολογιακές, προσφέρουν κακές υπηρεσίες στον τουρισμό μας. Δεν πρέπει να γίνονται ενέργειες ή πράξεις τελείως προσωρινής απόδοσης, που μεσοπρόθεσμα όμως είναι καταστροφικές για τις επιχειρήσεις και τον τουρισμό συνολικά.

πηγή: sete.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails