AdSenseBanner

Πέμπτη 22 Απριλίου 2010

Οι νέες εταιρείες τεχνολογίας "κοιτάζουν" την κοινωνική δικτύωση


Της Olga Kharif

Λίγο περισσότερο από ένα χρόνο πριν, οι νεαροί συν-ιδρυτές του κατασκευαστή παιχνιδιών κοινωνικής δικτύωσης Playdom ήταν αρκετά ευτυχισμένοι. Επιτυχημένα παιχνίδια συμπεριλαμβανομένου του Mobsters τους είχε βοηθήσει να κάνουν το λογισμικό τους το πιο δημοφιλές στο MySpace (NWS). «Ήταν πολύ ωραία. Κάθε βράδυ μαζευόμασταν γύρω από το Xbox», λέει ο συν-ιδρυτής και chief product officer Dan Yue, 26 ετών.

Οι νύχτες δεν είναι πλέον τόσο χαλαρές για τη νέα εταιρεία τεχνολογίας με έδρα το Mountain View της Καλιφόρνια χάρη στη δημοτικότητα του Facebook. Οι επιχειρηματίες της Playdom, τρεις από τους οποίους είναι στα είκοσί τους, πέρασαν το μεγαλύτερο μέρος του 2009 μεταφέροντας τα παιχνίδια στο site που είναι πιο δημοφιλές. Από την ένταξή του στην εταιρεία το περασμένο έτος, ο CEO John Pleasants, πρώην στέλεχος στον κολοσσό παιχνιδιών Electronic Arts (ERTS), έχει αυξήσει το προσωπικό σε 400, από λιγότερους από 50 ένα χρόνο πριν. Η εταιρεία είχε πωλήσεις πάνω από 50 εκατομμύρια δολάρια το 2009 και τα έσοδα αναμένεται να διπλασιαστούν φέτος.

Οι συνιδρυτές της Playdom είναι μεταξύ των φιναλίστ του ετήσιου διαγωνισμού του BusinessWeek.com Καλύτεροι Νέοι Επιχειρηματίες Τεχνολογίας. Επτά από τις 13 νέες εταιρείες στον κατάλογο της φετινής χρονιάς κατασκευάζουν λογισμικό για το ίντερνετ και τις φορητές συσκευές που επεκτείνουν τις δυνατότητες των social media, συμπεριλαμβανομένων των Facebook και Twitter.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι πολλές καινούργιες εταιρείες θέλουν να ανεβούν στο τρένο των δημοφιλών κοινωνικών δικτύων. Η μηνιαία κίνηση του Facebook στις ΗΠΑ αυξήθηκε σε 116 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες τον Μάρτιο, σχεδόν διπλάσιους σε σχέση με πριν από ένα χρόνο, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς comScore (SCOR). Οι μοναδικοί επισκέπτες από τις ΗΠΑ για το Twitter αυξήθηκαν κατά 140% τον Μάρτιο, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, δήλωσε η comScore. Η ραγδαία άνοδος της κίνησης σε δικτυακούς τόπους κοινωνικής δικτύωσης τραβάει την προσοχή νέων εταιρειών που προσφέρουν νέα εργαλεία ή εκτροπές στα μέλη τους. «Τα Facebook και Twitter έχουν γίνει πλατφόρμες κατά τον ίδιο τρόπο που τα Windows της Microsoft (MSFT) έγιναν πλατφόρμα πριν από 20 χρόνια», λέει ο Augie Ray, αναλυτής της Forrester Research (FORR). «Υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες στα social media.»

Δείτε την Foursquare, μια καινούργια εταιρεία με έδρα τη Νέα Υόρκη που δημιούργησε ένα εξαιρετικά δημοφιλές λογισμικό. Περίπου 1 εκατομμύριο χρήστες έχουν κατεβάσει το λογισμικό της Foursquare σε smartphones, χρησιμοποιώντας το για να μεταδώσουν πληροφορίες σχετικά με μπαρ, εστιατόρια, και άλλους δημόσιους χώρους που επισκέπτονται στους φίλους τους στα social media. Οι έμποροι προσφέρουν πλέον πάνω από 2.100 ειδικές προσφορές σε αυτούς που χρησιμοποιούν το Foursquare για να δηλώσουν πως επισκέπτονται τα μαγαζιά τους. Οι επιχειρήσεις ακόμη δεν χρεώνονται για το γεγονός πως επικοινωνούν με τους χρήστες του Foursquare αλλά «τελικά, το σχέδιο είναι να τις χρεώνουμε για αυτό», λέει ο συν-ιδρυτής Naveen Selvadurai.

Η Posterous παρέχει μια υπηρεσία Internet που επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν προσωπικές ιστοσελίδες με φωτογραφίες και βίντεο, απλά με το να στέλνουν αυτά τα αρχεία με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στην Posterous. Οι χρήστες μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν την υπηρεσία για να ανεβάσουν κάτι στο Facebook και το Flickr, το site διαμοιρασμού φωτογραφιών του Yahoo! (Yhoo).

Προς το παρόν, η υπηρεσία είναι χωρίς χρέωση. Αργότερα αυτό το έτος, η Posterous σχεδιάζει να εισαγάγει μια έκδοση επί πληρωμή, το οποίο θα επιτρέπει στις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν καμπάνιες μάρκετινγκ και να βάλουν διαφημίσεις στα Web sites που φιλοξενούνται στο Posterous, σύμφωνα με το συνιδρυτή Sachin Agarwal. Ο Satish Dharmaraj, partner στην Redpoint Ventures, η οποία επενδύει στη Posterous, λέει ότι θα μπορούσε «να φανταστεί εύκολα μια επιχείρηση να πληρώνει $ 50.000 και $ 100.000 για μια καμπάνια».

H Sawhorse Media δίνει τα Shorty Awards, βραβεία για τους χρήστες του Twitter. Η εταιρεία ήταν κερδοφόρα το 2009, σύμφωνα με το CEO Greg Galant. H Sawhorse Media βλέπει τις ιδέες από περισσότερους από 300.000 Twitterers για να τιμήσει τους καλύτερους, προσκαλώντας τους νικητές στη Νέα Υόρκη και να πάρουν τα βραβεία τους με ένα λόγο 140 χαρακτήρων. Η FedEx (FDX) και η Pepsi (PEP) είναι μεταξύ των χορηγών της Sawhorse Media για την εκδήλωση. «Εκετάζουμε ποιος ‘μετράει’ στο real-time web» λέει ο Galant.

Υπάρχουν κίνδυνοι στο να στηρίζεται κανείς στην επιτυχία του Facebook και του Twitter. Οι μεταβολές στη δημοτικότητα ενός social media μπορεί να αναγκάσει τις νεοσύστατες επιχειρήσεις που δημιουργούν εφαρμογές να αλλάξουν τα σχέδιά τους. Καθώς η δημοτικότητα του Facebook αυξάνονταν, η Playdom έπρεπε να μετακινηθεί προς αυτό το site προκειμένου να ανταγωνιστεί με μεγαλύτερους developers για social games όπως το Zynga.

Επειδή το Facebook και το Twitter ακολουθούν πιστά τα επιχειρηματικά τους μοντέλα, οι στρατηγικές των νέων εταιρειών που αξιοποιούν το κοινό τους μπορεί να είναι άστατες. Στις 13 Απριλίου, το Twitter ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει την τοποθέτηση διαφημίσεων, που θα ονομάζονται "promoted tweets," από τα Starbucks (SBUX), τη Best Buy (BBY), και άλλες εταιρείες στο site του.

Τα μεγάλα social media μπορεί να είναι έτοιμα να δημιουργήσουν εφαρμογές που ανταγωνίζονται με τις αντίστοιχες μικρότερων εταιρειών - πολύ μικρά προγράμματα που οι χρήστες κατεβάζουν στο Facebook ή στα κινητά τηλέφωνα. Το Twitter στις 9 Απριλίου είπε ότι θα εξαγοράσει την atebits, κατασκευάστρια του δημοφιλούς app Tweetie που επιτρέπει στους χρήστες να διαβάσουν τα σύντομο post 140 χαρακτήρων του Twitter από το iPhone της Apple (AAPL). Το Tweetie ανταγωνίζεται άλλες ανάλογες εφαρμογές..

Ο εκπρόσωπος του Twitter Sean Garrett δήλωσε σε ένα e-mail ότι η εταιρεία είπε στους προγραμματιστές στη συνδιάσκεψη Chirp στις 14 του Απρίλη ότι προσπαθεί να μοιράζεται περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις δυνατότητες που σχεδιάζει να κατασκευάσει, έτσι ώστε οι προγραμματιστές λογισμικού να μην επικαλύψουν τις προσπάθειες της εταιρείας.

Από την πλευρά του, το Facebook μπορεί να προσθέσει χαρακτηριστικά τύπου location-aware, μπαίνοντας στο χώρο του Foursquare, σύμφωνα με τους αναλυτές. «Αν το Facebook αποφάσιζε να κινηθεί σε αυτό τον τομεά, θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα» λέει ο Ray της Forrester. Ο εκπρόσωπος του Facebook Larry Yu λέει ότι η εταιρεία «εξετάζει τις λεπτομέρειες για το πώς θα αφήσει τους ανθρώπους να ενσωματώσουν πληροφορίες για τη θέση τους στην υπηρεσία, αλλά δεν έχουμε ακόμα τίποτα επίσημο για να ανακοινώσουμε».

Οι νεοσύστατες εταιρείες που ελπίζουν να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες που προσφέρει το social Web δεν είναι πιθανό να αποθαρρυνθούν εύκολα. Η δημιουργία εταιρειών που στηρίζονται στα social media «σημαίνει πάρα πολλά χρήματα», λέει ο Ray της Forrester.

-Με τους Arik Hesseldahl και Douglas MacMillan

Η Kharif είναι ρεπόρτερ για το Bloomberg BusinessWeek στο Portland, Ore

πηγή: capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails