AdSenseBanner

Κυριακή 2 Μαΐου 2010

Ζητείται επειγόντως σχέδιο τουριστικής σωτηρίας


Του ΓΙΩΡΓΗ ΜΕΡΜΗΓΚΑ

Το δικό του σχέδιο σωτηρίας, χωρίς το μακρύ χέρι του ΔΝΤ και τα καπρίτσια της Μέρκελ, αναζητεί ο ελληνικός τουρισμός, που αγγίζει πλέον τον πάτο του βαρελιού. Πέρυσι χάσαμε 1,8 εκατ. ξένους τουρίστες που έμειναν στα σπίτια τους, εξαιτίας της κρίσης ή επειδή προτίμησαν φθηνότερες διακοπές σε γειτονικές χώρες της Μεσογείου -στα 14,7 εκατ. περιορίστηκαν οι αφίξεις στη χώρα το 2009 με συνολικές απώλειες 12,2%, ενώ στην Τουρκία οι ξένοι τουρίστες ξεπέρασαν τα 30 εκατ.- ενώ σε 1,6 δισ. ευρώ ανήλθαν επισήμως και οι απώλειες σε τουριστικό συνάλλαγμα.
Με το κεφάλι στον βυθό και τα πόδια στον αέρα ο ελληνικός τουρισμός. Θα βρει, άραγε, σωσίβιο;
Η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη, εξάλλου, των ξένων επισκεπτών -σε μια χώρα που υποτίθεται ότι έχει βάλει βασικό στόχο την προσέλκυση τουριστών υψηλού εισοδηματικού επιπέδου- κατρακύλησε από τα 79 στα 62 ευρώ ημερησίως, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Ιδρύματος Τουριστικών Ερευνών (ΙΤΕΠ), ενώ η οικονομική κρίση που εξακολουθεί να μαστίζει την Ευρώπη, μαζί με τη συστηματική υπονόμευση της Ελλάδας από τα διεθνή Μέσα Ενημέρωσης εξαιτίας της χειρίστης δημοσιονομικής της κατάστασης, αποτελούν για τη νέα χρονιά άλλο ένα καρφί στην καρδιά του ελληνικού τουρισμού.


Ηδη στη μεγάλη τουριστική δεξαμενή της Γερμανίας οι μειώσεις κρατήσεων για τον προορισμό Ελλάδα ξεπερνούν το 15%-20% (οι Γερμανοί φοβούνται ότι πιθανές ταραχές εξαιτίας της κοινωνικής έντασης θα χαλάσουν την ηρεμία των διακοπών τους, μεταδίδουν εκπρόσωποι των μεγάλων ταξιδιωτικών οργανισμών), ενώ επηρεασμένη για καθαρά οικονομικούς λόγους παρουσιάζεται και η δεύτερη σε μέγεθος τουριστική αγορά της Βρετανίας.

Ο «κλεφτοπόλεμος» της κρουαζιέρας

Οι επιχειρηματίες του τουρισμού -και ιδιαίτερα αυτοί της Αθήνας που πλήττεται δυο φορές από την κρίση κυριλεκτικά τα έχουν «βάψει μαύρα», αναζητώντας οι περισσότεροι λύσεις εσχατης απελπισίας.

Λύσεις που δεν αποκλείεται να αποβούν τελικά μακροπρόθεσμα υπέρ των ιδίων (εφόσον φυσικά επιβιώσουν επαγγελματικά) και υπέρ του ελληνικού τουρισμού στο σύνολό του, αφού βασίζονται, σύμφωνα και με τις προτροπές του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) σε ελκυστικές προσφορές τιμών, αλλά όχι σε βάρος της ποιότητας, στην επιχειρηματική αυτοοργάνωση με τη χρήση νέων τεχνολογιών, στη συνεργασία, στην αναζήτηση νέων αγορών, στη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος κ.ο.κ.

Και ενώ η Αθήνα «χτύπησε» τελευταία θέση στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων τουριστών -με τη μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία στο 48,6% για ολόκληρο το 2009 και μέση τιμή δωματίου γύρω στα 100 ευρώ (αποτελεί την πέμπτη φθηνότερη τιμή της Ευρώπης) οι ξενοδόχοι και επαγγελματίες της πρωτεύουσας έχουν «γαντζωθεί» με νύχια και με δόντια στην αναβίωση της κρουαζιέρας στον Πειραιά, μήπως και διασωθεί ο τουρισμός της Αθήνας.

Πώς όμως να αναβιώσει η κρουαζιέρα όταν οι συνδικαλιστές της ΠΝΟ παίζουν κλεφτοπόλεμο στους δρόμους του Πειραιά, αποκλείοντας τον απόπλου μεγάλων κρουαζιερόπλοιων (ΖΕΝΙΤΗ), γεγονός που εκμεταλλεύονται, φυσικά, δεόντως οι ανταγωνιστές μας.

Παρ' όλα αυτά, ο κ. John Ρ. Fox, ισχυρός άνδρας της Royal Caribean Cruises που θεωρείται η μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στον κόσμο, μόλις προχθές πρότεινε στον επικεφαλής του ΟΛΠ Γιώργο Ανωμερίτη να δρομολογήσει δύο τεράστια κρουαζιερόπλοια από το 2011 στον Πειραιά, να τα επισκευάζει σε ελληνικά ναυπηγεία και να δημιουργήσει δικό του ντοκ (!) στις νέες εγκαταστάσεις του λιμανιού. Θα αρπάξουν άραγε την ευκαιρία;

Και ενώ η κυβέρνηση κυνηγάει με το ντουφέκι στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα επενδυτές, επιχειρηματίες που έχουν καεί από τη γραφειοκρατία του ελληνικού Δημοσίου και ανήκουν στο «κλαμπ των απογοητευμένων επενδυτών» κωδικοποιούν εκείνες τις θεσμικές αλλαγές, στις οποίες πρέπει να προχωρήσει η κυβέρνηση -με προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού- ώστε να ξεκινήσει το τρένο της ουσιαστικής ανάπτυξης στη χώρα.

Δεκάλογος προτάσεων από «απογοητευμένους»

Προτείνουν ανάμεσα σε άλλα:

* Να επιφορτισθεί το υπουργείο Ανάπτυξης που έχει την ευθύνη προσέλκυσης επενδύσεων και με τη δυνατότητα αδειοδοτήσεων, ώστε να σταματήσει το ατέρμονο δρομολόγιο των υποψήφιων επενδυτών από τον Αννα στον Καϊάφα «συναρμοδίων» υποτίθεται υπουργείων με διαφορετικές πρακτικές και αντιλήψεις.

* Το νέο υπουργείο Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) το χαρακτηρίζουν ως «τερατούργημα» μεγαλύτερο του ΥΠΕΧΩΔΕ, καθώς από αυτό αποσχίστηκε ο κλάδος δημοσίων έργων και στο υπόλοιπο προστέθηκε ο κλάδος ενέργειας του ΥΠΑΝ και ο κλάδος δασών του ΥΠΑΤ! Ετσι, όλες πλέον οι επενδύσεις (πολεοδομικά, ενεργειακά, χρήση γης, δάση, περιβάλλον κ.ά.) συγκεντρώνονται στις χαώδεις διαδρομές ενός υπουργείου που ακόμη και το ίδιο δεν έχει καταφέρει ακόμη να συγκροτηθεί!...

* Ο τουρισμός και όλες οι επενδυτικές πρωτοβουλίες στο χώρο του real estate παραπαίουν μεταξύ του υφυπουργείου Τουρισμού (και Πολιτισμού) που δεν έχει πλέον καμιά αρμοδιότητα και ενός αποδυναμωμένου ΕΟΤ, που, ω του ελληνικού θαύματος, έχει τυπικά όλες τις αρμοδιότητες!

* Τα ιμάτια του πρώην υπουργείου Ναυτιλίας διαμοιράστηκαν μεταξύ υπουργείου Οικονομίας, Προστασίας του Πολίτη και Μεταφορών, ενώ η ποντοπόρος Ναυτιλία επρόκειτο να μεταφερθεί -μαζί με το Λιμενικό που ήδη υπάρχει εκεί- στην αρμοδιότητα του κ. Χρυσοχοΐδη!..

Σύμφωνα, ωστόσο, με πληροφορίες της «Ε» τα σχέδια αυτά «πάγωσαν» και δεν αποκλείεται, λίαν συντόμως, να δημιουργηθεί αυτόνομο υπουργείο ή πιθανότατα «υφυπουργείο» Ναυτιλίας.

* Η Δικαιοσύνη, εξαιτίας της πολυνομίας και των αντικρουόμενων νόμων, υποστηρίζουν, δεν προστατεύει ουσιαστικά επενδύσεις και επενδυτές ενώ, η περίφημη «πράσινη ανάπτυξη» δείχνει να αποτελεί περισσότερο ένα ιδεολόγημα παρά μια συντεταγμένη πρακτική και ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για το περιβάλλον και τη σύγχρονη ανάπλαση πόλεων από πλευράς Πολιτείας.

* Το φορολογικό σύστημα εξάλλου μοιάζει σαν κινούμενη άμμος και μάλλον εχθρικό παρά φιλικό προς τους σοβαρούς υποψήφιους επενδυτές προβάλλει... *

πηγή: enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails