AdSenseBanner

Τρίτη 25 Μαΐου 2010

Μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης του τουριστικού ρεύματος από Κίνα προς Ελλάδα "βλέπει" Κινέζα δημοσιογράφος, που εντυπωσιάστηκε από το ελληνικό τοπίο


Με μια "βαλίτσα" γεμάτη με χρώματα κι αρώματα Ελλάδας πήρε τον δρόμο της επιστροφής για το Πεκίνο, μια ομάδα οχτώ Κινέζων δημοσιογράφων, που φιλοξενήθηκαν στη χώρα μας, στο πλαίσιο μιας πρωτοβουλίας που έχει καθιερώσει, από δωδεκαετίας, η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης - Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας, για τη φιλοξενία, επ' αμοιβαιότητι, Κινέζων δημοσιογράφων στην Ελλάδα.

Στην πρώτη αυτή επίσκεψή τους -προ ημερών- στην Ελλάδα, οι οχτώ Κινέζοι δημοσιογράφοι είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν, άγνωστες γι' αυτούς, γωνιές της ελληνικής γης και να έρθουν σε επαφή με κυβερνητικούς παράγοντες, δημοσιογράφους, αλλά και να συνομιλήσουν με τον κόσμο, στον δρόμο.
Εντυπωσιασμένη από τη φιλοξενία και τη θέρμη των Ελλήνων, η επικεφαλής της κινεζικής αντιπροσωπείας, Γουάνγκ Λαν, αναπληρώτρια αρχισυντάκτρια της ημερήσιας εφημερίδας "Shanghai Wenhui" μίλησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για την εμπειρία αυτή, καταθέτοντας, μάλιστα, τις δικές της προτάσεις για το πώς θα μπορούσε να αναπτυχθεί η τουριστική κίνηση από τη χώρα της προς την Ελλάδα, "μια πολύ όμορφη χώρα, με αξέχαστα τοπία", όπως χαρακτηριστικά μας ανέφερε.

Το νέο Μουσείο Ακρόπολης προκάλεσε δέος στην Κινέζα δημοσιογράφο, που προέρχεται από την περιοχή της Σαγκάης, και τους συναδέλφους τους, ενώ χαρακτήρισε το μνημείο της Ακρόπολης "από τα μεγαλύτερα έργα που έγιναν στην Αρχαιότητα, και από καλλιτεχνικής και από αρχιτεκτονικής άποψης".

Μάλιστα, όταν τη ρωτήσαμε για το πώς θα μπορούσαν να αναπτυχθούν οι τουριστικές ανταλλαγές μεταξύ των δύο χωρών, όχι μόνο μας παρέθεσε αναλυτικά στοιχεία για τις επισκέψεις των ομοεθνών της στο εξωτερικό, αλλά και κατέθεσε τις δικές της σκέψεις και προτάσεις για το πώς θα μπορούσε να αναπτυχθεί το ισχνό -προς το παρόν- τουριστικό ρεύμα Κινέζων προς ελληνικούς προορισμούς.

Όπως μας είπε, πέρυσι, περίπου 48.000.000 Κινέζοι επισκέφθηκαν το εξωτερικό για τουρισμό και οι περισσότεροι επέλεξαν κάποια από τις γειτονικές ασιατικές χώρες ως προορισμό. Παρ' όλα αυτά, υπήρξαν και πάνω από ένα εκατομμύριο άτομα, που κατευθύνθηκαν προς την ευρωπαϊκή ήπειρο. Μάλιστα, ο αριθμός αυτών που "ψηφίζουν" Ευρώπη για τις διακοπές τους αυξάνει χρόνο με τον χρόνο: Από 570.000 το 2001, σε 1.000.040 το 2005 και σε 1.350.000 το 2009. Οι δε προβλέψεις για το τρέχον έτος, κάνουν λόγο για αύξηση κατά 150.000 άτομα.

Ωστόσο, από τα στοιχεία που μας παρέθεσε η κα Γουάνγκ Λαν, μόλις 3.800 Κινέζοι ταξίδεψαν πέρυσι για την Ελλάδα, κατά τι λιγότεροι από το 2008 (4.050).

Αυτό θα μπορούσε, ωστόσο, να αλλάξει, κατά την αρχισυντάκτρια της "Shanghai Wenhui", αφού "ο τουρισμός στην Ελλάδα έχει υποδομές, πλούσια ιστορία, πολλούς αρχαιολογικούς χώρους και προσφέρει όμορφα τοπία".

Για να γίνει, όμως, αυτό "απαιτείται πολύ περισσότερη δουλειά και από τις δύο πλευρές και ιδιαίτερα από τους φορείς του τουρισμού", μας είπε η κα Γουάνγκ Λαν.

Και πρόσθεσε: "Το καλοκαίρι, στις διακοπές μαθητών, φοιτητών και δασκάλων. Να επικεντρωθούμε σ' αυτή την ομάδα. Είναι άνθρωποι μορφωμένοι, που θέλουν να βγουν έξω και να γνωρίσουν και άλλους πολιτισμούς και οι καθηγητές -ιδιαίτερα οι πανεπιστημιακοί- έχουν και ικανοποιητικό επίπεδο αμοιβών, γεγονός που σημαίνει πως θα μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στα έξοδα ενός τόσο μεγάλου ταξιδιού. Πρέπει να προσελκύσουμε πολλούς νέους ανθρώπους".

Ένας άλλος τομέας, που προσφέρεται για ανάπτυξη του τουριστικού ρεύματος από την Κίνα προς την Ελλάδα είναι ο λεγόμενος γαμήλιος τουρισμός. "Πέρυσι, παντρεύτηκαν περίπου 150.000 ζευγάρια. Από αυτά, τα μισά επέλεξαν κάποια χώρα του εξωτερικού για να περάσουν τον μήνα του μέλιτος. Το Αιγαίο είναι μια πολύ ρομαντική θάλασσα. Είναι ιδανικός τόπος, για να περάσουν τα νεαρά αυτά ζευγάρια τον μήνα του μέλιτος", εξήγησε η Κινέζα δημοσιογράφος, επισημαίνοντας, μάλιστα, πως στη Σαγκάη διοργανώνεται δύο φορές τον χρόνο έκθεση με θέμα τον γάμο.

Κι ένα χρήσιμο … tip για όσους ασχολούνται με τον τουρισμό: "Θα ήταν πολύ χρήσιμο να υπάρχουν φυλλάδια στην κινεζική, στους προορισμούς, όπου κατευθύνονται οι Κινέζοι τουρίστες".

Έλληνες και Κινέζοι είναι λαοί με αρκετές ομοιότητες, αλλά και διαφορές. "Οι δύο λαοί είναι σοφοί και πολύ φιλόξενοι. Και οι δύο έχουν υποστεί πολλά δεινά στην ιστορική τους πορεία, γι' αυτό και δεν λυγίζουν ποτέ κάτω από πιέσεις", κατά την κα Γουάνγκ Λαν.


Όσο για τις μεταξύ τους διαφορές; "Η βασικότερη διαφορά -λέει- είναι ότι οι Κινέζοι έχουν, μάλλον, περισσότερη υπομονή. Οι δε Έλληνες έχουν πολύ περισσότερο ανοιχτό χαρακτήρα. Αγαπούν πάρα πολύ τη ζωή. Ξέρουν να την απολαμβάνουν".


Την κατάσταση στην Ελλάδα, οι οχτώ Κινέζοι δημοσιογράφοι τη γνώριζαν, κυρίως μέσα από δημοσιεύματα του εγχώριου και ξένου Τύπου: "Πριν έρθουμε στην Ελλάδα, γνωρίζαμε ορισμένα πράγματα για την εδώ κατάσταση. Είχαμε ακούσει και είχαμε διαβάσει για τα οικονομικά και δημοσιονομικά προβλήματα και από τον ξένο Τύπο. Όταν ήρθαμε, εδώ, μας είχαν προειδοποιήσει ότι, τα μέτρα λιτότητας ενδεχομένως να προκαλέσουν κοινωνική αναταραχή και να υπάρχουν προβλήματα ασφάλειας. Ωστόσο, όταν φτάσαμε, είδαμε πως τα πράγματα δεν ήταν έτσι. Αισθανθήκαμε πλήρη ασφάλεια", τονίζει η Κινέζα δημοσιογράφος.


Εκτός της κας Γουάνγκ Λαν, στην αντιπροσωπεία μετείχαν, επίσης, οι: Γουάνγκ Γιάνγκ, διευθυντής της οικονομικής εφημερίδος Financial News, Ζανγκ Τσαοσένγκ, αναπληρωτής διευθυντής του Study Publishing House, Τσεν Ζιμίνγκ, διευθυντής της έκδοσης Air Force Journal of PLA, Τσεν Γκανγκ, αναπληρωτής αρχισυντάκτης του ομίλου ημερήσιου Τύπου Xinhua Daily Group, Ζανγκ Μινγκφέι, αναπληρώτρια αρχισυντάκτρια των Βραδινών Νέων του Πεκίνου, Τσι Ζιεχουά, επικεφαλής διεύθυνσης της Πανκινεζικής Ένωσης Δημοσιογράφων και Ρονγκ Τσανγκχάι, επικεφαλής διεύθυνσης Διεθνούς Συνεργασίας του παραρτήματος της Πανκινεζικής Ένωσης Δημοσιογράφων στη Σαγκάη.


Η πραγματοποίηση του προγράμματος φιλοξενίας των Κινέζων δημοσιογράφων εντάσσεται στο πλαίσιο διατήρησης όχι μόνο του κλίματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και συνεργασίας που έχει διαμορφωθεί μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης - Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας και των αντίστοιχων κινεζικών φορέων και εκπροσώπων κινεζικών ΜΜΕ, αλλά και των προοπτικών που διαγράφονται στο ευρύτερο πλαίσιο των διμερών σχέσεων για διευρυμένη προσέγγιση μεταξύ των δύο χωρών και επεξεργασία προγραμμάτων για περαιτέρω δράσεις με εξειδικευμένη στόχευση.

Πηγήξ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails