Για τις συνθήκες και τα τεχνικά μέσα της εποχής, η "Γκροσγκλόκνερ" κατασκευάστηκε σε χρόνο ρεκόρ, μόλις μέσα σε πέντε χρόνια, από 4.000 εργάτες, στην ουσία με χειρωνακτική εργασία, ως ένα μεγάλο έργο, με το οποίο η αυταρχική προφασιστική κυβέρνηση Σούσνικ επεδίωκε αφενός να καταπολεμήσει την ανεργία (σε ποσοστό 80 ο/ο οι απασχολούμενοι στο έργο ήταν πρώην άνεργοι), που εξαιτίας της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης έφτανε στην Αυστρία πάνω από 26 ο/ο και αφετέρου για να προσελκύσει τουρίστες στις ομορφιές των Αλπεων.
Ιδιαίτερα χαμηλό υπήρξε το κόστος της κατασκευής της, σε σημερινούς αριθμούς μόνον 60 εκατομμύρια Ευρώ, ενώ, σύμφωνα με τον καθηγητή του Πολυτεχνείου της Βιέννης Τόμας Μακούν, ο όλος σχεδιασμός της και η ολοκλήρωσή της συνεχίζει να αποτελεί μέχρι σήμερα πρότυπο για σύγχρονες ορεινές οδικές διαδρομές, για παράδειγμα για την ρωσική πόλη Σότσι όπου το 2014 θα διεξαχθούν οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες.
Με τα 47,8 χιλιόμετρά της, τις 36 διάσημες "φουρκέτες" της και με κλίση που δεν ξεπερνά το 10 ο/ο, διασχίζοντας ένα μαγευτικό αλπικό τοπίο, η "Γκροσγκλόκνερ Αλπενστράσε", που σήμερα περιβάλλεται από τον διαμορφωμένο αργότερα "Εθνικό δρυμό", δεν έχει χάσει τίποτε από τα αρχικά "θέλγητρά" της.
Και είναι ακριβώς αυτά που προσελκύουν κάθε χρόνο πάνω από 900.000 επισκέπτες, καθιστώντας την το τρίτο πλέον αγαπητό αξιοθέατο στην ιδιαίτερα αναπτυγμένη τουριστικά Αυστρία, το οποίο, στα 75 χρόνια από τα εγκαίνια του (ουσιαστικά την παράδοση στην κυκλοφορία) έχει υποδεχτεί συνολικά 60 εκατομμύρια ανθρωπους από όλες τις γωνιές του κόσμου.
πηγή: ana-mpa.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου