AdSenseBanner

Τρίτη 24 Αυγούστου 2010

Τα on-line ταξιδιωτικά γραφεία ενισχύονται από τις προσφορές των ξενοδοχείων


Του Ben Steverman

Καθώς ξεκινούσε το καλοκαίρι, o τομέας των on-line ταξιδιωτικών γραφείων αντιμετώπιζε σοβαρές αναταραχές. Οι καταναλωτές των ΗΠΑ που έκαναν οικονομία αποθαρρύνονταν από την αύξηση των αεροπορικών ναύλων. Η ελληνική κρίση χρέους και το βυθιζόμενο ευρώ απειλούσαν να περιορίσουν τα ταξίδια στην Ευρώπη, μια σημαντική αναπτυσσόμενη αγορά για τα on-line ταξιδιωτικά γραφεία. Η πολιτική αναταραχή στην Ταϊλάνδη, ένας δημοφιλής προορισμός, και η ηφαιστειακή τέφρα που καθήλωσε τις ευρωπαϊκές αεροπορικές μεταφορές επίσης περιέπλεξαν τα πράγματα.

Κατά τους τελευταίους δύο μήνες, ωστόσο, οι προοπτικές είναι πολύ καλύτερες, όπως αποδεικνύεται από τις επιδόσεις των μετοχών των μεγάλων on-line ταξιδιωτικών γραφείων. Οι μετοχές της Priceline.com (PCLN) ενισχύθηκαν 69,6 τοις εκατό από το τέλος του Ιουνίου και τώρα διαπραγματεύονται στο υψηλότερο σημείο τους από το Μάιο του 2000. Οι μετοχές της Orbitz Worldwide (OWW) ανέκαμψαν 31 τοις εκατό και της Expedia (EXPE) έχουν ενισχυθεί κατά 25 τοις εκατό από το τέλος του Ιουνίου.

Τα καλά deals κάνουν τους καταναλωτές να συνεχίζουν την κράτηση πτήσεων και ξενοδοχείων, είπε σε μια συνέντευξη στο Businessweek.com ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Orbitz Barney Harford.

Στα ξενοδοχεία, «η πληρότητα είναι χαμηλή, και αυτό είναι υπέροχο για τους καταναλωτές», λέει ο Harford. «Εάν εξακολουθείτε να εργάζεστε και αισθάνεστε αρκετά καλά για τις οικονομικές προοπτικές, το να είστε σε θέση να πάρετε ένα ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων στην τιμή των τριών αστέρων μπορεί να είναι κάτι ελκυστικό».

Το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου, οι κρατήσεις της Orbitz αυξήθηκαν 17 τοις εκατό από το προηγούμενο έτος, ενώ τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν 3 τοις εκατό. Οι κρατήσεις της Expedia αυξήθηκαν 19 τοις εκατό το τελευταίο τρίμηνο, και τα έσοδα αυξήθηκαν 8 τοις εκατό.

Η Priceline εντυπωσιάζει

Τα πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα ήρθαν από την Priceline, όπου οι μεικτές κρατήσεις αυξήθηκαν 43,3 τοις εκατό σε ετήσια βάση και τα έσοδα αυξήθηκαν 27 τοις εκατό. Και αυτό παρά το γεγονός ότι ένα μεγάλο μέρος των συναλλαγών της Priceline προέρχεται από την Ευρώπη, όπου το site της Booking.com είναι δημοφιλές.

«Η διαδεδομένη ανησυχία ότι μια κρίση του χρέους στη ζώνη του ευρώ θα οδηγήσει σε πτώση της ζήτησης ταξιδιών δεν έχει ακόμη υλοποιηθεί, και τα αποτελέσματα των δραστηριοτήτων μέχρι στιγμής είναι ενθαρρυντικά», είπε σε αναλυτές στις 3 Αυγούστου ο Διευθύνων Σύμβουλος της Priceline Jeffery Boyd.

Τον Ιούνιο, η Priceline ανακηρύχτηκε η κορυφαία μετοχή στο Bloomberg BusinessWeek 50, τον κατάλογο με τις εταιρείες του δείκτη Standard&Poor’s 500 με τις καλύτερες αποδόσεις για τους μετόχους την τελευταία πενταετία.

Οι συνέπειες της ελληνικής κρίσης του χρέους, της ηφαιστειακής στάχτης, και της αναταραχής στην Ταϊλάνδη ήταν λιγότερο σημαντικές από τους αρχικούς φόβους, λέει ο Sandeep Aggarwal, αναλυτής της Caris & Co στο Σαν Φρανσίσκο. Η «μακροοικονομική ανησυχία υπάρχει ακόμα», λέει ο Aggarwal, αλλά «υπήρξε μια σταδιακή βελτίωση συνολικά της ταξιδιωτικής βιομηχανίας».

Στις ΗΠΑ, οι καταναλωτές εξακολουθούν να είναι «συγκρατημένοι», λέει ο αναλυτής της ThinkEquity Aaron Kessler, αλλά αυτό μπορεί να είναι καλό για τα ταξιδιωτικά site που επιτρέπουν στους καταναλωτές να συγκρίνουν διάφορες προσφορές ταξιδιών. «Οι άνθρωποι εξακολουθούν να ψάχνουν για ευκαιρίες», λέει ο Kessler. «Όταν ψάχνετε για προσφορές, θα κάνετε περισσότερες συγκρίσεις».

Υψηλότερα αεροπορικά εισιτήρια

Σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας μάρκετινγκ Διαδικτύου ComScore (SCOR), οι online δαπάνες για ταξίδια στις ΗΠΑ τον Ιούλιο ενισχύθηκαν 9 τοις εκατό σε ετήσια βάση, μια μικρή βελτίωση σε σχέση με την αύξηση 8 τοις εκατό τον Ιούνιο και 7 τοις εκατό το Μάιο. Οι δαπάνες για αεροπορικά ταξίδια τον Ιούλιο ενισχύθηκαν 12 τοις εκατό ενώ οι δαπάνες για ξενοδοχεία αυξήθηκαν 5 τοις εκατό.

Οι αεροπορικές εταιρείες μείωσαν τη χωρητικότητά τους, μια τάση η οποία τους επέτρεψε να αυξήσουν τις τιμές. Ο μέσος εγχώριος αεροπορικός ναύλος αυξήθηκε 4,7 τοις εκατό το πρώτο τρίμηνο του 2010 σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα διαθέσιμα δεδομένα από το Γραφείο Στατιστικής Μεταφορών.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Expedia Dara Khosrowshahi είπε σε αναλυτές στις 29 Ιουλίου πως τα αεροπορικά ναύλα αυξήθηκαν «σημαντικά» το τελευταίο τρίμηνο.

Οι αλυσίδες ξενοδοχείων δεν έχουν τη δυνατότητα αυτή, καθώς τα αναπτυξιακά σχέδια που άρχισαν τα προηγούμενα έτη μόλις τώρα ολοκληρώθηκαν και εντείνουν την προσφορά των δωματίων.

Όμως, οι χαμηλές τιμές των ξενοδοχείων φέρνουν επισκέπτες, λέει ο Jan Freitag, αντιπρόεδρος παγκόσμιας ανάπτυξης στη STR Global, μια εταιρεία που παρακολουθεί τη ξενοδοχειακή βιομηχανία. «Βλέπουμε σίγουρα αύξηση της ζήτησης», λέει. Στις ΗΠΑ τον Ιούλιο, νοικιάστηκαν περισσότερα δωμάτια ξενοδοχείων από ποτέ, με την πληρότητα αυξημένη 7 τοις εκατό, σύμφωνα με την STR. Ωστόσο, επειδή τόσα πολλά νέα δωμάτια έχουν κατασκευαστεί, τα ξενοδοχεία δεν έχουν ‘μεταφράσει’ τα επιπλέον άτομα σε σημαντικά υψηλότερες τιμές. Η μέση τιμή ενός δωματίου αυξήθηκε 1,3 τοις εκατό τον περασμένο μήνα.

Η αναντιστοιχία μεταξύ των υψηλότερων ναύλων και των στάσιμων τιμών των ξενοδοχείων είναι πιο ξεκάθαρη σε προορισμούς όπως το Μεξικό, η Καραϊβική και η Χαβάη, σύμφωνα με το Harford της Orbitz. Για τα ξενοδοχεία, «υπάρχουν κάποιες πραγματικά καλές προσφορές», λέει. «Η πρόκληση είναι ότι τα αεροπορικά εισιτήρια είναι υψηλά.» Έτσι, είναι πιο ακριβό να φτάσουν σε αυτούς τους προορισμούς και να επωφεληθούν από τα φθηνά καταλύματα.

Νέες Online Αγορές

Για τους επενδυτές, τα on-line ταξιδιωτικά site δεν είναι απλά ένας τρόπος για να επωφεληθούν από την οικονομική ανάκαμψη. Είναι επίσης ένας τρόπος για να επωφεληθούν από την επέκταση της πρόσβασης στο Διαδίκτυο σε πολλές νέες περιοχές του κόσμου.

Πολύχρονοι παίκτες όπως η Expedia μπορεί να είναι «ώριμοι» στην αγορά των ΗΠΑ, λέει ο Aggarwal. Αλλά, προσθέτει, «οι εταιρείες αυτές έχουν σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης εκτός των ΗΠΑ».

Ο Harford της Orbitz αναφέρει ότι οι ευκαιρίες είναι μεγαλύτερες στην Ασία, τη Λατινική Αμερική και τη Μέση Ανατολή.

«Οι αγορές αυτές μόλις τώρα έρχονται on-line», λέει.

Αυτή η ανάπτυξη σημαίνει πως οι δραστηριότητες on-line ταξιδιού είναι πιθανό να διατηρήσουν την προσέλκυση νέων ανταγωνιστών. Τον Ιούλιο, η Google Inc (GOOG), συμφώνησε να αγοράσει τον πάροχο δεδομένων πτήσης ITA Software για 700 εκατ. δολάρια.

O Kessler, ο αναλυτής ThinkEquity, λέει πως η Google θα μπορούσε να μετατοπίσει την κυκλοφορία με απρόβλεπτους τρόπους, για παράδειγμα, μακριά από τα μεγάλα sites ταξιδιών και προς μικρές αεροπορικές εταιρείες και ξενοδοχεία.

«Το Google ασκεί σημαντική ισχύ στην αγορά, είτε είναι στα επαγγελματικά ταξίδια ή σε πολλές, πολλές άλλες βιομηχανίες», είπε σε αναλυτές ο Khosrowshahi της Expedia στις 29 Ιουλίου. «Και έτσι οι ενέργειές του μπορεί να έχουν πολύ σημαντικές συνέπειες».

Όποιες και αν είναι οι συνέπειες, η κίνηση της Google μπορεί να θεωρηθεί ως αναγνώριση του αυξανόμενου ρόλου του Ιστού στον τομέα του τουρισμού σε όλο τον κόσμο. «Οι άνθρωποι όλο και περισσότερο εξαρτώνται από τα ταξιδιωτικά site», λέει ο Aggarwal.

O Steverman είναι δημοσιογράφος στο γραφείο του Bloomberg στο Σικάγο.

πηγή: capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails