"Η Ελλάδα από καιρό τώρα διατείνεται, όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις διατείνονται, ότι πρέπει να πάμε σε ένα καινούριο μοντέλο τουρισμού. Σε ένα μοντέλο τουρισμού το οποίο να μη βασίζεται μόνο στο γεγονός ότι η Ελλάδα προσφέρει ήλιο και θάλασσα.
Βεβαίως έχει ένα καταπληκτικό κλίμα η Ελλάδα και αυτό δεν πρέπει να το αγνοήσουμε. Αλλά τόσο καιρό λέμε ότι το μοντέλο αυτό μόνο του, δεν μπορεί να δώσει αυτό το οποίο χρειάζεται ο νέος και μάλιστα θα έλεγα ο νέος επισκέπτης, ο οποίος έχει και χρήματα να ξοδέψει. Αν δείτε, ήδη είχαν ξεκινήσει οι αγορές της Τουρκίας, της Αιγύπτου κ.λπ. να ανταγωνίζονται την Ελλάδα σε αυτό. Όμως η Ελλάδα έχει να προσφέρει πάρα πολύ περισσότερα πράγματα απ’ ότι έχει να προσφέρει η Τουρκία ή η Αίγυπτος στον τουρισμό. Και αυτά τα πράγματα είχαν υποτιμηθεί.
Αυτή τη στιγμή έχουμε τουλάχιστον 22 μορφές τουρισμού, που στην Ελλάδα είναι υποανάπτυκτες. Από καιρό λέμε ότι είναι καιρός να μεταφερθούμε σε ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης του τουρισμού. Τα τελευταία χρόνια αυτό έγινε πάρα πολύ επιτακτικό, διότι παρότι υπήρχε στη γλώσσα μας ότι πρέπει να αλλάξουμε μοντέλο τουρισμού, δεν κάναμε απολύτως τίποτα γι’ αυτό. Βασιστήκαμε πάλι, ξανά και ξανά στο ίδιο μοντέλο. Ήρθε δίπλα σε αυτή την κατάσταση και χτυπήθηκε ο ελληνικός τουρισμός από δύο χρονιές βαθιάς κρίσης. Και ό,τι αδυναμίες είχε αυτό το μοντέλο το οποίο περιγράφαμε, αναδείχθηκαν και έγιναν πολύ πιο αντιληπτές. Έδειξε πάρα πολύ τις αδυναμίες του ο ελληνικός τουρισμός και ενώ πέρυσι είχαμε ένα διεθνές πρόβλημα και ο κόσμος σταμάτησε να ταξιδεύει λόγω της διεθνούς οικονομικής κρίσης, φέτος είχαμε πολύ πιο συγκεκριμένα προβλήματα.
Στην Αγγλία ήταν πολύ πιο παρατεταμένη αυτή η κρίση και έχουμε ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των τουριστών που έρχονται από την Αγγλία. Αυτοί επιλέξανε πολύ πιο φθηνούς προορισμούς και μέχρι να ρίξουν τις τιμές οι Έλληνες ξενοδόχοι, επιλέξανε την Τουρκία και την Αίγυπτο. Στη δε Γερμανία, σας θυμίζω ότι περάσαμε μια πάρα πολύ δύσκολη περίοδο διμερών σχέσεων με τη Γερμανία, ειδικά με τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης της Γερμανίας οι οποίοι μιλούσαν με απαράδεκτο τρόπο για την Ελλάδα".
Ο υπουργός δήλωσε χαρακτηριστικά: "Το κλίμα που βγήκε από την Ελλάδα δεν ήταν ένα κλίμα το οποίο ήταν καλό για τον τουρισμό και εκεί είχαμε να παλέψουμε το εξής φαινόμενο: όλοι έλεγαν ότι `θέλω να πάω στην Ελλάδα, η Ελλάδα είναι ένας προορισμός τον οποίο επιλέγω, αλλά δεν θα το κάνω φέτος, άστο για του χρόνου`. Αυτό ήταν καταστροφικό. Έπρεπε να γυρίσουμε δηλαδή όσο πιο γρήγορα γινόταν το κλίμα και με τους τουρίστες, αλλά και με τους tour operators τους επαγγελματίες του χώρου και με τους δημοσιογράφους διεθνώς, ότι η Ελλάδα και φέτος είναι καλός προορισμός και αυτόςήταν ο αγώνας που κάναμε.
Είναι πολύ πρόχειρο να πει κανείς αριθμούς τώρα, πιστεύουμε όμως ότι οποιαδήποτε μείωση θα είναι μονοψήφια και ότι η μείωση στις αφίξεις θα είναι πολύ μικρότερη από τη μείωση στα έσοδα. Θυμίζω ότι για να καταφέρουμε να κρατήσουμε το ύψος των αφίξεων ψηλά, πολλοί από τους επαγγελματίες του χώρου έπρεπε να ρίξουν τις τιμές και γι`αυτό τα έσοδα θα είναι πιο πολύ μειωμένα.
Αυτή η εικόνα της Ελλάδας ανατράπηκε ουσιαστικά από τη δουλειά που έκανε ο Πρωθυπουργός βγαίνοντας έξω, μιλώντας στα ξένα Μέσα και οι υπουργοί όπως ο υπουργός Οικονομικών βγαίνοντας και μιλώντας ότι η Ελλάδα είναι φέτος ένας προορισμός στον οποίο αξίζει να πάει κανείς και μια χώρα η οποία δεν είναι όλα αυτά τα οποία φαίνονται στον Τύπο. Και εκεί άλλαξε σιγά - σιγά το κλίμα και ενώ θυμάμαι είχαμε δημιουργήσει την ομάδα κρίσης όταν έγιναν οι θάνατοι με την πυρκαγιά στη Marfin θυμάμαι τότε σε απελπισία και εμείς, αλλά και οι ξενοδόχοι να παρακολουθούμε τις ακυρώσεις. Οι ακυρώσεις ήταν κάτι το ασύλληπτο μία ακύρωση μετά την άλλη. Μας έρχονταν τα χαρτιά και πραγματικά έτσι όπως πήγαινε αυτή η χρονιά, έμοιαζε ότι θα φτάσουμε πάνω από 20% μείωση του τουρισμού.
Πρέπει να πω ότι σιγά - σιγά με όλη αυτή τη δουλειά που έγινε και πρέπει επίσης να σημειώσουμε κάτι εδώ. Εάν πετύχαμε να μην έχουμε αυτές τις μειώσεις δεν έγινε ούτε μόνο από το Υπουργείο ούτε μόνο από τους ξενοδόχους ούτε μόνο από τους δημοσιογράφους. Έγινε από μια ομάδα, στην οποία όλοι συνεργάστηκαν, δούλεψαν πάρα πολύ εντατικά για να έρθει το αποτέλεσμα το οποίο ήρθε. Το υπογραμμίζω αυτό, διότι για να έχεις τέτοια αποτελέσματα δεν μπορείς να περιμένεις από την Κυβέρνηση μόνο, ή μόνο από τους επαγγελματίες και τα λοιπά. Πρέπει όλοι να δουλέψουν μαζί".
Σε ερώτηση αναφορικά με την αύξηση του ΦΠΑ από το χαμηλό συντελεστή στο μεγάλο, ο κ. Γερουλάνος απάντησε: "Υπάρχει πολύ μεγάλη ανασφάλεια σε ό,τι αφορά αυτό το πράγμα, το μόνο το οποίο μπορώ να πω σε αυτή τη φάση γιατί είναι πρώιμο, είναι ότι θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατό μια τέτοια αύξηση ή να αποφευχθεί ή αν συμβεί να αντισταθμιστεί με κάποια οφέλη τα οποία μπορούν να κάνουν διαφορά στους επαγγελματίες. Δε θα ήθελα να πω δημοσίως την προσωπική μου γνώμη γιατί αυτό είναι ακόμη μια κουβέντα η οποία συμβαίνει μέσα στην Κυβέρνηση. Το μόνο το οποίο μπορώ να πω είναι ότι η Κυβέρνηση γνωρίζει πολύ καλά ότι μια τέτοια αύξηση θα είχε τεράστια επιρροή πάνω στον τουρισμό και γι` αυτό κάνουμε ό,τι είναι δυνατό για να αποφευχθεί μια μείωση του τουρισμού λόγω αυτού".
Η Όλγα Κεφαλογιάννη
«Η ενδεχόμενη μετάταξη των υπηρεσιών διαμονής, εστίασης και μεταφοράς από το χαμηλό στον υψηλό συντελεστή ΦΠΑ, δηλαδή από το 11% στο 23%, θα σημάνει τίτλους τέλους για τον ελληνικό τουρισμό», δήλωσε η βουλευτής Ρεθύμνου Όλγα Κεφαλογιάννη , με αφορμή το θόρυβο που έχει ξεσπάσει για επικείμενη αύξηση, ΦΠΑ, σε καταναλωτικά προϊόντα και υπηρεσίες από την 1η Ιανουαρίου 2011.
«Μετά την αύξηση του ΦΠΑ στις αρχές του τρέχοντος έτους, μια νέα αύξηση το 2011, θα υποχρεώσει και πάλι τις τουριστικές επιχειρήσεις σε πλήρη απορρόφησή της, καθώς όπως είναι γνωστό, τα συμβόλαια με τους tour operators του εξωτερικού για το επόμενο έτος έχουν ήδη υπογραφεί και ουδείς εξ αυτών προτίθεται να επωμιστεί το επιπλέον κόστος», δηλώνει η κα Κεφαλογιάννη και καλεί την κυβέρνηση: «δεδομένου ότι η τουριστική δραστηριότητα στην παρούσα, δυσμενή συγκυρία εξαρτάται κατά πολύ από οικονομικά πακέτα και ευέλικτες προσφορές, να συνειδητοποιήσει την κατάσταση που επικρατεί στην τουριστική αγορά. Να σκεφθεί σοβαρά τις επιπτώσεις και να εξαιρέσει τις υπηρεσίες διαμονής, εστίασης, ψυχαγωγίας και τουριστικών μεταφορών από το ενδεχόμενο μετάταξης στον υψηλό συντελεστή ΦΠΑ. Αν δεν το κάνει, φοβάμαι ότι το αύριο του ελληνικού τουρισμού θα είναι εξαιρετικά αβέβαιο».
Πηγή : Ροδιακή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου