Στη συνέντευξη, που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΕΟΤ, Νικόλας Κανελλόπουλος, υπογραμμίζει για του λόγου το αληθες ότι μία μόνο Διεύθυνση του ΕΟΤ, από την 1η/1/2010 έως τις 31/5/2010, διενήργησε ελέγχους σε 704 επιχειρήσεις, έναντι 658 ελέγχων, που είχαν διενεργηθεί το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι. Με την ολοκλήρωση των ελέγχων προτάθηκαν, κατά περίπτωση, βελτιώσεις ή επιβολή διοικητικών κυρώσεων από τις Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού (ΠΥΤ ΕΟΤ).
Ο κ. Κανελλόπουλος αναφέρεται εκτενώς στις πρωτοβουλίες του υπουργείου για την αναστροφή της αρνητικής εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό και τονίζει ότι έχει αρχίσει η συστηματική - σταδιακή αποπληρωμή των χρεών του ΕΟΤ στα ΜΜΕ του Εξωτερικού, γεγονός που συμβάλλει καθοριστικά στην επανάκτηση της αξιοπιστίας και την εδραίωση καλών σχέσεων με τα Μέσα Ενημέρωσης.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:
Πώς εκτιμάτε την παρούσα κατάσταση για τον ελληνικό τουρισμό, μετά και τις τελευταίες επικοινωνιακές παρεμβάσεις του Υπουργείου;
Η έναρξη της φετινής τουριστικής χρονιάς επηρεάστηκε, κατά κύριο λόγο, από την οικονομική κρίση, που οδήγησε σε περικοπές δαπανών και δραστηριοτήτων για όλους τους πολίτες της Ευρώπης.
Επιπρόσθετα, η διεθνής ειδησεογραφία σχετικά με την κατάσταση της οικονομίας της χώρας μας, σε συνδυασμό με τα σχετικά πρόσφατα δυσμενή γεγονότα της Αθήνας, αλλά και οι επιπτώσεις της έκρηξης του ισλανδικού ηφαιστείου στις αερομεταφορές, φάνηκε να δημιουργεί μία καθυστέρηση στην πορεία των κρατήσεων, ενώ οδήγησε σε ακυρώσεις διανυκτερεύσεων στα ξενοδοχεία της Αθήνας.
Τα αντανακλαστικά του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού ήταν άμεσα. Η πολιτική ηγεσία, σε συνεργασία με τους θεσμικούς φορείς του Τουρισμού, ανέλυσαν την κατάσταση, κατήρτισαν άμεσα σχέδιο δράσης, ενώ παράλληλα το Υπουργείο Πολιτισμού & Τουρισμού συνέστησε Επιτροπή Διαχείρισης Κρίσεων για την υλοποίηση των επιμέρους δράσεων και την παρακολούθηση της πορείας της κατάστασης. Η Επιτροπή αυτή βρίσκεται έκτοτε σε διαρκή εγρήγορση, ώστε να αντιμετωπίσει με τον καταλληλότερο τρόπο την οποιαδήποτε απροσδόκητη εξέλιξη, που τυχόν επηρεάζει την τουριστική κίνηση της χώρας.
Ενδεικτικά, αξιοσημείωτο είναι ότι, με στόχο τη διοχέτευση θετικής αρθρογραφίας στα ΜΜΕ του Εξωτερικού, σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν, αρχής γενομένης από τα μέσα Μαΐου 2010, fam trips (ταξίδια εξοικείωσης) δημοσιογράφων από διάφορες αγορές - στόχους όπως Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία, Ρωσία, Ιταλία, Γαλλία Ολλανδία και ΗΠΑ, σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, προκειμένου οι προσκεκλημένοι να διαπιστώσουν ότι η Ελλάδα είναι ιδανικός προορισμός για διακοπές και ότι εκτός από τη φυσική της ομορφιά, εγγυάται ασφάλεια και υψηλές υπηρεσίες ποιότητας για τους επισκέπτες της.
Περαιτέρω, σχεδιάστηκε η επικοινωνιακή πολιτική του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, για την αντιστροφή της αρνητικής εικόνας που προβάλλεται από τα ΜΜΕ του Εξωτερικού. Πρόκειται για μία συμμετοχική προσπάθεια όλων όσων επιθυμούν να βοηθήσουν την Ελλάδα, που τιτλοφορείται YOU IN GREECE. Το πρώτο δείγμα YOU IN GREECE είναι ένα μικρής διάρκειας promo video που εξελίσσεται στην Αθήνα - γιατί κρίθηκε απαραίτητη η ενίσχυση της εικόνας της πρωτεύουσας, η οποία για ευνόητους λόγους είχε δεχθεί το σοβαρότερο αρνητικό πλήγμα - μέσα από μαρτυρίες "αληθινών" ανθρώπων (testimonials). Στην συνέχεια η παραγωγή αυτή, θα αναπτυχθεί σε άλλες περιοχές της χώρας και θα παρουσιάσει μοναδικά θεματικά οδοιπορικά.
Εξάλλου, αξίζει να σημειωθεί ότι έχει αρχίσει η συστηματική - σταδιακή αποπληρωμή των χρεών του ΕΟΤ στα ΜΜΕ του Εξωτερικού, γεγονός που συμβάλλει καθοριστικά στην επανάκτηση της αξιοπιστίας και στην εδραίωση καλών σχέσεων με τα Μέσα.
Τι μηνύματα λαμβάνετε από τις αγορές του Εξωτερικού;
Ο ρυθμός της πορείας των κρατήσεων αποκαθίσταται σταδιακά, ενώ φαίνεται να έχει "κοπάσει" κάπως και το κύμα αρνητικής δημοσιότητας για τη χώρα. Σε κάθε περίπτωση, στόχος μας είναι να προφυλάξουμε τη γενική εικόνα της Ελλάδας για να μπορούμε να ελπίζουμε σε μια καλή πορεία για τη φετινή περίοδο. Είναι σαφές όμως, ότι "ειδήσεις", όπως τα επαναλαμβανόμενα γεγονότα στο Λιμάνι του Πειραιά, ή το τραγικό επεισόδιο που συνέβη στο γραφείο του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, υπονομεύουν την προσπάθεια αυτή σε μεγάλο βαθμό.
Τι συστήνετε στον τουριστικό κόσμο σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα;
Συστήνουμε σε όλους τους φορείς του τουρισμού να υπερβάλουν εαυτόν, ώστε να παρέχουν υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, διότι τώρα είναι η ευκαιρία, η διεθνής κοινότητα να μας βάλει θετικό πρόσημο. Θα πρέπει να εξαλειφθούν οι περιπτώσεις αισχροκέρδειας και παράλληλα, οι επιχειρηματίες του τουρισμού να διατηρήσουν τις τιμές τους σε ανταγωνιστικά επίπεδα. Πρέπει να γίνει κατανοητή απ' όλους η κρισιμότητα της φετινής χρονιάς και η ανάγκη να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες, που τους αναλογούν.
Η πατροπαράδοτη ελληνική φιλοξενία είναι η "εμπειρία" που προσφέρουμε στους επισκέπτες μας, οι οποίοι θα γίνουν πολλαπλασιαστές της θετικής εικόνας της χώρας, επικοινωνώντας και το μήνυμα αυτό προς κάθε κατεύθυνση.
Πώς πάνε οι έλεγχοι των υπηρεσιών σας στις τουριστικές περιοχές; Υπάρχουν συγκριτικά στοιχεία;
Ενδεικτικά σας αναφέρουμε ότι μία μόνο Δ/νση του ΕΟΤ, από 1/1/2010 έως 31/5/2010 διενήργησε ελέγχους σε 704 επιχειρήσεις έναντι 658 ελέγχων, που είχαν διενεργηθεί για το έτος 2009 αντίστοιχα.
Σαν αποτέλεσμα, με την ολοκλήρωση των ελέγχων, προτάθηκαν κατά περίπτωση βελτιώσεις ή επιβολή διοικητικών κυρώσεων από τις Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού (ΠΥΤ ΕΟΤ).
Το έργο του ΕΟΤ, βέβαια, δεν εξαντλείται στους ελέγχους. Έχουμε επεξεργαστεί σειρά προτάσεων για τη συμπλήρωση της ισχύουσας νομοθεσίας σε ότι αφορά τη λειτουργική τακτοποίηση των τουριστικών καταλυμάτων, τις κολυμβητικές δεξαμενές, τα καταστήματα ιδιαίτερου υγειονομικού ενδιαφέροντος, τα θεματικά πάρκα καθώς και άλλα θέματα που αφορούν στη βελτίωση των υποδομών της χώρας.
Ποιο είναι το επόμενο βήμα για τον ΕΟΤ σε ό,τι αφορά την λειτουργία του, υπό το πρίσμα της νέας πολιτικής ηγεσίας;
Ο ΕΟΤ βρίσκεται σε μία διαδικασία αναδιάρθρωσης και εκσυγχρονισμού των υπηρεσιών του και κυρίως επαναπροσδιορισμού της αποστολής του, προκειμένου, μεταξύ άλλων, να γίνει ο κύριος φορέας προβολής του Ελληνικού Τουρισμού και της Ελλάδας διεθνώς.
Η συνένωση των δύο υπουργείων έχει λύσει προβλήματα συναρμοδιοτήτων, δεδομένης της θέσης των φορέων περί αυτόνομου υπουργείου τουρισμού;
Ο Πολιτισμός και ο Τουρισμός είναι αλληλοσυμπληρούμενα πεδία και οφείλουν να λειτουργούν συνδυαστικά, ειδικά σε μια χώρα όπως η Ελλάδα. Αυτό τον σκοπό έχει η συνένωση των δύο τομέων.
Από την διοικητική αυτή ρύθμιση, δεν έχουν προκύψει επικαλύψεις αρμοδιοτήτων μεταξύ των Υπουργείων Πολιτισμού και Τουριστικής Ανάπτυξης. Οι όποιες επικαλύψεις αφορούσαν άλλου είδους ρυθμίσεις, που υλοποιήθηκαν στο παρελθόν και σχετίζονταν κυρίως με την ανακατανομή των αρμοδιοτήτων, που είχε ο ΕΟΤ πριν από την θέσπιση του ΠΔ 343/2001.
Με το νέο οργανόγραμμα του ΕΟΤ, οι αρμοδιότητες και τα πεδία δράσης του θα είναι διακριτά σε σχέση με τις υπόλοιπες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού, αποφεύγοντας πλήρως την επικάλυψη αρμοδιοτήτων.
πηγή: ana-mpa.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου