AdSenseBanner

Τετάρτη, 21 Ιουλίου 2010

Κρουαζιερόπλοια: Στη... ρότα που χάραξε το Zenith


Της Έφης Καραγεώργου

Σηκώνουν άγκυρα τα κρουαζιερόπλοια από τον Πειραιά και επιλέγουν τα λιμάνια της Ιταλίας (Ραβένα) και της Τουρκίας (Κωνσταντινούπολη).

Η διεθνής εταιρεία κρουαζιερόπλοιων Celebrity, ανακοίνωσε ότι το με σημαία Μάλτας κρουαζιερόπλοιο ΖΕΝΙΤΗ, που μεταφέρει 1.800 επιβάτες, το 2011 θα περιορίσει τις προσεγγίσεις του στο λιμάνι του Πειραιά, κατά 50%. Θα έρχεται Δευτέρα παρά Δευτέρα και στο ενδιάμεσο θα δένει στο λιμάνι της Ραβένας.

Επίσης το κρουαζιερόπλοιο Constellation -με χωρητικότητα 2,500 επιβάτες- αποκλείει τον Πειραιά ως λιμάνι αποβίβασης – επιβίβασης επιβατών και προτιμά την Κωνσταντινούπολη. Το κρουαζιερόπλοιο εφεξής θα περνάει τράνζιτ από τα ελληνικά λιμάνια.

Η απώλεια τόσο σε τουρίστες αλλά και κυρίως σε τουριστικά έσοδα είναι ιδιαίτερα σημαντική. Υπολογίζεται ότι η κρουαζιέρα μπορεί να ενισχύσει τα έσοδα του Δημοσίου με 1-1,5 δισ. ευρώ το χρόνο. Ενώ αν δημιουργηθεί το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο το έσοδο θα είναι πολλαπλάσιο.

Η εταιρεία Celebrity, -όπως αναφέρει η κ. Ιωάννα Δογάνη υπεύθυνη για το ΖΕΝΙΤΗ στην Ελλάδα- οδηγήθηκε στην απόφαση της, λόγω των συνεχών αποκλεισμών του λιμανιού του Πειραιά από συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ και ναυτεργάτες, αλλά και την ολιγωρία της κυβέρνησης να παρέμβει.

Η Αθήνα δέχτηκε τις μεγαλύτερες πιέσεις από τον αποκλεισμό του Πειραιά, καθώς οι πληρότητες των ξενοδοχείων της το πρώτο εξάμηνο περιορίστηκαν στο 57%, ενώ οι αφίξεις στην πρωτεύουσα ήταν σημαντικά μειωμένες.

Τα τουριστικά έσοδα το πεντάμηνο Ιανουαρίου - Μαΐου υποχώρησαν κατά 8,8% στα 1,6 δισ. ευρώ, ενώ τον Μάιο οι οικονομικές απώλειες ήταν της τάξης του 9,5%.

Και ενώ τα κρουαζιερόπλοια αλλάζουν ρότα, χθες αργά το βράδυ κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την άρση του καμποτάζ. Ωστόσο θεωρείται βέβαιο ότι η φετινή χρονιά χάθηκε για την κρουαζιέρα, η οποία «στοχοποιήθηκε» από τους συνδικαλιστές.

Όπως προβλέπει το σχέδιο νόμου οι Έλληνες ναυτικοί, θα εργάζονται με τις συνθήκες που προβλέπει η συλλογική σύμβαση εργασίας και θα παραμένουν ασφαλισμένοι σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία. Μάλιστα το δημόσιο θα μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση με την πλοιοκτήτρια εταιρεία αν διαπιστωθεί ότι παραβιάζονται οι όροι της. Πρόβλεψη υπάρχει για λύση της σύμβασης με πρωτοβουλία της πλοιοκτήτριας εταιρείας.

Στο σχέδιο νόμου αναφέρεται ρητά ότι τα πλοία θα πρέπει να μεταφέρουν περισσότερους από 49 επιβάτες, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 48 ώρες και η παραμονή στο λιμάνι από το οποίο θα ξεκινά τουλάχιστον 12 ώρες.

Στόχος είναι το νομοσχέδιο να τεθεί άμεσα σε ισχύ και οι συμβάσεις του δημοσίου με τις πλοιοκτήτριες εταιρείες να υπογραφούν μέσα σε 30 μέρες.

πηγή: capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails