Μια τέτοια απόφαση, υποστηρίζει το ΞΕΕ, έχει προφανή αντιαναπτυξιακό χαρακτήρα και γι' αυτό το λόγο το επιμελητήριο παραθέτει υπόψη του Υπουργού Οικονομικών και του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης, τις παραμέτρους και πραγματικές επιπτώσεις που θα προκληθούν από μια αντίστοιχη κυβερνητική επιλογή στον τουρισμό της χώρας.
1. Οι ξενοδοχειακές υπηρεσίες, στα πλαίσια της ψηφιακής οικονομίας και της παγκοσμιοποίησης της τουριστικής αγοράς, έχουν προσλάβει χαρακτηριστικά χρηματιστηριακού προϊόντος (commodity), με συνέπεια οι τιμές των παρεχομένων υπηρεσιών να προσδιορίζονται, στο μεγαλύτερο βαθμό τους, από τον ανταγωνισμό και τη διεθνή ζήτηση τους. Μια αύξηση της τάξης του 12% στην τελική τιμή, σε συνέχεια μιας αύξησης 2% που επιβλήθηκε φέτος, θα θέσει αυτόματα το ελληνικό τουριστικό προϊόν εκτός αγοράς με καταστροφικές συνέπειες για το σύνολο της οικονομίας της χώρας. Εξυπακούεται ότι θα είναι τεράστιος ο αριθμός των τουριστικών επιχειρήσεων που θα οδηγηθούν, αναγκαστικά, σε διακοπή της λειτουργίας τους.
2. Οι ανταγωνίστριες χώρες, τόσο στη ζώνη του ευρώ όσο και στους δολλαριακούς προορισμούς, επιβαρύνουν το προϊόν τους με συντελεστές ΦΠΑ, σημαντικά χαμηλότερους του ισχύοντος 11% στην Χώρα μας. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι αντίστοιχοι συντελεστές είναι στην Γαλλία 5,5% στην Πορτογαλία 5% στην Ισπανία 7%, στην Τουρκία 8%, στην Γερμανία 7% κλπ. Άραγε όλες αυτές οι χώρες, καίτοι έχουν προχωρήσει σε σοβαρή δημοσιονομική προσαρμογή, γιατί δεν επιδιώκουν να μεγιστοποιήσουν τα φορολογικά τους έσοδα αυξάνοντας τον συντελεστή του ΦΠΑ τους; Δεν προβληματίζει την κυβέρνησή μας το γεγονός ότι εμμένουν να επιλέγουν χαμηλό συντελεστή για τις υπηρεσίες διαμονής; Μόνο εμείς έχουμε ανακαλύψει αυτή την πηγή πρόσθετων εσόδων ή κάνουμε κάτι λάθος ;
3. Οι τουριστικές επιχειρήσεις έχασαν το 2009 ένα ποσοστό 16% των εσόδων τους. Φέτος, εν μέσω κρίσης, γενικής αρνητικής συγκυρίας, συνεχούς δυσφήμισης του τουριστικού μας προϊόντος, καθολικής έλλειψης στρατηγικού σχεδιασμού και μηδενικής υποστηρικτικής προβολής του τουρισμού μας, το μοναδικό μέσο μάρκετινγκ που είχαν στην διάθεση τους οι επιχειρήσεις για να στηρίξουν το ελληνικό προϊόν στη διεθνή τουριστική αγορά ήταν οι τιμές των ξενοδοχείων, οι οποίες, όπως όλοι διαπιστώνουν και αναγνωρίζουν, θα κυμανθούν κατά 10-15% χαμηλότερα σε σχέση με το 2009. Το αποτέλεσμα όλων αυτών των αγωνιωδών προσπαθειών είναι, ότι πλέον όχι μόνο εξαντλήσαμε το όποιο «απόθεμα λίπους» είχαμε , αλλά τρώμε από τις σάρκες μας. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι, πρωτίστως, αναφερόμαστε στον εξαγώγιμο τουρισμό που αποτελεί περίπου το 80% του τουρισμού της χώρας. Με βάση τα παραπάνω δεδομένα , εκτιμάται ότι θα είναι ελάχιστες έως μηδαμινές οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, που τα αποτελέσματα τους θα εμφανίζουν κάποια οριακή κερδοφορία στο τέλος του 2010.
4. Μια, περαιτέρω, επιβάρυνση 12% λοιπόν, με προφανή την αδυναμία των επιχειρήσεων να την μετακυλήσουν έστω και κατ' ελάχιστο στον καταναλωτή ή στους συνεργάτες τους tour operators, θα έχει ως αποτέλεσμα την οικονομική απαξίωση των επιχειρήσεων, τη διακοπή λειτουργίας πολλών εξ αυτών, την αδυναμία εξυπηρέτησης δανείων και υποχρεώσεων, την αδυναμία διατήρησης του αριθμού των εργαζομένων τους και τελικώς την σωρευτική απώλεια πολύτιμων εσόδων, που είναι αναγκαία για την κλυδωνιζόμενη οικονομία μας. Παράλληλα δεν μπορεί να παραβλέπεται από τους οικονομικούς ιθύνοντες ότι αυτή η απώλεια εσόδων θα δημιουργήσει πρόσθετες δαπάνες για το κράτος και την εθνική οικονομία, που σε καμία περίπτωση, η πιθανολογούμενη και σε κάθε περίπτωση πρόσκαιρη αύξηση των όποιων εσόδων του ΦΠΑ, δεν θα είναι αρκετή για να τις αντισταθμίσει. Εάν μιλήσουμε, με όρους «ορθολογικής διαχείρισης», αναφερόμαστε στην απόλυτα λανθασμένη ενέργεια, που θα δημιουργήσει δυσανάλογη ζημιά στη χώρα σε σχέση με τα προσδοκώμενα δημοσιονομικά οφέλη.
πηγή: ana-mpa.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου