AdSenseBanner

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2010

Olympic Air - Aegean: Τα επόμενα βήματα του "γάμου"

Τέλη της χρονιάς – αρχές 2011 αναμένεται να ανοίξει τα φτερά του ο νέος αεροπορικός κολοσσός που θα προκύψει από την συγχώνευση Aegean Airlines και Olympic Air από την οποία, κατά τους αναλυτές, θα δημιουργηθούν σημαντικές συνέργιες.

Σύμφωνα με ανακοίνωση που απέστειλαν χθες προς τις χρηματιστηριακές αρχές η Aegean και ο όμιλος MIG, η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εκτιμάται ότι θα έχει χορηγηθεί μέχρι την 30/9/2010, ημερομηνία μετά την οποία βάσει του νομοθετικού πλαισίου αποκρατικοποίησης είναι δυνατή η πραγματοποίηση του deal.

Θα ακολουθήσει η υλοποίηση των επιμέρους διαδικαστικών ενεργειών (αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και μεταβίβαση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου των Olympic Air, Olympic Handling και Olympic Engineering, αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Aegean και συγχώνευση των δραστηριοτήτων του πτητικού έργου), η οποία εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί σε διάστημα τριών έως έξι μηνών.

Όπως επισημαίνεται, το 100% του μετοχικού κεφαλαίου των Olympic Air, Olympic Handling και Olympic Engineering, μετά την ολοκλήρωση προγραμματισμένης αύξησης μετοχικού κεφαλαίου ύψους 97,5 εκατ. ευρώ από την MIG, αποτιμήθηκε σε 210 εκατ. ευρώ, ήτοι το σύνολο της μέχρι στιγμής επένδυσης της MIG.

Ποσό 48,5 εκατ. ευρώ από το αντάλλαγμα της συναλλαγής θα καταβληθεί από την Aegean στην MIG σε μετρητά, ενώ με το υπόλοιπο ποσό η MIG θα καλύψει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της Aegean με μετρητά με τιμή διάθεσης 6,2 ευρώ ανά μετοχή.

Μετά την ολοκλήρωση της αύξησης η συμμετοχή της MIG στο μετοχικό κεφάλαιο της εισηγμένης εταιρείας θα ανέλθει σε 26,6% οπότε το ποσοστό των παλαιών μετόχων της Aegean θα περιορισθεί αναλογικά στο 73,4%.

Ισχύς εν τη ενώσει

Όπως επισημαίνει σε πρόσφατη έκθεσή της η Proton Bank, η σημασία του «γάμου» των δύο αερομεταφορέων γίνεται αντιληπτή, εάν ληφθεί υπόψη ότι μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης:

* Αφενός ο ανταγωνισμός ιδίως στην εγχώρια αγορά θα είναι αρκετά ηπιότερος και
* αφετέρου θα δημιουργηθεί μία περισσότερο καθετοποιημένη δομή, μετά την συνεισφορά των τμημάτων handling και engineering της Olympic.

Κατά συνέπεια, το μέγεθος του νέου σχήματος θα επιτρέπει την εκτέλεση διεθνών δρομολογίων, ενώ η ομοιογένεια του στόλου (64 αεροσκάφη, τα περισσότερα τύπου Airbus 320/321) θα διατηρεί το κόστος σε χαμηλά επίπεδα. Σήμερα η Aegean δραστηριοποιείται σε 24 εγχώριες και 26 διεθνείς διαδρομές, ενώ η Olympic Air διαθέτει σημαντικότερη παρουσία στις πτήσεις εσωτερικού (41 εγχώρια δρομολόγια, 15 διεθνή, συμπεριλαμβανομένου τις άγονες και εκτός Ε.Ε. γραμμές).

Από την πλευρά της, η HSBC επισημαίνει ότι η συγχώνευση δημιουργεί συνθήκες «win-win», δεδομένου ότι η ελληνική αγορά μετά δυσκολίας μπορούσε να «χωρέσει» δύο «μεγάλες» αεροπορικές εταιρείες.

Με τη σειρά της η Alpha Finance σημειώνει πως ο «γάμος» είχε στόχο την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης και θα δημιουργήσει έναν ισχυρό εγχώριο αερομεταφορέα. Η χρηματιστηριακή εκτιμά ότι η συχνότητα των πτήσεων θα εξορθολογιστεί, ενώ οι αποδόσεις θα αυξηθούν, χωρίς αυτό να συνεπάγεται αύξηση των τιμών των εισιτηρίων. Επίσης, κάνει λόγο για συνέργιες σε τομείς, όπως η επίγεια εξυπηρέτηση, το catering της Olympic, τη συμμαχία με την Star Alliance, αλλά και την υγιή χρηματοοικονομική θέση της Aegean.

πηγή: http://www.capital.gr/Articles.asp?id=914481

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails