AdSenseBanner
Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2010
Η Γαστρονομία στο Μάρκετινγκ του Ελληνικού Τουρισμού
Με 400.000 Ευρώ επένδυση σε ενέργειες μάρκετινγκ, η γαστρονομία τα επόμενα 5 χρόνια μπορεί να γίνει ένας από τους κύριους λόγους επιλογής της Ελλάδας ως προορισμού διακοπών. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ένταξη της γαστρονομίας στο χαρτοφυλάκιο του ελληνικού τουρισμού και η πλήρης απασχόληση μιας ομάδας επαγγελματιών. Αν αυτό δεν καταστεί σύντομα δυνατό σε επίπεδο Υπουργείου Πολιτισμού & Τουρισμού, ο ΣΕΤΕ προτίθεται να διερευνήσει την υλοποίηση του σχεδίου αποκλειστικά από τον ιδιωτικό τομέα.
Αυτά είναι τα κύρια μηνύματα της μελέτης: «H Γαστρονομία στο Μάρκετινγκ του Ελληνικού Τουρισμού» που παρουσιάστηκε σήμερα σε Συνέντευξη Τύπου. Η μελέτη αποτελεί μια ακόμη πρωτοβουλία του ΣΕΤΕ για την ποιοτική αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου των τουριστικών υπηρεσιών και προϊόντων της χώρας μας.
Τα κυριότερα σημεία της μελέτης:
• Η γαστρονομία υπεισέρχεται με διττό τρόπο στη συζήτηση για τον τουρισμό:
- αναβαθμίζει την ταξιδιωτική εμπειρία για όλους ανεξαιρέτως τους τουρίστες
- αποτελεί σημαντικό πόλο έλξης για ειδικού ενδιαφέροντος τουρίστες.
• Ο «γαστρονομικός πατριωτισμός» επιβραβεύεται οικονομικά αφού τα καλά εστιατόρια τοπικής κουζίνας τυγχάνουν δωρεάν προβολής, εξασφαλίζοντας έτσι πρόσθετη πελατεία, μεγαλύτερης διάρκειας σεζόν και, τελικά, κέρδη.
• Στις τουριστικές περιοχές υπάρχει έλλειμμα ποιότητας και εντοπιότητας στην κουζίνα εστιατορίων και καταλυμάτων. Ελάχιστοι είναι οι εστιάτορες και ξενοδόχοι που νιώθουν πρεσβευτές της τοπικής γαστρονομίας.
• Ο βαθμός ελληνικότητας του ξενοδοχειακού πρωινού είναι θέμα γαστρονομικής κουλτούρας και όχι κόστους.
• Όταν οι ξενοδόχοι στόχευσαν στην ποιότητα της κουζίνας, βρέθηκαν τρόποι για να αναβαθμιστεί το φαγητό χωρίς σημαντική επιβάρυνση του κόστους.
• Η ανάπτυξη της γαστρονομίας ως τουριστικού προϊόντος δεν απαιτεί επενδύσεις σε εγκαταστάσεις και πάγια. Χρειάζεται επενδύσεις σε ενέργειες μάρκετινγκ.
• Βασικό εργαλείο προβολής πρέπει να είναι το διαδίκτυο.
• Η γαστρονομία ως τουριστικό προϊόν χρειάζεται έναν Υπεύθυνο Προϊόντος (Product Manager) ο οποίος στελεχώνει έναν αμιγώς οργανισμό μάρκετινγκ του ελληνικού τουρισμού που συνιστά την αναγκαία μετεξέλιξη του ΕΟΤ.
Η μελέτη, επίσης, περιέχει μια σειρά συγκεκριμένων προτάσεων προς ξενοδόχους, εστιάτορες, παραγωγούς και εμπόρους τροφίμων και ποτών με σκοπό την αναβάθμιση της γαστρονομικής προσφοράς της χώρας μας.
πηγή: sete.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου