AdSenseBanner

Σάββατο, 21 Αυγούστου 2010

Γιατί πτωχεύουν οι τουρ οπερέιτορ ;


Η πολύ γνωστή εταιρία PricewaterhouseCoopers εξηγεί γιατί η οικονομική ύφεση οδηγεί σε πολύ μικρά περιθώρια κέρδους τους Tour Operators – ιδίως εκείνους που πουλούν στα χαμηλά οικονομικά στρώματα - όπως η Kiss Flights με αποτέλεσμα να φθάνουν στα όρια τους.

Ο κ. Ian Oakley-Smith συνεργάτης της PricewaterhouseCoopers σχολιάζει ότι σε αντίθεση με άλλες επιχειρήσεις όπως οι ξενοδοχειακές ή οι επισιτιστικές, οι Tour Operators αν “λοξοδρομήσουν” δεν μπορούν να “αναστηθούν”.

Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις έχουν πάγια στοιχεία με αποτέλεσμα οι τράπεζες να τις δανείζουν και να μπορούν να ελέγξουν την αναδόμηση τους. Οι Tour Operators δεν έχουν όμως αυτή την πολυτέλεια, με αποτέλεσμα όταν σταματήσουν να έχουν μετρητά δεν έχουν καμιά ελπίδα να συνεχίσουν να λειτουργούν. Φυσικά, κανείς δεν περιμένει να δει τέτοιες εταιρίες να ξεμένουν από μετρητά στα μέσα της υψηλής τουριστικής περιόδου. Βέβαια, σε μια περίοδο με οικονοιμική ύφεση, οι καταναλωτές ψάχνουν συνέχεια για όλο και χαμηλότερες τιμές και για το γνωστό value for money, οδηγώντας τους Tour Operators σε αποτυχία.

Όμως η κατάσταση είναι πιο πολύπλοκη. Ναι, υπάρχει οικονομική ύφεση μιας και ο καταναλωτής αναθεωρεί τον τρόπο ζωής που είχε μέχρι τώρα βασισμένος στις πιστωτικές κάρτες, αλλά το πρόβλημα εστιάζεται πιο πολύ στους χαμηλόμισθους. Έτσι οι εταιρίες που πουλούν διακοπές στα πιο χαμηλά οικονομικά στρώματα με πολύ μικρά περιθώρια κέρδους διαβρώνονται πιο εύκολα κατά την οικονομική ύφεση.

Αν λάβουμε υπόψη μας και τα συγκλονιστικά γεγονότα αυτής της χρονιάς όπως η ηφαιστειακή σκόνη, έσπρωξε πολλούς σε μεγάλες υποτιμήσεις με στόχο να κερδίσουν πωλήσεις. Αυτές οι μειώσεις τιμών ήταν μοιραίες για ορισμένες επιχειρήσεις με αποτέλεσμα να τις σπρώξουν στη χρεοκοπεία.

Με την ίδια φιλοσοφία δηλ. ότι οι πολύ χαμηλές τιμές μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα ο διευθυντής του Holidays Please κ. Charles Duncombe προειδοποιεί τους τουρίστες να είναι καχύποπτοι όταν βλέπουν πολύ χαμηλές τιμές και μάλιστα να βάζουν στο google το όνομα των Tour Operators και να ψάχνουν για οικονομικά προβλήματα που μπορεί να έχουν. Ακόμα συμβουλεύει τους μελλοντικούς τουρίστες να προτιμούν τους Tour Operators που έχουν στα προγράμματα τους και μακρυνούς προορισμούς μιας και αυτοί τείνουν να έχουν μεγαλύτερη σταθερότητα.

πηγή: rodiaki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails