AdSenseBanner

Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2010

Ολοένα και περισσότεροι τουρίστες αναζητούν "πράσινα" ξενοδοχεία

Στα αποκαλούμενα "πράσινα" ξενοδοχεία στρέφονται ολοένα και περισσότεροι ταξιδιώτες ανά τον κόσμο, με το 80% των Γερμανών τουριστών να δηλώνουν ότι τα υψηλά περιβαλλοντικά πρότυπα παίζουν σημαντικό ή πολύ σημαντικό ρόλο όταν σχεδιάζουν τις διακοπές τους.

Αλλά και το ένα τρίτο των Αμερικανών υποστηρίζουν ότι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν παραπάνω, αρκεί το ταξίδι και η διαμονή τους να είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Περιβαλλοντική συνείδηση αναπτύσσουν και οι Βρετανοί, καθώς - σύμφωνα με έρευνα του Trip Αdvisor σε δείγμα 8.000 ατόμων (τέλος 2008) - το 21% αυτών επιθυμούν να λαμβάνουν πιο "πράσινες" αποφάσεις για τις διακοπές τους.

Η προσέλκυση περισσότερων πελατών δεν αποτελεί το μοναδικό όφελος για τα περιβαλλοντικά, φιλικά ξενοδοχεία, αφού οι "πράσινες" πρακτικές βοηθούν τις ξενοδοχειακές αλυσίδες να κρατήσουν χρήματα στα ταμεία τους. Αυτό προέκυψε από την ομιλία της διευθύντριας Στρατηγικού Σχεδιασμού του SANI Resort, Ελένης Ανδρεάδη, σε συνέδριο της οργάνωσης TOWER (Οργάνωση Γυναικών Επαγγελματικής Ενημέρωσης και Υποστήριξης), στη Θεσσαλονίκη.

Η TOWER ιδρύθηκε το 2001, με στόχο να συμβάλει στην οργάνωση, τη στήριξη και τη δικτύωση των «γυναικών καριέρας» - Ελληνίδων και ξένων - στη Θεσσαλονίκη και σήμερα έχει μέλη απ’ όλον τον κόσμο.

Όφελος από σωστή χρήση ενέργειας

Σύμφωνα με την κα Ανδρεάδη, η αλυσίδα "Intercontinental Hotels & Resorts", εξοικονόμησε πάνω από 25 εκατομμύρια δολάρια, εγκαινιάζοντας πρακτικές παρακολούθησης της χρήσης ενέργειας και "διορθωτικών" κινήσεων, όταν αυτό ήταν απαραίτητο. Η "Hilton" μείωσε την ενεργειακή κατανάλωση κατά 16% την τελευταία τετραετία, εξοικονομώντας 10 εκατ. δολάρια.

Τα ξενοδοχεία της "Aldemar" σε Κρήτη, Ρόδο και δυτική Πελοπόννησο καλύπτουν πλέον με ηλιακή ενέργεια το 85% των σχετικών αναγκών τους. Το ξενοδοχείο "London Heathrow Marriott" κράτησε στα ταμεία του περίπου 94.000 δολάρια, απλά μειώνοντας την ενεργειακή κατανάλωση - και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) - κατά 30%.

Κι αν αυτά είναι τα άμεσα μετρήσιμα αποτελέσματα, τα έμμεσα είναι ακόμη σπουδαιότερα, διότι οι τουριστικοί προορισμοί δεν έχουν - σύμφωνα με την κα Ανδρεάδη - "ανοσία" στις κλιματικές αλλαγές (οι Άλπεις, οι Μαλβίδες και η Μεσόγειος επηρεάζονται ήδη δυσμενώς).

"Ο τουριστικός τομέας πραγματοποιεί το 5% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με το 40% αυτού να σχετίζεται με τις αερομεταφορές", σημείωσε η εισηγήτρια, σύμφωνα με την οποία ένα ξενοδοχείο μπορεί να γίνει πιο «πράσινο» με απλές κινήσεις, χωρίς απαραίτητα να χρειάζονται ακριβές επενδύσεις.

Για παράδειγμα, οι οικολογικές κεφαλές στα "τηλέφωνα" των ντους, που αναμειγνύουν νερό με αέρα, μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση υδάτων κατά 30% (με αντίστοιχη μείωση της ενέργειας για τη θέρμανση του νερού αυτού), χωρίς να μειώνεται η ροή. Η προσεκτική παρακολούθηση για τυχόν διαρροές μπορεί επίσης να βοηθήσει σημαντικά: μια βρύση που στάζει σε ένα ξενοδοχείο μπορεί να σπαταλά περί τα 20.000 λίτρα νερού!

Η κα Ανδρεάδη παρουσίασε στο συνέδριο και την περιβαλλοντική πολιτική της SANI, επισημαίνοντας ότι τα ξενοδοχεία της εταιρίας, κατά μέσο όρο ανακυκλώνουν μηνιαίως πάνω από δύο τόνους χαρτιού και 4,5 γυαλιού, 660 κιλά μαγειρικών ελαίων (που μετατρέπονται σε βιοκαύσιμα) και 30 κιλά μπαταριών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails