AdSenseBanner

Παρασκευή, 29 Ιανουαρίου 2010

600 ξενοδοχεία ζητούν βοήθεια από την HOTEL INSPECTOR

Εξακόσιες αιτήσεις για βοήθεια από απελπισμένους ξενοδόχους έχει δεχθεί η νέα εκπομπή του ALPHA «HOTEL INSRECTOR» με παρουσιάστρια τη δημοσιογράφο του τουριστικού ρεπορτάζ Βίκη Βαμιεδάκη.

Η δημοσιογράφος μιλά στον «Αδέσμευτο Τύπο.» για την ελληνική φιλοξενία που είναι το ατού του ελληνικού τουρισμού αλλά και για τους κακούς ξενοδόχους που δεν έχουν το δικαίωμα να χαλάνε τις πολύτιμες διακοπές του τουρίστα, προσφέροντας χάλια δωμάτια ζημιώνοντας την εμπειρία του ταξιδιού.*

Πότε ξεκινάει το «HOTEL INSRECTOR» στον ALPHA;
«Την Πέμπτη 21 Ιανουαρίου στις 10.30».


* Πόσες αιτήσεις για βοήθεια έχετε δεχθεί από ξενοδόχους που βλέπουν την επιχείρηση τους να βουλιάζει;
«Έχουμε δεχθεί 600 συμμετοχές μέχρι τις 24 Δεκεμβρίου».


* Πώς έγινε η δική σας επιλογή; Τι είδε σε εσάς η παραγωγός εταιρεία για την παρουσίαση αυτής της εκπομπή;
«Κάνω 15 χρόνια τουριστικό ρεπορτάζ και το έχω υπηρετήσει από το Ραδιόφωνο μέχρι την Τηλεόραση, τα περιοδικά και τις εφημερίδες. Πέρασα από κάστινγκ για αυτήν τη θέση. Η εταιρεία που θα μας δώσει το «HOTEL INSPECTOR» έχει δημιουργήσει και τον «Εφιάλτη στην κουζίνα» αλλά και το «Κάτι ψήνεται». Η εκπομπή έχει ως σκοπό να βοηθήσει μικρές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις μέσα από μια διαδικασία συμβουλών για να βελτιωθούν. Το ίδιο κόνσεπτ παίζεται σε 18 χώρες της Ευρώπης».

* Μέχρι τώρα πού έχετε δώσει τις συμβουλές σας;
«Σε ξενοδοχείο στη Σαντορίνη, την Άνδρο, την Αθήνα, την Αίγινα, το Γαλαξίδι. Η εκπομπή θα ολοκληρωθεί σε δέκα επεισόδια».

* Ποιο είναι το κοινό στοιχείο των προβλημάτων που έχουν τα παραπάνω ξενοδοχεία;
«Η έλλειψη πελατείας. Μια σειρά λαθών -κυρίως το προϊόν που πουλάνε ως υπηρεσία είναι παλιό- τους έχει φέρει σε οικονομική δυσπραγία. Οι χρυσές εποχές του ελληνικού τουρισμού έχουν περάσει. Κάποτε έφτιαχναν δέκα δωμάτια και χωρίς να κάνουν τίποτα τα δωμάτια γέμιζαν. Ο ανταγωνισμός όμως πλέον είναι πολύ έντονος, οι απαιτήσεις μεγάλωσαν».

* Κάθε χρόνο πόσοι τουρίστες επισκέπτονται τη χώρα μας;
«Δεκαπέντε εκατομμύρια. Και κυρίως το καλοκαίρι. Φέτος όμως αναμένεται πτώση στις αφίξεις».

* Γιατί;
«Η χώρα μας θεωρείται ακριβή χώρα για τουρισμό λόγω του ευρώ. Ακόμη, η σχέση αξίας και ποιότητας δεν συμβαδίζει. Εν τω μεταξύ γύρω από τη Μεσόγειο έχουν δημιουργηθεί καινούριοι προορισμοί με νέες ξενοδοχειακές υποδομές π.χ. Τυνησία αλλά και στα Βαλκάνια π.χ. Κροατία όπου εκεί κυριαρχεί το δολάριο. Οι χώρες αυτές είναι μια νέα πρόκληση για τα μάτια του τουρίστα. Οι παραδοσιακοί τουρίστες της Ελλάδας Γερμανοί και Άγγλοι -ο τουρισμός μας στηρίζεται από αυτούς- έχουν πληγεί από την οικονομική κρίση. Και κάτι ακόμη, οι τουρίστες πλέον έχουν ξυπνήσει, δεν πάνε σαν κοπάδι. Επιλέγουν, ελέγχουν».

* Ποια είναι η δική σας δουλειά;
«Καταρχήν θα επιθεωρήσω τους χώρους του ξενοδοχείου για να βγάλω ένα συμπέρασμα και να εντοπίσω το βασικό πρόβλημα του ξενοδοχείου. Θα σας πω ένα παράδειγμα. Ένας ξενοδόχος παρά να επενδύσει τα χρήματά του στην ανακαίνιση των δωματίων, τα άφησε στα μαύρα τους τα χάλια και έφταιξε μπαρ–καφέ στην πισίνα. Ωραία, το καφέ στην πισίνα είναι ο κράχτης του, αλλά αν τα δωμάτια δεν είναι ωραία διακοσμημένα, άνετα, με καινούρια έπιπλα, περιποιημένα -δεν φτάνει να είναι καθαρά- το έχασες το παιχνίδι. Πλέον η διαμονή σε ένα ωραίο δωμάτιο είναι ο στόχος των διακοπών. Το δωμάτιο πια δεν είναι ένας απλός ύπνος. Είναι η εμπειρία του ταξιδιού.Είναι η εμπειρία των σύγχρονων διακοπών. Ο τουρίστας θέλει να αισθάνεται ότι αγοράζει ένα προϊόν και δεν τον κοροϊδεύουνε».

* Ποιος είναι ο στόχος του κάθε ξενοδόχου;
«Η επαναλαμβανόμενη πελατεία. Η καλύτερη διαφήμιση για τον ξενοδόχο και αυτό δεν έχει αλλάξει ούτε πρόκειται να αλλάξει, είναι η διαφήμιση από στόμα σε στόμα. Η περιγραφή δεν συγκρίνεται με την οποιαδήποτε μπροσούρα».

* Εσείς ως εκπομπή τι τους παρέχετε;
«Σε ένα ξενοδοχείο που επισκέφτηκα κατέγραψα δεκάδες πλαστικές καρέκλες ξεθωριασμένες από τον ήλιο. Τις είχαν δέκα χρόνια. Με το που τις πέταξαν άλλαξε ο χώρος. Όταν η εκπομπή διαπιστώνει σοβαρό οικονομικό πρόβλημα βοηθά με το να στείλει πράγματα για να αλλάξει ο χώρος στο ξενοδοχείο. Ακόμη, τους φτιάχνουμε πιλοτικά ένα δωμάτιο και τους δίνουμε ιδέες πώς μπορούν να υποστηρίξουν το αποτέλεσμα».

* Ποια είναι τα ατού ελληνικού τουρισμού;
«Η ελληνική φιλοξενία. Από αυτό σώζεται. Ούτε από τις υποδομές, ούτε από τα λιμάνια και τα αεροδρόμια. Στην Ελλάδα οι άνθρωποι κάνουν τα ξενοδοχεία και τον προορισμό και ο τουρίστας έρχεται ξανά».

* Δύσκολος τομέας ο τουρισμός;
«Από τους πιο ευαίσθητους. Οι διακοπές είναι μια σκέψη. Αν εσύ έχεις προγραμματίσει να πάς στο Λονδίνο και δεις φασαρίες στην πόλη αλλάζεις στο δευτερόλεπτο επιλογή και πας Παρίσι. Αυτή η σκέψη των δευτερολέπτων έχει κάνει ξενοδόχους, κοσμηματοπώλες, φουρναραίους κ.ο.κ. να χάσουν…».

* Η μόνιμη μας βιομηχανία λοιπόν…
«Ναι και κανείς δεν πρέπει να την πολεμάει. Πλέον ο σύγχρονος τουρίστας έχει μια εβδομάδα για διακοπές τον χρόνο. Αυτή η εβδομάδα είναι πολύτιμη και κανείς κακός ξενοδόχος δεν πρέπει να του τη χαλάσει».


πηγή: Αδέσμευτος Τύπος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails