AdSenseBanner

Δευτέρα, 8 Νοεμβρίου 2010

Στα "μαχαίρια" οι ξενοδόχοι με την Thomas Cook


Αντιμέτωποι με έναν από τους μεγαλύτερους tour operators του κόσμου βρέθηκαν οι Ευρωπαίοι ξενοδόχοι, καθώς η Thomas Cook «χτύπησε» σε Ελλάδα, Κύπρο, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Μάλτα, επιβάλλοντας -μονομερώς- μείωση 5% στα τιμολόγια του Αυγούστου και του Σεπτεμβρίου του 2010.

Το ζήτημα συζητήθηκε στην 61η Γενική Συνέλευση της Hotrec (Συνομοσπονδία των Εθνικών Ενώσεων Ξενοδοχίας, Εστίασης και Αναψυχής των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης), που πραγματοποιήθηκε στη Βουδαπέστη και οι ξενοδοχειακές οργανώσεις των χωρών που προαναφέραμε υπέγραψαν κοινή δήλωση, με την οποία καταγγέλλουν την Thomas Cook για αθέμιτη πρακτική που, αν επικρατήσει, θα αποτελέσει προηγούμενο και για άλλους tour operators στο μέλλον με δραματικές επιπτώσεις στην ευρωπαϊκή ξενοδοχειακή βιομηχανία. Υπογραμμίζουν ότι πρόκειται για πράξη καταχρηστική και άδικη, που συνιστά παραβίαση των συμφωνηθέντων με αρνητικές συνέπειες για όλα τα ξενοδοχειακά καταλύματα ανεξαρτήτως μεγέθους και κατηγορίας.

«Δεν δεχόμαστε την απειλή της Thomas Cook ότι δεν θα υπογραφούν νέες συμβάσεις με τα ξενοδοχεία που αρνήθηκαν να υποκύψουν σ΄ αυτή την πρακτική», σημειώνουν οι Ευρωπαίοι Ξενοδόχοι και υπογραμμίζουν ότι: «Οι συγχωνεύσεις στην αγορά των tour operators και οι ζημίες που σημειώθηκαν τα τελευταία χρόνια είχαν ως αποτέλεσμα την εξαφάνιση των μικρών επιχειρήσεων. Αυτό επέτρεψε στους μεγάλους tour operators να δημιουργήσουν μονοπώλια, επωφελούμενοι της πολυδιάσπασης που επικρατεί στην ξενοδοχειακή προσφορά, προκαλώντας σοβαρή ζημία στον τελικό καταναλωτή».

Τέλος αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο να προσφύγουν στα ευρωπαϊκά δικαστήρια για να διαπιστωθεί αν αυτή η ενέργεια της Thomas Cook συνιστά κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης σύμφωνα με την εθνική ή ευρωπαϊκή νομοθεσία. Λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος της Thomas Cook, που της δίνει τη δυνατότητα να επιβάλει την τιμολογιακή της πολιτική, κρίνουμε ότι μία τέτοια πρακτική αν δεν απαντηθεί δεόντως, τότε οδηγεί σε ισχυρό κλονισμό της ασφάλειας δικαίου.

Από την πλευρά της η ΓΕΠΟΕΤ, υπογραμμίζει σε ανακοίνωση της ότι το 2010 ήταν εξαιρετικά άσχημη χρονιά και αντί οι ιθύνοντες να συνδράμουν τον ελληνικό τουρισμό, δυναμιτίζουν το προϊόν επιβάλλοντας αυξήσεις.

Μάλιστα επικαλείται τα στοιχεία της έκθεσης της Ελληνικής πρεσβείας στην Τουρκία, που αποτυπώνουν ανάγλυφα το τέλμα στο οποίο βρίσκεται ο ελληνικός τουρισμός. Το έτος 2000 οι Τούρκοι είχαν 10 εκατομμύρια τουρίστες και εμείς τον ίδιο αριθμό περίπου. Σήμερα οι γείτονες (στατιστικά στοιχεία 2009) έχουν 27 εκατομμύρια τουρίστες και το 2010 «τρέχουν» με 10% αύξηση στις αφίξεις και έσοδα περίπου 20 δισεκατομμυρίων. Εμείς, αντίθετα, παραμένουμε στα 12 εκατομμύρια τουριστών και έχουμε μείωση στα συνολικά έσοδα. Που μπορεί να αποδοθεί αυτό το αποτέλεσμα; Οι Τούρκοι, οι Ιταλοί, οι Γάλλοι, οι Ισπανοί μειώνουν τον ΦΠΑ, ενώ εμείς τον αυξάνουμε και γινόμαστε ακόμα περισσότερο αναξιόπιστοι στις αγορές.

Επίσης σημειώνει ότι αναρχία επικρατεί και στο σκέλος των επιβατικών μεταφορών με τα τουριστικά λεωφορεία, καθώς «τα ΚΤΕΛ υποκλέπτουν συνεχώς το έργο των τουριστικών λεωφορείων. Ακόμα και οι διοργανωτές του Μαραθωνίου ενοικίασαν για την μεταφορά αθλητών λεωφορεία από τα ΚΤΕΛ Αττικής, παρότι είχαν γίνει οι απαιτούμενες ενέργειες από την πλευρά της ΓΕΠΟΕΤ και όλα αυτά επειδή δεν υπάρχει έλεγχος».

Στο ζήτημα προβολής και διαφήμισης οι ανταγωνιστές μας έχουν «ισοπεδώσει», αναφέρει η ΓΕΠΟΕΤ, καθώς διαθέτουν σημαντικά ποσά για την προβολή των χωρών τους. Ποσά που εμείς δεν μπορούμε καν να πλησιάσουμε. Και αντί την κρίση να την αντιμετωπίσουμε με τον σωστό τρόπο, δηλαδή με προβολή, με διαφήμιση, με σωστή φορολόγηση όπως οι ανταγωνιστές μας, κάνουμε ακριβώς το αντίθετο. Η πολιτεία επιβάλλει αυξήσεις στα εργαλεία του τουρισμού, ενώ η προβολή και η διαφήμιση είναι υποτυπώδεις και είμαστε εμείς που φταίμε για αυτό και όχι οι δήθεν «κακοί» ξένοι που μας δυσφημίζουν.

Ιδιαίτερη αναφορά κάνει και στο θέμα των νέων αγορών, υπογραμμίζοντας: «Δεν έχουμε αντίρρηση να δοθούν κάποια χρήματα για στοχευμένη προβολή. Χρήματα ανάλογα με το όφελος που έχει η χώρα από την κάθε αγορά. Για παράδειγμα η Κίνα μας δίνει περίπου 7000 τουρίστες το χρόνο. Οι αφίξεις όμως από τη Ρωσία είναι πολλαπλάσιες και κυρίως ακολουθούν ανοδική πορεία χρόνο με το χρόνο.

Όμως πριν από τις νέες αγορές θα έπρεπε να εστιάσουμε και πάλι στις παραδοσιακές. Αυτό υπαγορεύει η λογική. Ειδικότερα από την αγορά των ΗΠΑ μαζί με Καναδά και Αυστραλία έχουμε 700.000 τουρίστες τον χρόνο, με δυόμισι φορές υψηλότερο κατά κεφαλήν έσοδο. Και όμως εγκαταλείπουμε τις εκθέσεις σε αυτή την αγορά, κυρίως στις Η.Π.Α. Δείτε τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής η οποία οδήγησε σε συρρίκνωση. Σύμφωνα με ανεπίσημα κρατικά στοιχεία μέχρι τον Αύγουστο φέτος είχαμε 366 εκατομμύρια έσοδα από τις Η.Π.Α. έναντι 374 εκατομμυρίων πέρυσι και αφίξεις 324.000 έναντι 350.000 το προηγούμενο διάστημα του έτους».

Πηγή:www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails