Χωρίς επεισόδια και απουσία του Zenith, που κατευθύνθηκε στη Μάλτα, τα υπόλοιπα κρουαζιερόπλοια έδεσαν κανονικά σήμερα το πρωί στο λιμάνι του Πειραιά.
Από τη στιγμή που το Zenith, το οποίο έχει εξελιχθεί σε «κόκκινο πανί» για την ΠΝΟ, έδεσε στη Μάλτα, η προσέγγιση των υπόλοιπων πλοίων έγινε κανονικά, με εξαίρεση το Sea Cloud που πήγε στο Λαύριο.
Ο κόσμος του τουρισμού χαρακτηρίζει απαράδεκτη την στοχευμένη επίθεση της ΠΝΟ εναντίον του Zenith και την κατηγορεί για εμμονή. Προειδοποιεί επίσης για ολέθρια αποτελέσματα για τον ελληνικό τουρισμό, όχι μόνο φέτος αλλά και για το 2011, αφού στα σχέδια της πλοιοκτήτριας εταιρείας είναι 400 προσεγγίσεις του χρόνου σε ελληνικά λιμάνια.
Το κρουαζιερόπλοιο ΖΕΝΙΤΗ, που θα έδενε στις 8.30 σήμερα το πρωί στον Πειραιά άλλαξε τη ρότα του για τη Μάλτα -όπως ανέφερε σε δημοσίευμά του από την Παρασκευή το Capital.gr-, καθώς σήμερα οι συνδικαλιστές της ΠΝΟ κατεβαίνουν σε νέες κινητοποιήσεις, καθώς είναι αντίθετοι στην άρση του καμποτάζ.
Το... ρεσάλτο της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κάθε φορά που το ΖΕΝΙΤΗ προσεγγίζει στον Πειραιά, ανάγκασε την πλοιοκτήτρια εταιρεία να αλλάξει το δρομολόγιο της. Και σκοπεύει να δώσει άλλη μια ευκαιρία στην Ελλάδα, πριν διαγράψει οριστικά από τα δρομολόγια της τον Πειραιά ως λιμάνι αλλαγής επιβατών.
Την ίδια ώρα οι Εμπορικοί Σύλλογοι Αθηνών και Πειραιώς και οι Σύλλογοι Τουριστικών Καταστημάτων Αθήνας, έχουν καλέσει τα μέλη τους, σήμερα το πρωί να συγκεντρωθούν στο Terminal των κρουαζιεροπλοίων για να οργανώσουν υποδοχή των επιβατών.
Όμως οι κινητοποιήσεις της ΠΝΟ θα έχουν αντίκτυπο και στα υπόλοιπα 6 κρουαζιερόπλοια, εκτός του ΖΕΝΙΤΗ, που έχουν προγραμματίσει να προσεγγίσουν στο λιμάνι από τις 00.30 τα μεσάνυχτα μέχρι τις 8.30 το πρωί σήμερα.
Τα 7 κρουαζιερόπλοια (Athena, Sea Cloud, The Aegean Perl, Aquamarine, Gemini, Balmoral και Zenith) μεταφέρουν συνολικά 5.700 επιβάτες. Ενώ για την Τρίτη 1 Ιουνίου και Τετάρτη 2 Ιουνίου είναι προγραμματισμένες άλλες 6 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων. Συνολικά από σήμερα και μέχρι την Τετάρτη αναμένονται στον Πειραιά 18.800 επιβάτες και άλλες 7.000 άτομα που είναι το πλήρωμα των πλοίων.
«Οι πλοιοκτήτες έχοντας στο νου τους τις επανειλημμένες απεργιακές κινητοποιήσεις της ΠΝΟ και του ΠΑΜΕ δεν είναι διόλου απίθανο να ακυρώσουν εξ’ ολοκλήρου τις υπόλοιπες 27 κρουαζιέρες (σ.σ. ήταν προγραμματισμένες 33 προσεγγίσεις στον Πειραιά για τη φετινή σαιζόν)», λέει στο Capital.gr η κ. Ιωάννα Δογάνη, διευθύνουσα σύμβουλος της Donomis Ltd. Cruise Services, που αντιπροσωπεύει το ΖΕΝΙΤΗ.
«Ένας μικρός υπολογισμός μας δείχνει ότι κάθε φορά που προσεγγίζει το ΖΕΝΙΤΗ αποβιβάζει και επιβιβάζει περίπου 2.500 επιβάτες και παράλληλα ο όμιλος RCCL / Celebrity & Azamara Cruises προσεγγίζει με τα πλοία του σχεδόν άλλες 400 φορές στα λιμάνια της ελληνικής επικράτειας», λέει η κ. Δογάνη και συνεχίζει: Με δεδομένο ότι αυτά τα κρουαζιερόπλοια έχουν χωρητικότητα από 2.000 έως 3.500 επιβάτες το καθένα, αντιλαμβάνεστε ότι το σύνολο των επιβατών που επισκέπτονται τα ελληνικά νησιά και το λιμάνι του Πειραιά αγγίζει περίπου το 1.000.000 άτομα».
Ιδιαίτερη αναφορά κάνει η κ. Δογάνη και στα έσοδα που αφήνει η κρουαζιέρα στο κράτος. Συγκεκριμένα ο κάθε επιβάτης δαπανά -κατά μέσο όρο- από 70 ευρώ μέχρι 90 ευρώ, καθώς πληρώνουν για τις εκδρομές στους αρχαιολογικούς χώρους, ενώ επισκέπτονται καταστήματα, εστιατόρια, καφετέριες κλπ. Ακόμα υπάρχει μερίδα επιβατών που προτού επιβιβαστούν στο πλοίο έχουν έρθει 2 ή 3 ημέρες πριν και διαμένουν σε ξενοδοχεία της Αθήνας.
Όμως σημαντικά είναι τα έσοδα που αφήνουν και τα κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι προσέγγισης καθώς πληρώνουν: Έξοδα προσορμίσεως, ρυμουλκά, πλοηγικά, φαρικά, υδροδότηση, βοθρολύματα, πετρέλαια. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε τα λιμενικά τέλη καθώς και διάφορα τέλη άφιξης και αναχώρησης των πτήσεων charter στο αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος".
Υπολογίζεται ότι η κρουαζιέρα μπορεί να τονώσει με τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ τα έσοδα του κράτους ετησίως.
Η ΠΝΟ εμμένει όμως στη στάση της και μάλιστα σε ανακοίνωση της χαρακτηρίζει την «περίπτωση του ZENITH ως «τον δούρειο ίππο», με τον οποίο επιχειρείται ο διωγμός των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία και εφόσον το εγχείρημα τούτο αφεθεί να τελεσφορήσει, μύρια κακά έπονται».
Οι συνδικαλιστές προτάσσουν την «εργασιακή, κοινωνονικοασφαλιστική ασυδοσία, που αποπειράται να φέρει στη χώρα μας το κρουαζιερόπλοιο, που στελεχώνεται από μωσαϊκό εθνών, με μόνο κοινό παρονομαστή τη χαμηλόμισθη εργασία, δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, που πλήττουν εκτός των συναδέλφων μας και τα υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοια, που δραστηριοποιούνται επίσης στον ελλαδικό κυρίως χώρο».
πηγή: capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου