AdSenseBanner

Τρίτη 25 Μαΐου 2010

Απελευθερώνεται το handling στα περιφερειακά αεροδρόμια


Δ. ΡΕΠΠΑΣ: Κυρίες και κύριοι, σας ευχαριστούμε για την παρουσία σας. Όπως γνωρίζετε ο τομέας των αερομεταφορών βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή διεθνώς. Στην περίπτωση της Ελλάδας θα πρέπει να προσθέσουμε τη νησιωτικότητα, που την χαρακτηρίζει αφ' ενός και αφ' ετέρου τη μονοπωλιακή δομή, που για πολλά χρόνια χαρακτήριζε τη λειτουργία όσον αφορά στην παροχή υπηρεσιών στον τομέα των αερομεταφορών.

Στόχοι μας είναι με πρωτοβουλίες νομοθετικές και διοικητικές, να οδηγήσουμε την χώρα μας στην προσαρμογή με τα διεθνή δεδομένα και να ανοίξουμε το δρόμο μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών στην περιφρούρηση του δημόσιου συμφέροντος -μεταξύ των άλλων και με τη μείωση του κόστους των παρεχόμενων αεροπορικών υπηρεσιών.

Οι δράσεις που έχουμε προωθήσει αυτή την περίοδο, σας είναι γνωστές. Μιλώ για την απελευθέρωση των Γραμμών Δημοσίου Συμφέροντος, όπως ονομάζονται τα δρομολόγια προς τις καλούμενες Άγονες Γραμμές, είναι η κατάργηση των τελών για την προσγείωση και παραμονή των αεροσκαφών στα περιφερειακά αεροδρόμια κατά την περίοδο από τον Απρίλιο έως το Σεπτέμβριο, είναι η διεύρυνση του προγράμματος σύνδεσης της χώρας μας με κράτη εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσω του προγράμματος των διακρατικών συμφωνιών και βεβαίως η απελευθέρωση των υπηρεσιών εδάφους -handling. Εδώ, πραγματικά, έχουμε κάνει μια πολύ σημαντική τομή και αυτό είναι και το θέμα της σημερινής συζήτησης.

Γνωρίζετε πολύ καλά ότι έχει ήδη εκδοθεί το αποτέλεσμα για την κάλυψη των Γραμμών Δημοσίου Συμφέροντος για τη διετία από την 1η Απριλίου 2010 έως 31 Μαρτίου 2012. Έχουμε επιτύχει ένα αντιστάθμισμα, το οποίο είναι κατά πολύ μικρότερο σε ετήσια βάση από το αντίστοιχο που ίσχυε την προηγούμενη περίοδο. Θα επανέλθουμε σε αυτό, θα σας μιλήσει ο κ. Σηφουνάκης με συγκεκριμένα στοιχεία.

Γνωρίζετε επίσης -και πρέπει να το πω με αφορμή αυτή τη συνέντευξη για μια ακόμη φορά- ότι οι εταιρείες που έχουν αναλάβει την εκτέλεση αυτών των δρομολογίων, υπόκεινται σε ελέγχους ως προς το κατά πόσο τηρούν τους όρους της σύμβασης που έχουν υπογράψει. Αυτή είναι η εντολή που έχουμε δώσει στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Οι έλεγχοι αυτοί θα είναι έντονοι, θα είναι ουσιαστικοί, θα είναι σε βάθος και συνεπάγονται συγκεκριμένες κυρώσεις στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι κάποιος αερομεταφορέας, δεν είναι συνεπής στις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει στο πλαίσιο της σύμβασης για τα αντίστοιχα δρομολόγια.

Τέλος, θέλω να αναφερθώ στις λεγόμενες Υπηρεσίες Εδάφους το γνωστό σας handling. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι, για πολλές δεκαετίες οι υπηρεσίες αυτές ήταν εκτός αγοράς, εκτός διαγωνισμών, εκτελούνταν από έναν μόνο φορέα. Από το 2000 έως το 2009 είχαμε τα 5 μεγάλα αεροδρόμια όπου εκεί πράγματι έγινε απελευθέρωση και είχαμε τη δραστηριοποίηση περισσότερων από μιας εταιρείες.

Με ρύθμιση η οποία ψηφίστηκε προσφάτως στη Βουλή των Ελλήνων γνωρίζετε ότι προχωρήσαμε για περίοδο ενάμιση έτους, στο άνοιγμα της αγοράς Υπηρεσιών Εδάφους σε περισσότερες εταιρείες και ήδη έχει γίνει, θα μου επιτρέψετε να πω, εφαρμογή αυτής της ρύθμισης, με πολύ καλά αποτελέσματα.

Στόχος είναι να μειώσουμε το κόστος, το οποίο δεν είναι καθόλου αμελητέο. Φτάνει περίπου τα 30 ευρώ σε κάθε εισιτήριο. Επίσης, θα πρέπει να δούμε πως επιτυγχάνουμε να αυξήσουμε λόγω ακριβώς της μείωσης του κόστους, τη ζήτηση ορισμένων αεροδρομίων. Δηλαδή, να αυξήσουμε την κίνηση προς αυτά τα αεροδρόμια, εφόσον θα είναι χαμηλότερα τα τέλη τα οποία θα πρέπει να πληρώσουν αφ' ενός και αφ' ετέρου θα είναι χαμηλότερο το τίμημα για τις Υπηρεσίες Εδάφους για το handling.

Όπως αντιλαμβάνεστε, μπορούμε να επιτύχουμε και αύξηση των θέσεων απασχόλησης, είναι το τρίτο στοιχείο αυτό. Εφόσον δραστηριοποιούνται περισσότερες εταιρείες σε κάποια αεροδρόμια, αυτομάτως συνεπάγεται και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Αυτά είναι τα πολύ σημαντικά θέματα τα οποία έγιναν τους λίγους μήνες που είμαστε στο Υπουργείο. Θέλω να είμαι σαφής: την πολιτική αυτή στον τομέα των αερομεταφορών θα συνεχίσουμε να τη συζητούμε με τους εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου ευθύς ως λήξει αυτή η διαδικασία, να έχουμε καταλήξει κι εμείς σε σαφή συμπεράσματα και αποφάσεις και για την αναμόρφωση του δικτύου των δρομολογίων δημοσίου συμφέροντος.

Ο διάλογος είναι διαρκής είναι ανοιχτός και έχω τη γνώμη πως αυτά τα οποία γίνονται τώρα, είναι πάρα πολύ σημαντικά ιδιαίτερα ενόψει της οικονομικής κρίσης που μαστίζει όχι μόνον την χώρα μας, αλλά και τη διεθνή κοινότητα και επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τον Τουρισμό, ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο για τη δική μας χώρα.

Ν. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ: Αγαπητοί φίλοι σε όλη την Ευρώπη και στον κόσμο, ο τομέας των αερομεταφορών υπόκειται σε ριζικές μεταβολές. Η βαθιά οικονομική κρίση, η στροφή των επιβατών προς τις εταιρείες χαμηλού κόστους, οι συγκεντρώσεις μεγάλων και άλλοτε ανταγωνιστικών εταιρειών για να αντιμετωπίσουν την απώλεια κερδών, είναι ίσως τα κυριότερα χαρακτηριστικά της ευρωπαϊκής αγοράς στον τομέα των αερομεταφορών σήμερα.

Σε αυτό το περιβάλλον η Ελλάδα έχει να αντιμετωπίσει δύο επιπρόσθετες δυσκολίες: τη μεγάλη έκταση του νησιωτικού χώρου που δυσχεραίνει τις μετακινήσεις και τη λειτουργία ενός τομέα, που χαρακτηρίζεται από "κλειστές", μονοπωλιακού τύπου, δραστηριότητες σε όλο σχεδόν το φάσμα της παροχής αεροπορικών υπηρεσιών. Στην πιο δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα, η πολιτική του Υπουργείου μας, για τις αερομεταφορές έχει ένα τριπλό στόχο:

1. Την άμεση προσαρμογή των αερομεταφορών στις ευρωπαϊκές και διεθνείς πρακτικές του υγιούς ανταγωνισμού.

2. Στην προστασία του δημόσιου συμφέροντος και τη μείωση του κόστους των αεροπορικών υπηρεσιών.

3. Με δεδομένο ότι το 85% του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας πραγματοποιείται με πτήσεις charters αποκλειστικά στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας και κυρίως στα νησιωτικά (σας έχουμε και σχετικό πίνακα), ο τρίτος στόχος του Υπουργείου μας είναι η αύξηση των πτήσεων προς αυτά και η προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών, με τη δημιουργία κινήτρων που προσφέρει ο ανταγωνισμός καταργώντας το μονοπώλιο στην παροχή των υπηρεσιών.

Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, όπως είπε και ο Υπουργός, προωθήσαμε συγκεκριμένες δράσεις, όπως:

Την απελευθέρωση των αεροπορικών Γραμμών Δημοσίου Συμφέροντος, τις Άγονες Γραμμές,

την κατάργηση των τελών προσγείωσης και παραμονής αεροσκαφών στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας κατά τη θερινή περίοδο, όπως γνωρίζετε η χειμερινή είχε ήδη καταργηθεί

Την απελευθέρωση της επίγειας εξυπηρέτησης, handling.

Αναλυτικότερα: Μέχρι το Νοέμβριο του 2009 το ελληνικό Δημόσιο επιδοτούσε τις Άγονες Αεροπορικές Γραμμές, όπως ονομάζονται, τις οποίες εκτελούσε η Ολυμπιακή, με 34.500.000 ευρώ ετησίως.

Με το μεγάλο διαγωνισμό, το διετή, που διενεργήθηκε και ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2010, σύμφωνα βεβαίως με τα κοινοτικά ισχύοντα, καταργήθηκε το μονοπώλιο και η εκτέλεση των Άγονων Αεροπορικών Γραμμών κατανεμήθηκε σε 5 αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες μειοδότησαν σε επιμέρους αεροπορικές Γραμμές.

Το ελληνικό δημόσιο θα καταβάλλει ετησίως 22 εκ. ευρώ, δηλαδή θα εξοικονομήσει 12,5 εκ. ευρώ κάθε χρόνο. Με εντολή που δώσαμε στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, εκπονείται μελέτη επαναπροσδιορισμού του αριθμού των αεροπορικών Γραμμών Δημοσίου Συμφέροντος, με ορθολογικά κριτήρια προκειμένου να χρηματοδοτούνται οι προορισμοί, που έχουν πραγματική ανάγκη και που είναι πραγματικές "Άγονες Γραμμές".

Δεύτερον, για την κατάργηση των τελών προσγείωσης και παραμονής αεροσκαφών στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας: Σε αυτή τη δυσμενέστατη οικονομική συγκυρία για τη χώρα μας και για τον Τουρισμό, η βασική πηγή εσόδου, η ενίσχυση του Τουρισμού, είναι ζωτικής σημασίας. Προκειμένου να αυξηθεί η τουριστική κίνηση από το εξωτερικό κατά τη θερινή περίοδο, από την 1η Απριλίου του '10 έως στις 30 Σεπτεμβρίου του '10, προωθήθηκε από το Υπουργείο μας η κοινή Υπουργική Απόφαση με τον Υπουργό Οικονομίας για την κατάργηση της καταβολής των τελών προσγείωσης και παραμονής των αεροσκαφών σε όλα τα ελληνικά κρατικά αεροδρόμια, πλην του Διεθνούς Αερολιμένα "Ελευθέριος Βενιζέλος".

Το ποσό που εξοικονομείται από τη μείωση των τελών, ανέρχεται περίπου στα 10 εκ. ευρώ και αποτελεί σημαντικό κίνητρο για την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών στα ελληνικά αεροδρόμια.

Τρίτον, η απελευθέρωση της επίγειας εξυπηρέτησης των αεροδρομίων, handling: Για 5 σχεδόν δεκαετίες και μέχρι το 2000 η επίγεια εξυπηρέτηση όλων των αεροδρομίων της χώρας, γινόταν αποκλειστικά από την παλιά Ολυμπιακή. Στο διάστημα 2000 - 2009 η επίγεια εξυπηρέτηση απελευθερώθηκε σε 5 αεροδρόμια, στο "Ελευθέριος Βενιζέλος" και στα κρατικά αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου, Ρόδου και Κέρκυρας. Στα υπόλοιπα 34 περιφερειακά αεροδρόμια, ίσχυε το μονοπωλιακό καθεστώς, το οποίο εκπροσωπούσε μια αγορά ακαθαρίστων εσόδων, συνολικού ύψους περίπου 200 εκ. ευρώ.

Η δρομολόγηση της απελευθέρωσης της επίγειας εξυπηρέτησης σε αυτά τα 34 περιφερειακά αεροδρόμια, θα οδηγήσει στην ποιοτική βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και κυρίως θα δημιουργήσει συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού με τα εξής αποτελέσματα:

1. Τη μείωση του κόστους handling, που σήμερα μπορεί να φτάσει έως και 30 ευρώ ανά επιβάτη, όταν στα ήδη απελευθερωμένα 5 αεροδρόμια, το κόστος είναι έως και 50% χαμηλότερο.

2. Την αύξηση των πτήσεων προς τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, δεδομένου ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν την πιο συμφέρουσα, από άποψη προσφοράς, τιμή επίγειας εξυπηρέτησης.

3. Τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί οι πιστοποιήσεις σε 22 αεροδρόμια από 34, στα οποία ενεργοποιούνται επιπροσθέτως 2 εταιρείες handling. Ήτοι, δημιουργούνται περίπου 350 νέες θέσεις εργασίας. Υπολογίστε ότι στα 20 αεροδρόμια είναι οι δύο νέες εταιρείες συν την Ολυμπιακή, μέσο όρο θα υπολογίζετε 8 με 10 άτομα η κάθε εταιρεία handling. Τι σημαίνει αυτό;

Επομένως, πέραν της εκτιμούμενης μείωσης -έως και 50%- του κόστους του τιμολογίου της επίγειας εξυπηρέτησης, αναμένεται σημαντική αύξηση των αεροπορικών πτήσεων και της τουριστικής κίνησης στα περιφερειακά αεροδρόμια, αλλά και σημαντική αύξηση της απασχόλησης, επιτόπιου κυρίως προσωπικού, με τη δημιουργία των νέων θέσεων εργασίας.

Σας είπα πριν ότι το 85% των πτήσεων charters πηγαίνει στα νησιά. Πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι σε περίοδο κρίσης -στα 2 τελευταία χρόνια ξέρετε πάρα πολύ καλά- τα τουριστικά καταλύματα, κάνουν προσφορές έως και 20 ευρώ το άτομο, υπάρχουν και τουριστικά καταλύματα που κάνουν και 15 ευρώ. Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει όταν το handling έχει διπλάσια τιμή.

Για το 2010 και για να μην χαθεί η τουριστική περίοδος, ψηφίστηκε ο νόμος 3842 και άνοιξε ουσιαστικά γρηγορότερα η πρόσβαση των εταιρειών παροχής υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης, στα αεροδρόμια που σας προανέφερα για το χρονικό διάστημα ενός χρόνου. Ο χρόνος αυτός μπορεί να αυξηθεί και κατά 6 μήνες έως ότου εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα, που ήδη έχει ολοκληρωθεί και θα σταλεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας, για επεξεργασία, ούτως ώστε να καθιερωθεί πλέον και μέσω του Προεδρικού Διατάγματος η απελευθέρωση της επίγειας εξυπηρέτησης.

Με νομοσχέδιο που συντάσσεται και το οποίο θα κατατεθεί στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, θεσμοθετείται η οριστική απελευθέρωση του handling στην χώρα μας. Όπως ξέρετε τα 5 αεροδρόμια απελευθερώθηκαν με το Προεδρικό Διάταγμα που έγινε από το 2000 και μετά.

Η δραστηριοποίηση των εταιρειών επίγειας εξυπηρέτησης στα περιφερειακά αεροδρόμια, όπως σας ανέφερα, έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ συνεχίζεται η διαδικασία υπογραφής νέων συμβάσεων από την ΥΠΑ. Αναλυτικά στοιχεία για την κατανομή των εταιρειών handling ανά αεροδρόμιο, θα σας δοθεί σε ξεχωριστό πίνακα, γι' αυτό που συμβαίνει μέχρι σήμερα, γιατί κάθε μέρα έρχονται κι άλλες πιστοποιήσεις από πλευράς των εταιρειών.

Επιπροσθέτως, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων γίνεται ανακατανομή των check-in counters, των χώρων γραφείων και των θέσεων εναπόθεσης εφοδίων στην πίστα των αεροδρομίων. Ειδικότερα για τα check-in έγινε ανάκληση των αποφάσεων παραχώρησης στις εταιρείες "Olympic Handling" και "Aegean Airlines", ώστε τα ελεύθερα check-in counters να διατεθούν σε όλες τις εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης, ανάλογα με την αεροπορική κίνηση που εξυπηρετούν και πάντοτε με την ευθύνη της Διοίκησης των επιμέρους Αερολιμένων.

Με αυτόν τον τρόπο, όλες οι εταιρείες handling που δραστηριοποιούνται στα περιφερειακά αεροδρόμια αποκτούν ίση πρόσβαση στη χρήση των κεντρικών υποδομών των αεροδρομίων, όπως είχαμε δεσμευτεί.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δύο ερωτήματα έχω. Το πρώτο, είπατε ότι έχετε αναθέσει στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας μια μελέτη να σας επαναξιολογήσει τις πραγματικά άγονες δημόσιες γραμμές, έτσι ώστε οι επιδοτήσεις να πηγαίνουν εκεί που πραγματικά υπάρχει ανάγκη. Ήθελα να ξέρω αν υπάρχει ένα χρονοδιάγραμμα, πότε θα ολοκληρωθεί αυτή η μελέτη και αν αυτή η μελέτη είναι μέσα στη διετία, όπου οι εταιρείες έχουν αναλάβει τις άγονες γραμμές, τι θα γίνει.

Ν. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ: (Μιλάει εκτός μικροφώνου) … Χρειάζεται … από την Ευρωπαϊκή Ένωση και πρέπει να είναι τεκμηριωμένη …

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα. Άρα μιλάμε ότι μετά τη διετία θα έχουμε τις όποιες αλλαγές. Το δεύτερό μου ερώτημα έχει να κάνει με το εξής: είπατε ότι θα μειωθεί κατά 50% το κόστος ανά επιβάτη για το handling και ότι είναι περίπου 30 ευρώ ανά επιβάτη. Αυτή η μείωση του κόστους από την οποία θα ωφεληθούν οι αεροπορικές εταιρείες, πως θα διασφαλίσετε ότι θα τη μετακυλήσουν στον επιβάτη;

Ν. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ: Θα διευκολυνθεί το εισιτήριο. Θα είναι κίνητρο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, πως θα ξέρουμε εμείς ότι η αεροπορική εταιρεία θα ωφεληθεί με μείωση του κόστους επίγειας εξυπηρέτησης. Πως ξέρουμε ότι αυτή τη μείωση του κόστους θα τη μετακυλήσει στον επιβάτη, στο εισιτήριο. Θα το μειώσει; Θα το διασφαλίζετε με κάποιο τρόπο αυτό;

Ν. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ: Έχει πολύ μεγάλη σημασία ότι η Ελλάδα δίνει κίνητρο. Σαφώς η κατανομή δεν θα γίνει μόνο στην αεροπορική εταιρεία, η κατανομή θα γίνει και στον tour operator και ουσιαστικά θα έχει αντανάκλαση και σε εκείνον, ο οποίος έχει το τουριστικό κατάλυμα.

Δ. ΡΕΠΠΑΣ: Αντιλαμβάνεστε ότι το πιο σημαντικό σε αυτήν την περίπτωση είναι οι συνθήκες ανταγωνισμού που δημιουργούμε. Έχει λόγο λοιπόν μια αεροπορική εταιρεία προκειμένου να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, ή να διεκδικήσει να κερδίσει μεγαλύτερο μερίδιο στην αεροπορική αγορά, να μειώσει τις τιμές των εισιτηρίων της. Τώρα, τη δυνατότητα αυτή θα την έχει πλέον, αφού εξοικονομεί το αντίστοιχο ποσό από τη μείωση της τιμής στις υπηρεσίες εδάφους. Αυτό μέχρι τώρα δεν ήταν εφικτό.

Γενικότερα, το θέμα των λεγόμενων γραμμών δημόσιου συμφέροντος ή άγονων αεροπορικών γραμμών, πρέπει να επανεξεταστεί. Η εμπειρία αυτής της διετίας, επειδή πρώτη φορά γίνεται διαγωνισμός με αυτά τα χαρακτηριστικά, θα είναι πάρα πολύ χρήσιμη. Θα μου επιτρέψετε να πω, θα είναι ένας οδηγός. Οι διαδικασίες που ακολουθούνται, επειδή εμπλέκεται και η Ευρωπαϊκή Ένωση, απαιτούν ορισμένο χρόνο.

Άρα λοιπόν, θα πρέπει να εκτελεστεί αυτό το πρόγραμμα της διετίας από τον Απρίλιο του 2010 έως το τέλος Μαρτίου του 1012 και ο επόμενος διαγωνισμός θα γίνει με βάση τα νέα δεδομένα, τα οποία, το υπαινίχθηκα στην εισαγωγή μου, θα αποτελέσουν άλλωστε αντικείμενο διαβούλευσης και συζήτησης με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αλλά και τους ενδιαφερόμενους φορείς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επειδή μιλάτε για επανασχεδιασμό και επανεξέταση των άγονων γραμμών, έχετε εντοπίσει κάποιες περιοχές που είναι θα λέγαμε στην πρώτη τριάδα που θα μπορούσαν να μην είναι άγονες ή κάποιες άλλες που να είναι άγονες; Δηλαδή έχετε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας γραμμής, η οποία καλό θα ήταν να μην είναι άγονη και πέφτει στο τραπέζι του επανασχεδιασμού, γιατί από κάπου ξεκινάμε για να επανασχεδιάσουμε κάτι βάσει της κίνησης που υπάρχει στα αεροδρόμια.

Και κάτι άλλο. Μας είπατε ότι αρχίζουν και ξεκινούν για την επίγεια εξυπηρέτηση κάποιες εταιρείες. Αυτές βάσει νόμου μπαίνουν πέραν της Ολυμπιακής; Δηλαδή επειδή είπατε ότι το νομοσχέδιο αναμένεται να…

Ν. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ: Όχι, περάσαμε τη διάταξη στο νόμο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δίνει τη δυνατότητα σε κάθε φορέα να προσέρχεται να δηλώνει ενδιαφέρον, να υπόκειται στο σχετικό έλεγχο και να πιστοποιείται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και εφόσον εξασφαλίζει…

Ν. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ: Πέρασε πριν ένα μήνα στο νόμο, το φορολογικό νομοσχέδιο.

Δ. ΡΕΠΠΑΣ: Όσον αφορά στις λεγόμενες άγονες γραμμές, θα ήταν επιπόλαιο κάποιος, χωρίς να έχει στη διάθεσή του αυτά τα λεπτομερή στοιχεία, να αποφανθεί για το ποιες είναι αυτές που πρέπει να καταργηθούν και ποιες είναι αυτές οι οποίες θα πρέπει να εγκαινιαστούν.

Νομίζω ότι τα στοιχεία τα οποία θα έχουμε στη διάθεσή μας και αυτό μπορεί να γίνει σε διάστημα μηνών, θα αποτελέσουν έναν καλό οδηγό. Οπωσδήποτε θα είναι πολύ σημαντικό να έχουμε τα στοιχεία από τη διετή αυτήν περίοδο στην οποία η παροχή υπηρεσιών δημόσιου συμφέροντος στις λεγόμενες άγονες γραμμές. Θα μας βοηθήσει να αντιληφθούμε ποιες είναι οι γραμμές εκείνες, οι οποίες είναι πραγματικά άγονες και ποιες είναι εκείνες, οι οποίες με μία κανονική εμπορική εκμετάλλευση μπορεί να είναι απολύτως αποδοτικές, άρα δεν μπορεί να τις χαρακτηρίσει κάποιος άγονες. Αλλά είμαστε στην αρχή αυτής της διετίας. Είναι λογικό λοιπόν, να μην θέλετε να βάλουμε το κάρο πριν από το άλογο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, δυο ερωτήσεις. Η πρώτη έχει να κάνει με το θέμα του ελέγχου των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στις άγονες γραμμές. Αν τυχόν υπάρχουν μέχρι στιγμής παράπονα, αν τυχόν δηλαδή συντρέχει λόγος κάποιας ποινής, κάποιων κυρώσεων σε κάποιες από τις εταιρείες αυτές. Στα δημοσιογραφικά γραφεία πολλές φορές φτάνουν καταγγελίες για αεροπλάνα τα οποία δεν πληρούν τις προδιαγραφές ή οτιδήποτε άλλο. Αν τυχόν έχει πέσει κάτι τέτοιο στην αντίληψη του Υπουργείου.

Και δεύτερον, εάν προτίθεστε να κάνετε κάτι σχετικά με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Πότε περιμένουμε τις αλλαγές που έχετε ήδη εξαγγείλει;

Δ. ΡΕΠΠΑΣ: Όσον αφορά στο δεύτερο, θα μου επιτρέψετε να πω ότι πράγματι έχει προχωρήσει η προετοιμασία μας για τις αλλαγές που προωθούμε στην κατεύθυνση της αναβάθμισης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, δεν θα ήθελα όμως το θέμα αυτό να το συζητήσουμε στο πλαίσιο της σημερινής συνέντευξης, επειδή ακριβώς θα πρέπει να φωτίσουμε τις πτυχές ενός θέματος το οποίο θεωρούμε σημαντικό, όπως το εισηγήθηκα εγώ και ο κ. Υφυπουργός.

Όσον αφορά τώρα στο άλλο θέμα που θέσατε, είμαι σαφής. Έχει αποσταλεί από τον κ. Σηφουνάκη εγκαίρως, από την πρώτη στιγμή, σχετικό έγγραφο με εντολή προς την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας να είναι πολύ αυστηρή στην εξέταση των διαφόρων μνημονίων που έρχονται στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αλλά και σε μας, όπως και σε σας στα Μέσα Ενημέρωσης, με παράπονα κατοίκων ή φορέων κάποιας περιοχής για τον τρόπο με τον οποίο εκτελούνται τα δρομολόγια, τα οποία έχει αναλάβει να εκτελέσει μία αεροπορική εταιρεία στο πλαίσιο της σύμβασης την οποία έχει συνάψει με την Πολιτική Αεροπορία.

Ο έλεγχος αυτός, είπα πριν, θα είναι ουσιαστικός, θα είναι αυστηρός, θα είναι έντονος και γνωρίζετε ότι σ' αυτές τις περιπτώσεις αν διαπιστωθεί ότι κάποιος δεν τηρεί τους όρους της σύμβασης, βάσει των οποίων όρων έχει αναλάβει να εκτελεί αυτό το έργο, τότε ασφαλώς υπόκειται σε κυρώσεις. Στην περίπτωση αυτή εκπίπτουν, όπως γνωρίζετε, οι εγγυητικές επιστολές και αν πράγματι του αφαιρεθεί η εκτέλεση του συγκεκριμένου έργου, μεταξύ των άλλων όρων, προβλέπεται ότι θα αναλάβει ο φορέας αυτός να καλύψει την οικονομική διαφορά μέχρι του ύψους εκείνου στο οποίο ο άλλος φορέας που θα τον διαδεχθεί θα αναλάβει να εκτελέσει το ίδιο ακριβώς έργο.

Οι κυρώσεις λοιπόν είναι βαρύτατες. Αυτή την ώρα, η Πολιτική Αεροπορία γνωρίζω ότι εξετάζει θέματα τα οποία έχουν θέσει οι φορείς από την περιοχή της Ικαρίας. Η Πολιτική Αεροπορία δεν έχει ολοκληρώσει κάποιον έλεγχο, δεν έχει καταλήξει σε κάποια απόφαση, αλλά η θέση η δική μας είναι να είμαστε ιδιαιτέρως αυστηροί. Και αυτό παρακαλώ να το κρατήσετε.

Ν. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ: Να προσθέσω κάτι σε αυτό που είπε ο Υπουργός. Υπάρχουν δυο περιπτώσεις. Υπάρχει μία περίπτωση στην Ικαρία όπου και πτήσεις ματαιώθηκαν και μεγάλες καθυστερήσεις υπήρξαν, όπως και στη Λήμνο και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει επιβάλλει ήδη πρόστιμα και βεβαίως ισχύουν. Αν συνεχιστεί, η ανάκληση…

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση χωρίς μικρόφωνο)

Ν. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ: Ικαρία και Λήμνο. Και αν συνεχιστεί κι αν δεν υπάρξει συμμόρφωση, τότε βεβαίως θα υπάρξει και η διαδικασία της ανάκλησης που είπε πριν ο Υπουργός.

Δ. ΡΕΠΠΑΣ: Και δεν πρέπει να μείνει στα πρόστιμα. Έτσι ακριβώς.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι χρονικά περιθώρια προβλέπονται για την αφαίρεση της άδειας;

Ν. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ: Προβλέπονται από τη διακήρυξη και από τη σύμβαση οι διαδικασίες που ακολουθούνται.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποιες εταιρείες είναι; Είναι η ίδια σε Λήμνο και Ικαρία;

Δ. ΡΕΠΠΑΣ: Ποιες εταιρείες είναι;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα μας πείτε εσείς ή να ψάξουμε εμείς;

Δ. ΡΕΠΠΑΣ: Μπορούμε να το δούμε αμέσως μετά και να σας το πούμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, ξεκινάτε μία μερική απελευθέρωση στα αεροδρόμια. Έχετε ένα χρονοδιάγραμμα για το πότε θα είσαστε έτοιμοι να μας μιλήσετε για την απελευθέρωση πλέον των αεροδρομίων και σε επίπεδο κτιριακών εγκαταστάσεων κ.λπ., και τέτοιων πραγμάτων;

Δηλαδή, επειδή είδαμε και μία συνέντευξη του κ. Σηφουνάκη, νομίζω το Σάββατο, δεν ξέρω πότε ήταν, που ουσιαστικά σκιαγραφεί τον τρόπο με τον οποίο θέλετε να προχωρήσετε.

Δ. ΡΕΠΠΑΣ: Να πάρετε τοις μετρητοίς αυτά τα οποία έχει πει ο κ. Σηφουνάκης. Για τα θέματα αυτά κάνουμε την ανάλογη προετοιμασία. Πολύ σύντομα θα κάνουμε και ανακοινώσεις. Δεν είναι όμως η σημερινή συνέντευξη γι' αυτά τα θέματα.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μιας και το θέμα μας είναι οι αερομεταφορές, από τις 15 Δεκεμβρίου υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι οι οποίοι έχουν απολυθεί από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές. Η Κυβέρνησή σας τι κάνει γι' αυτούς τους ανθρώπους, γιατί δεν έχουν πάρει ούτε τη νόμιμη αποζημίωση.

Υπάρχουν υποσχέσεις και το Πάσχα τους λέγανε ότι θα τους δώσουν κάποιο μέρος της καταβολής και ρωτάω αυτό το πράγμα γιατί βρισκόμαστε και σε οικονομική κρίση και πραγματικά υπάρχουν προβλήματα. Δεν ξέρω τι σας μεταφέρουν εσάς οι συνδικαλιστές, αλλά υπάρχουν προβλήματα επιβίωσης σε κάθε οικογένεια. Τι έχετε να πείτε εσείς;

Δ. ΡΕΠΠΑΣ: Αυτό που έχουμε να πούμε είναι ότι ολοκληρώνεται το έργο των τριών Επιτροπών. Έχουν προωθηθεί οι αντίστοιχες αποφάσεις, εισηγήσεις τους προς τα συναρμόδια Υπουργεία Οικονομικών και Εσωτερικών για την κατανομή του προσωπικού της λεγόμενης "παλιάς Ολυμπιακής". Από κει και πέρα η εφαρμογή των διατάξεων γνωρίζετε πολύ καλά ότι αποτέλεσε αντικείμενο διαλόγου.

Το Υπουργείο Οικονομικών είναι αυτό το οποίο έχει τον πρώτο λόγο. Εμείς πιστεύουμε ότι πράγματι αυτά τα οποία οφείλονται στους εργαζόμενους αυτής της κατηγορίας, τηρουμένων των αναλογιών και λαμβανομένων υπόψη των κρίσιμων οικονομικών συνθηκών στις οποίες βρίσκεται η χώρα, θα πρέπει να καταβληθούν. Είναι ωστόσο, ένα θέμα το οποίο αφορά κυρίως στο Υπουργείο Οικονομικών προς το οποίο εμείς κάθε φορά που πρέπει να ασχοληθούμε με αυτό, εισηγούμεθα με ένα θετικό τρόπο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση χωρίς μικρόφωνο) Εδώ πέρα έχετε έναν πίνακα. Στον πίνακα αυτό … λέει μέχρι 20/5/2010.

Ν. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ: Έχουν υποβάλλει αιτήσεις και έχουν πιστοποιηθεί προκειμένου να αναλάβουν επίγεια εξυπηρέτηση. Συνεχίζεται όμως κιόλας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση χωρίς μικρόφωνο)

Δ. ΡΕΠΠΑΣ: Τα στοιχεία που σας παρατίθενται είναι αυτά που αφορούν στην περίοδο μέχρι την 20η Μαΐου. Η διαδικασία αυτή όμως, είναι μία ανοιχτή διαδικασία. Δεν έχει προθεσμία λήξης. Αυτό σημαίνει και άλλοι φορείς για άλλα αεροδρόμια άμα προσέλθουν και δηλώσουν το ενδιαφέρον τους θα μπορούν πιστοποιούμενοι να αναλάβουν να εκτελούν αυτό το έργο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση χωρίς μικρόφωνο)

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Όποτε θέλουν.

Ν. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ: Υπάρχει διαδικασία πιστοποίησης. Στη διαδικασία πιστοποίησης, ελέγχεται η εταιρεία εάν έχει αυτά που είναι στη διακήρυξη. Δηλαδή να έχει σκάλες, να έχει το προσωπικό, …

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σήμερα που μιλάμε ισχύουν αυτά;

Ν. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ: Βέβαια. Αύριο όμως, μπορεί να προστεθούν κι άλλα. Καταλάβατε;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (Ερώτηση χωρίς μικρόφωνο)

Ν. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ: Όχι, προς το παρόν δεν υπάρχει θέμα. Πώς θα αφαιρεθούν;

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δυο ερωτήσεις θέλω να κάνω. Το ένα έχει να κάνει με τα τέλη προσγείωσης. Το ποσό που ουσιαστικά θα καταβάλλει το Δημόσιο για να πληρωθεί αυτό το πράγμα αφορά περίπου 10 εκατομμύρια…

Ν. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ: Που δεν θα εισπράξει.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Που δεν θα εισπράξει. Αυτό αντιστοιχεί περίπου σε 60 λεπτά δηλαδή ανά ξένο τουρίστα που φτάνει στη χώρα. Επειδή οι τουριστικοί φορείς έχουν θέσει κατά καιρούς ένα θέμα πιο ουσιαστικό, αν σκέφτεστε δηλαδή να κάνετε κάποιου είδους μείωση έστω για φέτος ή γι' αυτά τα χρόνια στο "σπατόσημο". Ένα αυτό.

Και ένα δεύτερο. Επειδή θα υπάρχει ήδη μία μείωση από τα τέλη τα συγκεκριμένα, ήθελα να ρωτήσω ποια έσοδα περιμένετε να έχει το Δημόσιο από τις άδειες που θα δοθούν για την επίγεια εξυπηρέτηση δεδομένου ότι τα έσοδα της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας έχουν προεξοφληθεί μέσω ενός "swap" μέχρι το έτος 2029.

Δ. ΡΕΠΠΑΣ: Αυτό που λέτε αφορά στο "σπατόσημο".

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Συνδέεται όμως με τα έσοδα της υπηρεσίας.

Δ. ΡΕΠΠΑΣ: Ναι, γι' αυτό ακριβώς θα πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί όσον αφορά στο "σπατόσημο". Δεν πρέπει να πειράξουμε το "σπατόσημο".

Όσον αφορά τώρα στα ποσά τα οποία θα εξοικονομήσει το Δημόσιο από τη λειτουργία αυτών των υπηρεσιών. Θα έλεγα ότι, δεν είναι ποσά τα οποία θα εξοικονομήσει το Δημόσιο, είναι ποσά τα οποία λόγω της μείωσης των τιμών στις προσφερόμενες υπηρεσίες θα τα κερδίσει ο καταναλωτής, μέσω των αεροπορικών εταιρειών στις οποίες θα κληθεί -αυτό είναι το φυσικό επόμενο- να πληρώσει εισιτήριο φτηνότερο σε σχέση με αυτό που πλήρωνε μέχρι τώρα.

Ν. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ: Κύριε Υφαντή, το βασικό κίνητρο όμως ποιο είναι; Σήμερα μία εταιρεία θέλει να κατέβει π.χ. στην Κεφαλονιά και πρέπει να εξασφαλίσει την επίγεια εξυπηρέτηση. Όταν υπάρχει το μονοπώλιο του λέει "τόσο είναι". Αποφασίζει η εταιρεία αν θα προσγειωθεί ή όχι. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις δεν προσγειώνεται, γιατί είναι πολύ ακριβό και φεύγει και πάει στην Τουρκία ή πάει κάπου αλλού.

Τώρα θα φύγει και θα πάει π.χ. στην εταιρεία τη δικιά σας, θα πάει στην εταιρεία του άλλου. Αυτό είναι το όφελος.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ήθελα να ρωτήσω, κατ' αρχήν έχουμε κάποιο αποτέλεσμα από την έρευνα που κάνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού σχετικά με τη συγχώνευση των δύο μεγάλων εταιρειών AEGEAN και ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ και τι γίνεται με την απελευθέρωση του επαγγέλματος των φορτηγών, πότε θα έχουμε νεότερα;

Δ. ΡΕΠΠΑΣ: Όσον αφορά στο πρώτο θέμα, εξ όσων γνωρίζω δεν έχει δοθεί απάντηση. Γνωρίζετε ότι είχε στείλει ο κ. Σηφουνάκης σχετικό έγγραφο στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, που είναι μια ανεξάρτητη διοικητική αρχή, είχε απαντήσει τότε ο επικεφαλής της Επιτροπής Ανταγωνισμού ότι το θέμα αυτό έχει απασχολήσει ήδη την Επιτροπή και το διερευνά. Προφανώς δεν έχει ολοκληρωθεί η διερεύνηση του θέματος από την Επιτροπή. Δεν μπορούμε να παρέμβουμε στο έργο της.

Όσον αφορά στο δεύτερο θέμα που θέσατε, έχουμε διατυπώσει την πρότασή μας, έχουμε κάνει σχετικά σχόλια μόλις την προηγούμενη εβδομάδα. Δεν έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με αυτά. Η πρωτοβουλία από την πλευρά μας θα αναλυθεί το αμέσως επόμενο διάστημα και πιστεύω, ότι μέχρι το τέλος του καλοκαιριού η σχετική πρωτοβουλία θα έχει καταστεί και νόμος του κράτους.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι γίνεται με τη δρομολόγηση των διακρατικών; Αρχίζει το Μουντιάλ, θα υπάρχει πτήση από Αθήνα για Γιοχάνεσπουργκ; Έχουμε τις διακρατικές για δρομολόγια εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά οι αεροπορικές εταιρείες δηλώνουν αδυναμία να τα εκτελέσουν. Και ήθελα να ρωτήσω τι θα γίνει μ' αυτά τα δρομολόγια;

Ν. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ: Η δρομολόγηση όλων των διακρατικών -γι' αυτό και στο κείμενο που σας δώσαμε είχε υποσημειώσεις- δηλαδή η υλοποίησή τους στο σύνολο, έχει να κάνει και με τις συνεργασίες που θα κάνουν οι αεροπορικές εταιρείες με τις χώρες του προορισμού.

Υπό αυτήν την έννοια, εκεί μπαίνουν πολλά πράγματα μέσα. Μπαίνουν tour operation, μπαίνει όλο το σύστημα του Τουρισμού. Όπου έχουν κενά οι εταιρείες, όπως π.χ. η AEGEAN είπε ότι ολοκληρώνουμε τις διαδικασίες, αλλά δεν θα ξεκινήσουμε το Γενάρη, θα ξεκινήσουμε τον Ιούνιο, αυτά είναι θέματα των εταιρειών.

Το κράτος έκανε το χρέος του, άνοιξε αυτές τις γραμμές, δημιούργησε κίνητρα.

Δ. ΡΕΠΠΑΣ: Για να έχουμε μια πλήρη εικόνα, είναι πολύ σημαντική αυτή η διαδικασία των διακρατικών συμφωνιών. Και θα δείτε, ότι σε πολλές περιπτώσεις πράγματι, οι συχνότητες που έχουν εγκριθεί δεν έχουν καλυφθεί και από τις δύο πλευρές και από εταιρείες του ενός κράτους και από τις εταιρείες του άλλου κράτους.

Όσον αφορά στην ελληνοτουρκική διακρατική συμφωνία, γνωρίζετε από το σύνολο των 31 συχνοτήτων, έχουμε καλύψει τις 21 συχνότητες, ενώ οι Τούρκοι έχουν καλύψει τις 26 συχνότητες. Αυτό τι σημαίνει; Ότι το πλαίσιο υπάρχει, η δυνατότητα υπάρχει, προσφέρεται στις εταιρείες αυτή η ευκαιρία, μπορούν και απαιτείται χρόνος για να καταλήξουν σε ενδεχόμενη συμφωνία, να συνεργαστούν με άλλες εταιρείες ή εταιρείες του άλλου κράτους και να εκτελούν δρομολόγια με κοινό κωδικό. Δηλαδή, να γνωρίζετε εσείς ως πελάτης, ως επιβάτης έναν κωδικό, ο οποίος μπορεί να σας πάει στον προορισμό μία φορά με την μία εταιρεία, μία φορά με κάποια άλλη εταιρεία που γνωρίζετε ότι συνεργάζεται η εταιρεία της δικής σας πατρίδας.

Θέλω να πω, ότι το έργο αυτό δεν μπορεί να εκτελεστεί αυτομάτως από την ώρα που δίνουμε αυτή τη δυνατότητα, επειδή ακριβώς πρέπει να προηγηθούν όλες αυτές οι συμφωνίες γιατί κάθε εταιρεία θα έρθει να εκτελέσει κερδοφόρα και όχι ζημιογόνα δρομολόγια, όπως αντιλαμβάνεστε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οι Τούρκοι όμως για παράδειγμα λένε, ότι ο φόρος στο αεροδρόμιο της Σμύρνης είναι 12,00 ευρώ και στο ΔΑΑ είναι περισσότερο από 30,00 ευρώ και λένε συγκεκριμένα ότι αν ήταν λιγότερος θα κάνανε πολύ περισσότερες συχνότητες και θα ήταν και πιο γεμάτο.

Η πολιτική ηγεσία δεν σκέφτεται αυτό το θέμα, ότι είναι ένα πάρα πολύ ακριβό αεροδρόμιο;

Δ. ΡΕΠΠΑΣ: Πολλοί θέτουν αυτό το θέμα και επικαλούνται διάφορα στοιχεία. Πρέπει να πούμε όμως, ότι το Αεροδρόμιο "ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ" ανακηρύσσεται για πολλά χρόνια ως το καλύτερο, ένα από τα καλύτερα στην Ευρώπη, λόγω του υψηλού επιπέδου των υπηρεσιών που προσφέρει. Οι υψηλές υπηρεσίες, οι ποιοτικές υπηρεσίες που έχει, έχουν και το τίμημά τους βεβαίως.

Γνωρίζετε ότι από την Ελλάδα προς την Τουρκία, μπορεί να εκτελούνται δρομολόγια από Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο προς Κωνσταντινούπολη και Σμύρνη και από την Τουρκία μπορεί να εκτελούνται δρομολόγια από Άγκυρα, Κωνσταντινούπολη, Σμύρνη προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αυτό είναι το status, το οποίο ισχύει σήμερα για 31 συχνότητες σε εβδομαδιαία βάση. Από εκεί και πέρα, αυτά μπορεί να τα συζητήσουμε αν πραγματικά τεθούν. Δεν μου τέθηκε εμένα τέτοιο θέμα στη συζήτηση που είχα προσφάτως με τον Τούρκο ομόλογό μου, αλλά πρέπει κάθε φορά να συγκρίνουμε τις ισχύουσες τιμές με το επίπεδο των υπηρεσιών.

Ν. ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ: Εγώ να προσθέσω κάτι σ' αυτά που είπε ο Υπουργός. Η μεγάλη καινοτομία, ποια είναι; Είπαμε πριν, ότι το 85% του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα έρχεται μέσω των περιφερειακών αεροδρομίων κυρίως των νησιών.

Εμείς με τις διακρατικές τι ανοίξαμε; Ανοίξαμε την Κρήτη, ανοίξαμε τη Θεσσαλονίκη, όπου πλέον θα έχουμε πτήσεις καθημερινές, τακτικές με την Αγία Πετρούπολη, με το Κίεβο, με τη Μόσχα που είναι το ουσιαστικό.

Όπως θα είδατε -γιατί είμαστε σε συνεννόηση με το ΣΕΤΕ και με τον Πρόεδρο τον κ. Αγγελόπουλο και τα μέλη- χθες το ΣΕΤΕ είχε την Πελοπόννησο όλους τους tour operation και τους μεγάλους ταξιδιωτικούς πράκτορες της Ανατολικής Ευρώπης, Ουκρανίας κυρίως και Ρωσίας και μάλιστα ανοίγει και προξενικό γραφείο στην Πελοπόννησο.

Αυτό είναι το μεγάλο κίνητρο. Και αν ακόμα το "ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ" ήταν φτηνό και ήταν πιο ανταγωνιστικό, πάλι εσύ το μεγάλο τουριστικό ρεύμα σου το έχεις προς τα περιφερειακά αεροδρόμια. Άρα εκεί πρέπει να ανοίξεις κι αυτή είναι η μεγάλη τομή που κάναμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και μία ερώτηση άσχετη. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ζήτησε πιο αυστηρά μέτρα για το ασφαλιστικό, να δουλεύουμε 40 χρόνια για να πάρουμε σύνταξη. Πιστεύετε ότι αυτό είναι δίκαιο όταν στην αγορά εργασίας μπαίνουν συνήθως 30ντάρηδες;

Δ. ΡΕΠΠΑΣ: Πρέπει να σας πω, ότι η προσέγγιση της Κυβέρνησης όπως έχει γίνει με πολύ επιτυχή τρόπο και οι όλοι χειρισμοί από τον αρμόδιο Υπουργό που είναι θα έλεγα εξαιρετική, έχουν αναδείξει το πρόβλημα αυτό σε ένα πρόβλημα με δύο πτυχές. Μία πτυχή κοινωνική και μία πτυχή δημοσιονομική.

Η θέση της Κυβέρνησης είναι να πετύχουμε τον άριστο συγκερασμό. Δεν είναι δημοσιονομικό πρόβλημα, είναι κοινωνικό ζήτημα. Αλλά βεβαίως, ενώ προσπαθείς να διαχειριστείς αυτό το κοινωνικό ζήτημα, το ασφαλιστικό πρόβλημα της χώρας, δεν πρέπει να αγνοήσεις τη δημοσιονομική παράμετρό του.

Ανάμεσα σε αυτά τα δύο η Κυβέρνηση κινείται. Νομίζω ότι οι κατευθύνσεις που έχουν δοθεί και έχουν συζητηθεί κατ' επανάληψη, έχουν σε σχεδόν απόλυτο βαθμό εκπληρωθεί από το αρμόδιο Υπουργείο, το οποίο είναι και υπεύθυνο να χειριστεί τα θέματα όπως προκύπτουν κάθε μέρα. Γιατί κάθε μέρα μπορεί να προκύψουν θέματα σε μία περίοδο έντασης και κρίσης, στην οποία ήδη βρισκόμαστε.

Ευχαριστούμε πολύ.

πηγή: ana-mpa.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails