AdSenseBanner

Δευτέρα, 8 Μαρτίου 2010

Ακτοπλοΐα και τα λιμενικά έργα στις Βόρειες Σποράδες

Θέμα: Απάντηση του Υφυπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Μάρκου Μπόλαρη σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού (ΛΑΟΣ) κ. Παύλου Μαρκάκη για την ακτοπλοΐα και τα λιμενικά έργα στις Βόρειες Σποράδες

Το ζήτημα των θαλάσσιων συγκοινωνιών και των λιμενικών υποδομών των Βορείων Σποράδων πρέπει να εξεταστεί στο πλαίσιο ενός ευρύτερου σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης για τη Θεσσαλία, το Βόρειο Αιγαίο, τη Μακεδονία και η Θράκη. Αυτό τόνισε στη Βουλή ο Υφυπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Μάρκος Μπόλαρης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΛΑΟΣ, κ. Παύλου Μαρκάκη.

Ο ΥφΟΙΑΝ σημείωσε ότι «υπάρχουν οι πρόσθετες δυνατότητες και προκλήσεις ενός τουρισμού που μπορεί να στηρίξει την οικονομία και της Βορείου Ελλάδας και των νησιών του Βορείου Αιγαίου και των Σποράδων», χαρακτηρίζοντάς τες ως «κλειδί ανάμεσα στον τουρισμό της χώρας στο νότιο και στο βόρειο τουρισμό».

«Είναι απολύτως σαφές ότι τα έργα, τα οποία απαριθμήσατε είναι απαραίτητα και χρειάζονται συνέργειες. Οι συνέργειες είναι της τοπικής κοινωνίας, του Λιμενικού Ταμείου, της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, της περιφέρειας και της Κυβέρνησης» συμπλήρωσε ο κ. Μπόλαρης, απαντώντας στον κ. Μαρκάκη.

Ο ΥφΟΙΑΝ επισήμανε ότι «σαφέστατα χρειάζεται η επέκταση του λιμενοβραχίονα στη Σκιάθο, όχι ως πλωτού, αλλά ως σταθερού» και πρόσθεσε ότι το σχετικό υπόμνημα της Νομαρχίας Μαγνησίας, το οποίο θέτει όλη τη σειρά των εκκρεμοτήτων που υπάρχουν, μελετάται από το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας. «Το ίδιο ισχύει και για την Σκόπελο με το έργο που υπάρχει για την επέκταση της εμπορικής αποβάθρας και στο Πατητήρι» συμπλήρωσε ο κ. Μπόλαρης.

Στο ζήτημα της καθυστέρησης της συγκρότησης των λιμενικών ταμείων των Βορείων Σποράδων, ο ΥφΟΙΑΝ ξεκαθάρισε ότι, παρόλη την ύπαρξη σχετικών προεδρικών διαταγμάτων από το 2004 αλλά και γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η δημιουργία τους δεν επετεύχθη λόγω της απροθυμίας των ηγεσιών του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας από το 2005 μέχρι σήμερα.

Ωστόσο, κ Μπόλαρης, επικαλούμενος τη διεθνή πρακτική που θέλει ενισχυμένες τις αρμοδιότητες των αρχών που διαχειρίζονται τους λιμένες, σημείωσε ότι «ο προβληματισμός, λοιπόν, σήμερα δεν είναι αν θα μείνουμε στο Λιμενικό Ταμείο Σκοπέλου, όπως ήταν αρχικά, ή αν θα περάσουμε στα τρία δημοτικά λιμενικά ταμεία, αλλά μέσα στα πλαίσια μιας νέας νομοθετικής παρέμβασης αν αλλάξει όλο το πλέγμα, το οποίο αφορά τα λιμενικά ταμεία». «Το ζήτημα με τα λιμενικά ταμεία δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί, όπως το αντιμετωπίζαμε μέχρι σήμερα» συμπλήρωσε.

Αναφερόμενος στα αναγκαία λιμενικά έργα, ο κ. Μπόλαρης σημείωσε ότι παρά το ότι το master plan για την επέκταση του προσήνεμου μώλου με κυματοθραύστη βαρύτητας δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας το θεωρεί έργο προτεραιότητας.

Σχετικά με τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, ο κ. Μπόλαρης τόνισε ότι το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) εξετάζει την επαναπροκήρυξη μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση των Σποράδων από τη Θεσσαλονίκη.

Ειδικότερα, ο διαγωνισμός θα αφορά τις γραμμές:

Θεσσαλονίκη - Σποράδες - Κυκλάδες - Ηράκλειο και επιστροφή, με μισθούμενο τμήμα το Θεσσαλονίκη - προσέγγιση σε δύο τουλάχιστον νησιά των Σποράδων - προσέγγιση σε δύο νησιά των Κυκλάδων-Ηράκλειο και επιστροφή. (Ένα δρομολόγιο την εβδομάδα από 01.04.2010 έως 30.10.2010).

Θεσσαλονίκη - Σποράδες - Κυκλάδες - Ηράκλειο (Ένα δρομολόγιο για την περίοδο από 15.06.2010 έως 13.09.2010)

Θεσσαλονίκη - Σποράδες (Μη επιδοτούμενο δρομολόγιο από 15.06.2010 έως 13.09.2010)

Επίσης, ο κ. Μπόλαρης ανέφερε ότι το ΣΑΣ εξετάζει το αίτημα της εταιρείας που κατέχει το Ε-Γ/Ο-Γ «Αχιλλέας» για επέκταση του δρομολογίου Κύμη - Σκιάθος σε Σκόπελο και Αλόννησο για την θερινή περίοδο.

Ακόμη, ο ΥφΟΙΑΝ επισήμανε ότι το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας έχει συγκροτήσει επιτροπή, η οποία θα επεξεργαστεί και θα επιλύσει μία σειρά ζητημάτων που άπτονται της αλλαγής του τρόπου εξυπηρέτησης των νησιών, έξω από τη λογική της «άγονης γραμμής», εξετάζοντας, μάλιστα, και την υιοθέτηση του μεταφορικού ισοδύναμου, που ισχύει και σε πολλές χώρες της Ευρώπης.

Κλείνοντας, ο κ. Μπόλαρης σημείωσε ότι η κυβέρνηση παρεμβαίνει για να ρυθμίσει το ζήτημα της δρομολόγησης υδροπλάνων, καθώς όπως τόνισε, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία χωροθέτηση και ούτε καν μελέτη για τα υδατοδρόμια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails