AdSenseBanner

Τετάρτη, 17 Μαρτίου 2010

Ο τουρισμός περνάει από το... Facebook

«Disfruta». «Απόλαυσε». Σε αυτή την απλή λέξη-παρότρυνση, συνοδευόμενη απαραιτήτως από τη φωτογραφία μιας υπέροχης, ηλιόλουστης παραλίας, στηρίζεται η «παραδοσιακή» διαφημιστική εκστρατεία του ισπανικού τουρισμού. Οι Ισπανοί, όμως, συνειδητοποιούν πως το μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» δεν αρκεί πια. Χρειάζεται λίγο εκσυγχρονισμό· λίγο Facebook, λίγο Τwitter και... τον χρήστη τους.

Η Ισπανία παραμένει από τους δημοφιλέστερους ταξιδιωτικούς προορισμούς παγκοσμίως· προσφάτως ωστόσο έχασε τη δεύτερη θέση που είχε κατακτήσει μετά την 11η Σεπτεμβρίου του 2001, υποχωρώντας στην τρίτη, πίσω από την (πάντα πρώτη) Γαλλία και τις ΗΠΑ. Η οικονομική κρίση χτύπησε γερά τον ισπανικό τουρισμό, μειώνοντας το 2009 κατά 8,7% τον αριθμό των τουριστών και κατά 5,6% τον τζίρο της τουριστικής βιομηχανίας. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού, βέβαια, προβλέπει πως το 2010 τα πράγματα θα είναι λίγο καλύτερα, ο τουρισμός στην Ευρώπη θα αρχίσει να ανακάμπτει, και από 6% που μειώθηκαν πέρυσι πανευρωπαϊκά οι αφίξεις τουριστών θα αυξηθούν κατά 1-3%. Αλλά οι υπεύθυνοι του Τurespana (του ισπανικού ΕΟΤ) κοιτούν πιο μπροστά.

«Θέλουμε να βγούμε από το μοντέλο “ήλιος και θάλασσα” παρότι παραμένει μια σημαντική συνιστώσα της ισπανικής οικονομίας», εξηγούσε ο Φελίπε Φορμαρίς στο περιθώριο της Fitur, ετήσιας έκθεσης για τον τουρισμό που έκλεισε χθες τις πόρτες της στη Μαδρίτη. Βασικά, δεν θέλουν να «βγουν» από το μοντέλο αυτό, θέλουν να το «ενημερώσουν»: Ο Τurespana μόλις εγκαινίασε τον προσωπικό του χώρο στη δημοφιλέστερη των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, το Facebook, και προσεχώς σχεδιάζει να οργανώσει έναν διαγωνισμό στο Τwitter, στη διαδικτυακή υπηρεσία «μικρομπλόγκινγκ». «Στόχος μας είναι να αποκτήσουμε πρόσβαση σε νέους πελάτες, πιο νέους και ανεξάρτητους, καλώντας τους ταξιδιώτες να καταθέσουν τη δική τους εμπειρία από την Ισπανία», επισημαίνει ο Φορμαρίς. Στόχος είναι κυρίως αυτοί που ο Αμερικανός Μαρκ Πρέσνκι αποκαλεί «digital natives», οι «αυτόχθονες» της ψηφιακής εποχής, η γενιά που (αντίθετα με τους «digital immigrants», τους «μετανάστες» της ψηφιακής εποχής) έχει γεννηθεί και μεγαλώνει μέσα στις τεχνολογικές εξελίξεις, και δεν θυμάται τη ζωή ούτε χωρίς Ίντερνετ ούτε χωρίς κινητό.

«Το Ίντερνετ και οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης φέρνουν σιγά σιγά την επανάσταση στον τουριστικό τομέα», επισημαίνει ο Μπορζά Ροντρίγκες, επικεφαλής της Αlmia, μιας εταιρείας που ειδικεύεται στις νέες τεχνολογίες. «Ο τουρίστας καταναλώνει με διαφορετικό τρόπο: παλιά πήγαινε σε ένα γραφείο ταξιδίων και εμπιστευόταν έναν και μόνον οδηγό. Από τη δεκαετία του 1990 και μετά, άρχισε σιγά σιγά να κλείνει αεροπορικά εισιτήρια, καθώς και ξενοδοχείο, ηλεκτρονικά. Σήμερα, πηγαίνει απευθείας στο Ίντερνετ, ζητεί συμβουλές από άλλους ταξιδιώτες, μελετάει, συγκρίνει, εμπνέεται, σχεδιάζει το ταξίδι του και στο τέλος αγοράζει εισιτήριο».

πηγή: tanea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails