AdSenseBanner

Κυριακή, 7 Μαρτίου 2010

Η ώρα της επικοινωνίας για να αναστραφεί η δυσμενής εικόνα

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΗΡΕ ΣΚΛΗΡΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΙΣΕΙ ΤΙΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΓΟΡΕΣ-ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΛΑΒΩΜΕΝΗ ΚΑΙ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΚΙΝΗΣΕΙΣ

Του ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ Δ.ΥΦΑΝΤΗ

Η ΠΡΩΤΟΦΑΝΗΣ αρνητική εικόνα που έχει διαμορφωθεί διεθνώς για την Ελλάδα είναι βέβαιο ότι θα αποτελέσει «case study» για τους ειδικούς της επικοινωνίας. Με τις κλασικές μεθόδους επικοινωνίας και χρησιμοποιώντας την πεπατημένη, το εγχείρημα αναστροφής της δυσμενούς εικόνας ισοδυναμεί με θαύμα.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΟΥΧΑΛΗΣ

«Μπορεί να αλλάξει η εικόνα»
Ο Δημήτρης Μπούχαλης είναι καθηγητής στην έδρα Τουρισμού του Πανεπιστημίου Bournemouth της Αγγλίας και ειδικός σε θέματα στρατηγικής ανάπτυξης του τουρισμού.
Πρόσφατα ήταν πρόεδρος του μεγαλύτερου διεθνούς συνεδρίου «Enter2010» που ασχολείται με τη χρήση των νέων τεχνολογιών και του μάρκετινγκ στον τουρισμό.

Υποστηρίζει ότι θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε ως επιχειρήματα ότι η μοναδικότυτα της γεωγραφίας της Ελλάδας-ένα από τα βασικά της συγκριτικά πλεονεκτήματα για την προσέλκυση τουριστών- δημιουργεί ταυτόχρονα μεγάλα προβλήματα στη διοίκηση. Για παράδειγμα, αυξάνει κατά πολύ το κόστος του κρατικού μηχανισμού αφού πρέπει να υπάρχουν δημόσιες υπηρεσίες, σχολεία, νοσοκομεία, αεροδρόμια και λιμάνια σε πολλές δεκάδες απομακρυσμένα νησιά. Θα μπορούσαμε, επίσης, να επικαλεστούμε το γεγονός ότι οι απειλές που υπάρχουν για τη χώρα, την υποχρεώνουν να δαπανά μεγάλα ποσά σε εξοπλισμούς, κάτι άγνωστο στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Θα μπορούσαμε ακόμα να αναρωτηθούμε», συμπληρώνει.

Ομως, χρειάζεται πλέον να καταλάβουμε ότι δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε ανοργάνωτα, ευκαιριακά και χωρίς διαφοροποίηση. «Η Ελλάδα πλέον, δεν είναι φθηνή χώρα και, άρα, πρέπει να εστιάσουμε στη διαφοροποίηση του προϊόντος, στη δημιουργία εμπειρίας για τους επισκέπτες και στην ανάπτυξη στρατηγικού πλεονεκτήματος. Επιχειρήσεις που το κάνουν αυτό, αναπτύσσονται ραγδαία, παρά το πολύ αρνητικό κλίμα», αναφέρει.

«Στην Ευρώπη θεωρώ ότι θέλουν να πιστέψουν ότι έχουμε καταλάβει τα λάθη και θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν ώστε να μην επναληφθούν. Γι' αυτό εκτιμώ ότι ίσως έπρεπε να ξεκινήσουμε με μια «Συγνώμη, ασκήσαμε λάθος διοίκηση, αλλά θα το αναστρέψουμε», υποστηρίζει.

Τι πρέπει να γίνει τώρα;

«Θεωρώ ότι ο μόνος τρόπος που έχουμε πρακτικά για να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε την άσχημη εικόνα που υπάρχει αυτή τη στιγμή είναι ένας: να προβάλλουμε επιτυχημένες προσωπικές ιστορίες.

Ξένους επενδυτές που επέλεξαν την Ελλάδα και πέτυχαν, έλληνες επιχειρηματίες που έκαναν τις επιχειρήσεις και τα προϊόντα τους γνωστά σε όλο τον πλανήτη, απλούς καθημερινούς ανθρώπους που κερδίζουν τη ζωή τους δουλεύοντας σκληρά και με αξιοπρέπεια.Η Ελλάδα πρέπει να επιστρατεύσει για τη δεθνή προβολή της ανθρώπους οι οποίοι, καθένας στο χώρο του, πέτυχαν με αξιοκρατία και έργο κι έγιναν γνωστοί διεθνώς βασιζόμενοι στις ιδέες και τη σκληρή δουλειά».

Π. Δ. Υ.

πηγή: http://www.enet.gr/?i=news.el.oikonomia&id=138672

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails