AdSenseBanner

Σάββατο 15 Μαΐου 2010

Αξιοποιώντας τη δύναμη των Social Media



H εμφάνιση του διαδικτύου και η ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση του διεθνώς στον ευρύ πληθυσμό τις τελευταίες δύο δεκαετίες, σε συνδυασμό με την πρωτοφανή ανάπτυξη και άλλων σύγχρονων τεχνολογιών, όπως της κινητής τηλεφωνίας με τις δεκάδες εφαρμογές, αλλά και την μεταξύ τους διασύνδεση, έχει αλλάξει τα δραματικά τα δεδομένα όχι μόνον της καθημερινής επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων αλλά και των τρόπων προβολής σειράς προϊόντων και υπηρεσιών από όλο τα φάσμα της οικονομικής, κοινωνικής και πολιτιστικής δραστηριότητας.

Ειδικότερα, η αλλαγή στο τρόπο επικοινωνίας αλλά και προβολής σειράς προϊόντων και υπηρεσιών επηρεάζεται καθοριστικά και από την εμφάνιση των καλούμενων social media, που αναπτύχθηκαν με ραγδαίους ρυθμούς τα τελευταία μόλος χρόνια ως συνέπεια της εμφάνισης του διαδικτύου. Ποια είναι σήμερα τα βασικά social media διεθνώς; Πως επηρεάζουν τον τρόπο προβολής υπηρεσιών και προϊόντων ακόμη και από τον τομέα του πολιτισμού; Ποιες οι προοπτικές τους; Ο Διαμαντής Κιτρίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Citrine, που έχει ως βασική δραστηριότητα, το μαρκετινγκ μέσω των social media, μας αναφέρει.

Τα Social Media είναι τα νέα μέσα επικοινωνίας, που αναδύθηκαν από την εμφάνιση του διαδικτύου και της διασύνδεση του με την κινητή τηλεφωνία, όπου οι χρήστες συζητούν, συμμετέχουν, διαμοιράζονται και δικτυώνονται κάτω από μια κοινή ομπρέλα. Το διαφορετικό με τα παραδοσιακά μέσα είναι ότι τα Social Media μπορούν να ενθαρρύνουν τους χρήστες επιδιώκοντας την συζήτηση, τα σχόλια, την αλληλεπίδραση και τον διαμοιρασμό οποιαδήποτε πληροφορίας μεταξύ τους.

Τα πιο διαδεδομένα από αυτά είναι στην τρέχουσα χρονική περίοδο είναι το Facebook, το Youtube, το twitter και το Flickr. Είναι η δεύτερη γενιά του διαδικτύου στην οποία ο κάθε χρήστης έχει δυνατότητα της δημιουργίας και δημοσίευσης περιεχομένου αλλά και στη διαδραστικότητα με το δημοσιευμένο περιεχόμενο άλλων χρηστών.

Στην Ελλάδα έχουμε ένα επιπλέον πλεονέκτημα ότι είμαστε κοινωνικοί και έχουμε σε ποσοστά μεγάλη συμμετοχή στα Social Networks φτάνοντας παραδείγματος χάρη τους 2.706.440 χρήστες στο Facebook κατακτώντας την 6η θέση στην Ευρώπη την ίδια στιγμή που έχουμε την 35η θέση με βάση των αριθμό των χρηστών του Ίντερνετ. Μπορούμε να πούμε με σιγουριά πως η χρήση των Social Media είναι μόδα και εξελίσσεται σε τρόπο ζωής «lifestyle».

Από πότε όμως μέσω των social media ξεκίνησε και η προβολή υπηρεσιών και προιόντων; Η μεγάλη διάδοση του Internet και γενικότερα των νέων τεχνολογιών με αφετηρία την Αμερική επιτάσσει πλέον την ανάγκη των επιχειρήσεων όχι μόνο για απλή παρουσία στο διαδίκτυο, αλλά για χρησιμοποίηση των ηλεκτρονικών μέσων ως διαδραστικό δίαυλο επικοινωνίας με τους πελάτες τους.

Τα Social Media μπορούν να αποτελέσουν ένα νέο ισχυρό εργαλείο marketing, γιατί δημιουργούν ένα ιδιόκτητο κανάλι επικοινωνίας που απευθύνεται απ’ ευθείας στον καταναλωτή. Είναι έτσι φτιαγμένα ώστε να μπορέσει το «brand» να έρθει σε απευθείας επαφή και διάλογο με το καταναλωτή και μέσα από τη κοινωνική (ηλεκτρονική) του δραστηριότητα να κάνει Word-of-Mouth.
|
Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα Social Media για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης και να αποκτήσουν αναγνωρισιμότητα τα προϊόντα τους μέσω της αλληλεπίδρασης με τους χρήστες-πελάτες τους.

Για ποιες όμως εταιρίες ή υπηρεσίες ενδείκνυται περισσότερο η χρήση των social media για την προβολή τους; Το Ίντερνετ και η επικοινωνία μέσα από αυτά πραγματικά αφορά όλους τους κλάδους και μορφές επιχειρήσεων ακόμα και b2b. Υπάρχει επιτακτική ανάγκη για όλες τις επιχειρήσεις να αναπτύξουν μέσω του Ίντερνετ το brand awareness και να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του καταναλωτή και να υπάρχει μια αμφίδρομη επικοινωνία μέσα από του “Humanization" των brands, μέσω της πυροδότησης buzz για τα brands καθώς και μέσω της δημιουργίας communities γύρω από τα brands. Η επιλογή συγκεκριμένων Social Media όπου θα έχει παρουσία το brand.

Είναι οικονομικότερος τρόπος από τα παραδοσιακά μέσα; Μπορεί να συνυπάρξει ο παραδοσιακός τρόπος προβολής με τα social media; Ο ρόλος των παραδοσιακών μέσων δεν αμφισβητείται αλλά έρχεται να πάρει πλέον το μερίδιο που πραγματικά του αναλογεί βλέποντας την ιστορική αναδρομή της διαφήμισης. Εάν σκεφτεί κανείς πόσο μεγαλύτερη επίδραση ασκεί κάθε φορά η ανακάλυψη ενός νέου μέσου (εφημερίδα, ραδιόφωνο, τηλεόραση) . Η συνύπαρξη με τα παραδοσιακά μέσα είναι αναγκαία ο ιδανικός τρόπος για να προβληθούν brands μέσα από τα Social Media. Σίγουρα είναι ο οικονομικότερος τρόπος και ο πιο μετρήσιμος από όλους. Τα Social Media αποκτούν σταδιακά συνεχώς μεγαλύτερο μερίδιο της ενημέρωσης, επικοινωνίας και επομένως επιρροής, εκτιμά ο Διαμαντής Κιτρίδης.

πηγή: ana-mpa.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails