AdSenseBanner

Δευτέρα 10 Μαΐου 2010

Αναξιόπιστη για τουρίστες με αναπηρία


Τρεις στους τέσσερις Ευρωπαίους με αναπηρία δεν εμπιστεύονται τις πληροφορίες των τουριστικών πρακτόρων για τις υποδομές προσβασιμότητας του τουριστικού προορισμού που σκέπτονται να επιλέξουν.

Αυτό συμπεραίνουν ευρωπαϊκές έρευνες που τα τελευταία χρόνια μελετούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της τουριστικής αγοράς των ΑμεΑ και ουσιαστικά αυτό καθορίζει το σκεπτικό για διείσδυση στη συγκεκριμένη τουριστική αγορά, που το προτείνει προς το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης η Εθνική Ομοσπονδία Κινητικά Αναπήρων (ΕΟΚΑ).

«Το αντίστοιχο ποσοστό έλλειψης εμπιστοσύνης στους ελληνικούς προορισμούς ξεπερνά το 90%, μιας και οι περισσότερες πληροφορίες περί προσβασιμότητας που δίδονται είναι ψευδείς» εξηγεί ο πρόεδρος της ΕΟΚΑ Νίκος Σκόνης, προσδιορίζοντας ως προαπαιτούμενο για την απορρόφηση τουριστών με αναπηρία στη χώρα μας τη μαγική λέξη «αξιοπιστία».

Πράγματι, οι ευρωπαϊκές έρευνες (αναλυτικότερη όλων είναι αυτή του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών, που διήρκησε αρκετούς μήνες) αποδεικνύουν ότι για τους τουρίστες με αναπηρία, η αξιοπιστία λειτουργεί ως απαράβατο προαπαιτούμενο επιλογής.

Ενδεικτικά, το 26% είναι απόλυτα προσηλωμένο στον προορισμό που έχει ανταποκριθεί στις προσδοκίες του, ενώ ένας στους δύο δεν δίνει δεύτερη ευκαιρία σε προορισμό που νιώθει ότι τον εξαπάτησε.

Σε ότι, δε, αφορά την κινητικότητα της τουριστικής αγοράς των ΑμεΑ, αυτή βρίσκεται σε διόλου χαμηλά επίπεδα: το 54% των Ευρωπαίων αναπήρων ταξιδεύουν ανελλιπώς για τουρισμό κάθε χρόνο, με μέσο όρο 1,3 ταξίδια ανά έτος, εκ των οποίων το 58,8% εκτός συνόρων και με μέση διάρκεια ταξιδιού 14,9 μέρες.

Και το πιο ενδιαφέρον στοιχείο: Οι Ευρωπαίοι με αναπηρία δαπανούν για τις διακοπές τους 15% περισσότερα χρήματα από τους μη αναπήρους, παρά το γεγονός ότι στο μεγαλύτερο ποσοστό τους (άνω του 70%) επιλέγουν να ταξιδεύουν σε περιόδους χαμηλής τουριστικής κίνησης (Μάιο, Σεπτέμβριο, Οκτώβριο), όταν οι τιμές είναι μειωμένες.

«Οχι μόνο δεν έχουμε κάνει βήματα ως χώρα για να προσελκύσουμε μέρος της μεγάλης τουριστικής αγοράς των ΑμεΑ, αλλά τα τελευταία χρόνια λειτουργούμε απωθητικά» αποτιμά η ΕΟΚΑ, προκρίνοντας ως βέλτιστη τακτική για την ανάκτηση της τρωθείσης αξιοπιστίας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στους ΑμεΑ «την επιλογή πιλοτικών προορισμών που θα προχωρήσουν στο σύνολο των παρεμβάσεων αποκατάστασης της προσβασιμότητας που απαιτούνται.

Είναι ουτοπικό να μιλάμε για ολιστική προσβασιμότητα στις τουριστικές υποδομές της χώρας μας, όταν δεν διαθέτουμε έστω για δείγμα έναν πλήρως προσβάσιμο τουριστικό προορισμό».

Ο πρόεδρος της ομοσπονδίας, μιλώντας για πιλοτικούς προσβάσιμους προορισμούς, δεν αναφέρεται σε μια ράμπα ξενοδοχείου ή ένα προσβάσιμο δωμάτιο αλλά στο σύνολο των κρίκων που ορίζουν μια αλυσίδα προσβασιμότητας.

«Από το αεροδρόμιο στο ξενοδοχείο, κατόπιν ανεμπόδιστη πρόσβαση στη θάλασσα αλλά και στους βασικούς γύρω χώρους αναψυχής».

Ακόμα και το προτεινόμενο μοντέλο δημιουργίας πιλοτικών εγκαταστάσεων προσβασιμότητα μοιάζει για τη χώρα μας -δυστυχώς- δύσκολη υπόθεση.

Και ενώ πλησιάζει το καλοκαίρι, οι Ελληνες κινητικά ανάπηροι συνεχίζουν να διαμαρτύρονται για τις κακοτεχνίες που έγιναν το περασμένο καλοκαίρι αλλοιώνοντας τον χαρακτήρα της μιας και μοναδικής παραλίας-πιλότο για την προσβασιμότητα, στο πρώην ΠΙΚΠΑ Βούλας.

«Πρέπει η συγκεκριμένη παραλία να επανακτήσει τον χαρακτήρα της. Να περιληφθεί στην πρώτη πιλοτική αλυσίδα προσβάσιμου τουρισμού βάσει του μοντέλου που προτείνουμε στο υπουργείο» αντιτείνει η ομοσπονδία κινητικά αναπήρων.

Αντιλαμβανόμενη το περσινό οριακό πισωγύρισμα ως ευκαιρία, προτείνει η συνολική περί προσβάσιμου τουριστικού προϊόντος πολιτική να επανεξεταστεί εκ βάθρων.

Πηγή : Ροδιακή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails