AdSenseBanner

Τρίτη, 13 Απριλίου 2010

Στρατηγικές κινήσεις για να ανατρέψουν το άσχημα κλίμα στον τουρισμό!

Τέσσερις στρατηγικές κινήσεις θα μπορούσαν να εκπέμψουν θετικά μηνύματα προς τις ξένες αγορές, να αναστρέψουν σχετικά γρήγορα την πορεία συρρίκνωσης του ελληνικού τουρισμού και να επιδράσουν θετικά στη διεθνή εικόνα της ελληνικής οικονομίας, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.

*ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ: Αν η κυβέρνηση επένδυε στη δημιουργία πρόσθετων απευθείας αεροπορικών συνδέσεων μεταξύ κομβικών, περιφερειακών ευρωπαϊκών αεροδρομίων και των ελληνικών νησιών, το όφελος θα ήταν πολλαπλό.

Αφ' ενός θα μειωνόταν η εξάρτηση του ελληνικού τουρισμού από τους ξένους τουρ οπερέιτορ που διαθέτουν δικές τους αεροπορικές εταιρείες, αφ' ετέρου οι τοπικές οικονομίες των νησιών θα εξασφάλιζαν πρόσθετα έσοδα για περισσότερους μήνες το χρόνο και όχι μόνο το καλοκαίρι. Το παράδειγμα της Μαγνησίας είναι χαρακτηριστικό.

Αρχικά κατάφεραν να κλείσουν συμφωνία με τη γερμανική AirBerlin, η οποία άρχισε να γεμίζει τα αεροπολάνα της από την πρώτη κιόλας χρονιά (2008).

Το Γενάρη έκλεισαν συμφωνία και με τη γνωστή ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair. Φέτος η Ryanair θα πετά προς το Βόλο από Φραγκφούρτη και Μιλάνο, ενώ την επόμενη χρονιά συζητά να προσθέσει δρομολόγια από Λονδίνο και Βαρκελώνη.

Με αυτό τον τρόπο οι ξενοδόχοι κατάφεραν να πουλάνε τα δωμάτιά τους απευθείας στους τουρίστες, παρακάμπτοντας τους τουρ οπερέιτορ, και σε καλύτερη τιμή.
Ακολούθησαν Κως και Ρόδος

*ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΕΣ-ΚΑΜΠΟΤΑΖ: Τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ πρόσθετα έσοδα από την πρώτη χρονιά θα μπορούσε να αποφέρει στην εθνική οικονομία η άρση του καμποτάζ στις κρουαζιέρες, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς. Αφορά τη δυνατότητα πλοίων με ξένες σημαίες (εκτός Ε.Ε.) να πραγματοποιούν κρουαζιέρες αναχωρώντας και τερματίζοντας σε ελληνικά λιμάνια.

Η κρουαζιέρα είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος του διεθνούς τουρισμού. Ενδεικτικό των τεράστιων ωφελημάτων για τη χώρα είναι το εξής: ενώ η Ελλάδα είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος προορισμός κρουαζιέρας της Ευρώπης με 4,3 εκατ. επισκέψεις επιβατών το 2008, μόλις το 6,5% αυτών από/επιβιβάστηκαν σε κάποιο ελληνικό λιμάνι.

Η άρση του καμποτάζ σκοντάφτει στην αντίδραση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) που επιδιώκει να διασφαλίσει εργασία στους άνεργους του κλάδου (σύμφωνα με πηγή του ΟΛΠ, δεν ξεπερνούν τους 650).

Αυτό γιατί πλοία που υπάγονται στο καμποτάζ είναι αναγκασμένα να απασχολούν συγκεκριμένο αριθμό ελλήνων ναυτικών. Ηδη για το θέμα διεξάγονται διαπραγματεύσεις μεταξύ ναυτικών και υπουργείου Οικονομίας.

*ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: Διεθνείς μελέτες δείχνουν ότι η Ελλάδα μπορεί να σκαρφαλώσει πολλές θέσεις την επόμενη επταετία εξαιτίας της υψηλής ζήτησης που υπάρχει για τη διοργάνωση μεγάλων συνεδρίων στην πρωτεύουσα.

*ΠΑΡΑΘΕΡΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ: Παράγοντες του τουρισμού επιμένουν ότι ένα προσεκτικά σχεδιασμένο πρόγραμμα κατασκευής συγκεκριμένου αριθμού υψηλού επιπέδου παραθεριστικών κατοικιών για εύπορους πελάτες θα μπορούσε να αποφέρει σταθερά στη χώρα έσοδα περί τα 5 δισ. ευρώ το χρόνο.

Πηγή : Ροδιακή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails