AdSenseBanner

Δευτέρα 15 Μαρτίου 2010

Τουρισμός: Μειωμένες κατά 10% οι κρατήσεις προς την Ελλάδα


Της Έφης Καραγεώργου

Μειωμένες κατά 10% εμφανίζονται οι κρατήσεις προς την Ελλάδα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις από τη διεθνή έκθεση τουρισμού ΙΤΒ που ολοκληρώθηκε χθες στο Βερολίνο. Εξίσου άσχημη είναι η κατάσταση και για την Ισπανία με πτώση της τάξης του 18%, ενώ αντίθετα η Τουρκία εμφανίζει άνοδο κατά 30%, όπως και η Αίγυπτος και η Τυνησία.

Την ίδια ώρα οι τιμές των ξενοδοχείων της Αθήνας και Θεσσαλονίκης είναι μειωμένες κατά 5% και 12% αντίστοιχα, σε σχέση με πέρυσι. Η μέση τιμή της διανυκτέρευσης στην Αθήνας διαμορφώνεται στα 93 ευρώ και στα 107 ευρώ για τη Θεσσαλονίκη.

Μάλιστα οι πληρότητες των ξενοδοχείων της πρωτεύουσας εμφανίζουν τη χειρότερη επίδοση μεταξύ 11 ευρωπαϊκών πόλεων με μέση πληρότητα 41,9%.

«Οι τιμές για όσους επισκεφθούν φέτος την Ελλάδα θα είναι πολύ χαμηλές, καθηλωμένες στα επίπεδα προηγούμενων ετών» υπογράμμισε μιλώντας στην ΙΒΤ η υφυπουργός Πολιτισμού- Τουρισμού κ. Άντζελα Γκερέκου.

Αλλά και ο πρόεδρος της ΕΞΑΑ (Ένωση Ξενοδόχων Αθήνας) κ. Γιάννης Ρέτσος αναφέρει πως στην «καλύτερη περίπτωση» τα έσοδα των ξενοδοχείων θα εμφανίσουν πτώση 8% φέτος.

Εμμέσως την κατάσταση παραδέχεται και η κ. Γκερέκου, η οποία υπογράμμισε στην ομιλία της ότι «ο Τουρισμός στην Ελλάδα, είναι μια δραστηριότητα η οποία, όχι μόνο δεν έχει επηρεαστεί από το οικονομικό πρόβλημα αλλά αντιθέτως, έχει «πιεσθεί» να γίνει ακόμη καλύτερη και ακόμη πιο ελκυστική, ακριβώς λόγω του προβλήματος αυτού. Πιο απλά μιλώντας, οι τιμές έχουν καθηλωθεί στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα, ενώ η ποιότητα των τουριστικών υπηρεσιών, παραμένει η υψηλότερη δυνατή.

Στην Ελλάδα υπάρχει μια ιδιαιτερότητα: βλέπουμε τον Τουρισμό με ένα διαφορετικό τρόπο. Ποτέ δεν ήταν και ούτε σήμερα είναι, αποκλειστικά και μόνο μια «εμπορική» ή «επιχειρηματική» δραστηριότητα. Είναι κάτι πολύ περισσότερο από αυτό. Στην Ελλάδα, δεν «εξυπηρετούμε τουρίστες» αλλά «φιλοξενούμε επισκέπτες». Για τους Έλληνες, η «Φιλοξενία» ήταν πάντα ιερή.

Αναφερόμενη στη διαφημιστική καμπάνια της χώρας σημείωσε πως "επειδή ο τουρισμός είναι ο σπουδαιότερος τομέας στην ελληνική οικονομία, φυσικά και θα γίνει διαφήμιση της Ελλάδας. Αλλά θα γίνει με μια διαφορετική λογική απ’ότι τα τελευταία χρόνια, δηλαδή πιο στοχευόμενα, πιο καινοτόμα. Ήδη έχουμε αναπτύξει ένα διαδικτυακό τόπο. Δίνουμε μεγάλη έμφαση σ’ αυτό και με μία σωστή οικονομία, έχουμε ήδη ξεκινήσει μια στοχευμένη προβολή δίνοντας μεγάλη έμφαση στα fam trips. Υπάρχει συγκεκριμένος σχεδιασμός. Όσον αφορά τη Γερμανία, από τις επαφές που είχα, πιστεύω, ότι η κρίση δεν επηρεάζει το θέμα του τουρισμού. Οι Γερμανοί πολίτες επιλέγουν τη χώρα μας, θεωρούν την Ελλάδα αγαπημένο δικό τους τουριστικό προορισμό, αφού έχουμε στην Ελλάδα σχεδόν 2 εκατ. Γερμανούς επισκέπτες. Το θέμα του ευρώ έχει επηρεάσει γενικότερα όλη την Ευρώπη, αλλά πιστεύω, ότι η μείωση δε θα είναι αρκετά μεγάλη και σχεδόν καθόλου, τουλάχιστον όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία".

Σε ερώτημα Γερμανού δημοσιογράφου για το αν θα υπάρξει αύξηση τιμών, αφού η κυβέρνηση θα αυξήσει τους φόρους και το ΦΠΑ για να ανταποκριθεί στην κρίση, η κ. Γκερέκου απάντησε χαρακτηριστικά: Είναι αλήθεια ότι, δεδομένης της οικονομικής κρίσης, αναγκαστήκαμε να αυξήσουμε το ΦΠΑ. Όμως ο ΦΠΑ αυξήθηκε μόλις κατά 1 μονάδα για τις τουριστικές υπηρεσίες. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι τα περισσότερα τουριστικά πακέτα κλείστηκαν πριν από αυτή την αύξηση. Εκτός από αυτό, η τουριστική αγορά και οι επιχειρηματίες του τουρισμού έχουν δεσμευτεί ότι θα απορροφήσουν όποια τυχόν αύξηση υπάρχει και επομένως οι τιμές για τους τουρίστες που θα επισκεφθούν φέτος την Ελλάδα θα είναι εξίσου χαμηλές, καθηλωμένες στο επίπεδο των προηγούμενων ετών.

πηγή: capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails